Skatteflyktning Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Hvordan er det mulig at politikerne og byråkratene ikke klarer å fjerne idiotisk regelverk raskt, selv ikke engang når de selv anser det som idiotisk. https://www.tu.no/artikler/regjeringen-lovet-stahjulinger-fortsatt-ulovlige-for-mange-av-brukerne/413199 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 (endret) Er litt paradoks at selvbalanserende ståhjuling klassifiseres som "motorvogn" (16 års grense) mens (selvbalanserende) el-sykkel ikke er det. På den annen side, hvis reglene endres og ståhjuling blir mer utbredt, fyker vel helseutgiftene opp også pga. skader. Disse doningene ser ikke trygge ut spør dere meg. edit: "selvbalanserende" el-sykkel er vel ukorrekt utrykt, rent teknisk sett. Det jeg mente var at man også med sykkel må lære seg å beherske og balansere i utgangspunktet. Endret 4. desember 2017 av Mr.M Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 (endret) Godt at vi har staten til å skylde på når man ikke gidder å informere seg om kjøpet man gjør. Jeg vet ikke hva som er mest idiotisk, regelverket eller det å ikke lære seg regelverket. Gråt meg ei elv, og lever stemmeseddelen neste valg. Endret 4. desember 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Hvem bryr seg? Hvor store er oddsene for å bli tatt for å kjøre rundt på en sånn en og hvor mange foreldre har mistet lappen fordi barnet deres ble tatt på en slik hjulplanke? Er loven idiotisk, ignorer den. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Er loven idiotisk, ignorer den. Det er en rekke idiotiske lover med svært alvorlige konsekvenser om man blir tatt, så vil ikke akkurat anbefale dette. Du kan jo se hvor langt dine politiske argumenter rekker i en rettssak. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Det er også er rekke idiotiske lover som nærmest aldri blir håndhevet og som ikke har noen særlige konsekvenser. Slike lover kan man lett overse. Jeg tror også retten bruker skjønn i saker som omhandler mindreårige omkring lovverk som er på vei ut eller skal bli endret. Alt er ikke så firkantet som du tror. 1 Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Hvordan er det mulig at politikerne og byråkratene ikke klarer å fjerne idiotisk regelverk raskt, selv ikke engang når de selv anser det som idiotisk. https://www.tu.no/artikler/regjeringen-lovet-stahjulinger-fortsatt-ulovlige-for-mange-av-brukerne/413199 Det er mulig fordi vi ønsker en god prosess før nye lover blir vedtatt og denne saken er så lite viktig at det ikke er noe man trenger å forhaste seg med. 1 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 (endret) Er litt paradoks at selvbalanserende ståhjuling klassifiseres som "motorvogn" (16 års grense) mens (selvbalanserende) el-sykkel ikke er det. På den annen side, hvis reglene endres og ståhjuling blir mer utbredt, fyker vel helseutgiftene opp også pga. skader. Disse doningene ser ikke trygge ut spør dere meg. edit: "selvbalanserende" el-sykkel er vel ukorrekt utrykt, rent teknisk sett. Det jeg mente var at man også med sykkel må lære seg å beherske og balansere i utgangspunktet. Er da ikke riktig og ta vekk individuell frihet på grunnlag av kostnader i helsevesen. Burde da kanskje være regulert etter hastighet doningen kan oppnå? Når nabon min Olga mister kontrollen over elscootern(sånn som gamlingene kjører) sin så går det som regel greit siden den holder veldig lav hastighet. Endret 18. desember 2017 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 (endret) Er litt paradoks at selvbalanserende ståhjuling klassifiseres som "motorvogn" (16 års grense) mens (selvbalanserende) el-sykkel ikke er det. På den annen side, hvis reglene endres og ståhjuling blir mer utbredt, fyker vel helseutgiftene opp også pga. skader. Disse doningene ser ikke trygge ut spør dere meg. Sjekk hva det koster oss å la folk ferdes fritt i norsk natur du Her er et eksempel https://www.nettavisen.no/nyheter/redningsaksjonen-kostet-hundretusener/6809649.html Jeg synes det burde bli strengere med sykkel også, på sommeren ser jeg farlig sykling daglig og de voksne er vel ofte de verste. Det er det snakk om bysykling, ikke sportsfolka som irriterer bilistene. Edit; "Staten ødelegger julen for de unge". Nei, nei de gjør de ikke. De unge har mer enn nok av greier å ønske seg, det er ikke noen manko der. Du kunne kanskje slutte å prøve å svartmale staten med så tynn maling, det finnes nok av maling der ute som er av den tykkere typen. Endret 18. desember 2017 av Soseks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå