Gå til innhold

Regjeringen lovet ståhjulinger - fortsatt ulovlige for mange av brukerne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrekkelig vanskelig å innbefatte andre utgaver av ståhjulinger mens man vurderer regler rudt Segways. Makan til å skulle gjøre seg selv til inkompetente fjols.

Her burde segways og andre el-motoriserte kjøretøy vurderes opp mot el-sykler, og så laget et enhetlig regelverk, der kjøretøyene blir differensiert etter fartsressursene de er i stand til.

Et fornuftig regelverk ville også skilt mellom hva som tillates på områder som er lukket for biler og andre hurtiggående motorkjøretøy, og hva som tillates på gang og sykkelveier samt fortau der disse finnes, og hva som tillates langs vei.

Selv mener jeg at barn ned i 8-årsalderen burde ha lov å bruke de på lukkede områder dersom de er begrenset til ganghastighet, og så kan 12-åringer og opp til 16 få lov til å bruke kjøretøy som er begrenset til "joggefart"på gang og sykkelstier etc.

Fra 16 og opp skal man da ha mulighet til å bruke slike kjøretøy som er egnet til høyere hastigheter. Her kan f.eks. el-sykkelens farts/motorbegrensninger gjelde, for kjøretøy som ikke klassifiserer til moped/el-motorsykler.

Fra 18 år og oppover burde man tillate ihvertfall el-sykler opp til mopedfart langs veier, og så må de bruke elektronisk fartsbegrensning for å kunne benyttes langs gang og sykkelstier, sykkelfelt etc.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som er værst, at "ståhjuling" er kult, eller at myndighetene prøver å regulere det. Fortapelsen må være nær, mennesket kan ikke synke stort dypere før vi er på linje med andre primater.

Minner om at før disse reglene kom var ståhjulinger forbudt.

Tror ikke noen ønsker seg en situasjon hvor du har dullstendig fravær av reguleringer på motorkjøretøy.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som er værst, at "ståhjuling" er kult, eller at myndighetene prøver å regulere det. Fortapelsen må være nær, mennesket kan ikke synke stort dypere før vi er på linje med andre primater.

Kommentaren din viser at vi er nærmere enn tidligere antatt ;)

Lenke til kommentar

Minner om at før disse reglene kom var ståhjulinger forbudt.

Tror ikke noen ønsker seg en situasjon hvor du har dullstendig fravær av reguleringer på motorkjøretøy.

Jaja, Nikko radiostyrte biler har også motor, og skal man være kukpedant, så må slikt no reguleres. Det er motorkjøretøy.

Oss vanlige folk, vi klarer faktisk å gi blanke faen uten å miste særlig mye nattesøvn :)

Lenke til kommentar

Kommentaren din viser at vi er nærmere enn tidligere antatt ;)

Godt jeg slipper å være alene, jeg har godt selskap i deg. Denne gangen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...