johanf Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Jeg har bestilt en vare på komplett.no og når jeg bestilte, var det et gitt antall varer ubekreftet inn på lager i midten av desember. Antallet jeg bestilte ble trukket fra det antallet som stod ubekreftet. Nå står det forventet på lager 11. desember på varen jeg har bestilt, men på ordren min på sidene til komplett.no står det forventet inn på lager 2. januar. Jeg tenker det beste er nok å ta kontakt med komplett.no her, men tenkte jeg skulle høre hva forumet mente om dette først? Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Er vel at bach du bestilte fra e er solgt å at ny forsyninger kommer 2 januar. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 11. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2017 Bestilt 28/11/2017 - "Bestillingsvare, forventet på lager 7. desember". Har jeg i det hele tatt noen rettigheter her? :/ Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Bestilt 28/11/2017 - "Bestillingsvare, forventet på lager 7. desember". Har jeg i det hele tatt noen rettigheter her? :/ Min vare er fortsatt "Bestilt, forventet inn på lager 2 november 2017". Er bare å smøre seg inn med en god dose tålmodighet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Er ikke Komplett ved mindre du blir utsatt for et par svindelforsøk per handel. Avbestill og kjøp et annet sted Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Bestilt 28/11/2017 - "Bestillingsvare, forventet på lager 7. desember". Har jeg i det hele tatt noen rettigheter her? :/ Aner ikke hva slags rettigheter du tenker på ? Du har sikkert lov å syte som alle andre, men det gjør ikke at varen kommer noe raskere på lager, hvis den er forsinket fra produsent. At varer har vært forsinket har vært ekstremt vanlig så lenge kjøp og salg har eksistert. 1 Lenke til kommentar
Illus Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 "forventet inn på lager" er ingen garanti og du har ingen spesielle rettigheter annet enn at du er garantert å få varen en vakker dag. Jeg bestiller aldri noe som ikke er på lager (med noen få unntak som forhåndsbestilling og ekstremt godt tilbud) og sparer meg selv for et tonn med frustrasjoner. Kjøp deg en pakke venteboller og en tube med tålmodighet. Eller kjøp hos noen andre som har på lager. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 12. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2017 Nei, jeg aner ikke hva slags rettigheter det kunne være - tenkte kanskje man som forbruker kunne forvente at varen ble levert innenfor et visst tidsperspektiv. Jaja - får vel bare vente da. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Nå er jo det din feil når varen ikke er på lager, kan jo håpe hvis varen er veldig dyr du får med godteri som unskyld for varen kommer for sent. Men størst sansynlig ikke. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 (endret) Nei, jeg aner ikke hva slags rettigheter det kunne være - tenkte kanskje man som forbruker kunne forvente at varen ble levert innenfor et visst tidsperspektiv. Joa, du kan forvente det, men det gjelder kun varer som er på lager. Når de ikke er på lager så er "forventet" kun estimert tid til de får på lager og de kan ikke påvirke hvor raskt det går, er produsenten treig så har de ikke ansvar overfor kunden for det. Har selv vært med på en lang ventestund et par ganger pga. at produsent ikke klarte å levere, "forventet" ble vel forskjøvet 3-4 ganger Edit; Gå inn på Komplett.no og sjekk salgsbetingelsene, alt står der. Hva er det du babler om @LMH1? Endret 12. desember 2017 av Soseks Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Har noen ganger fått drops slik fra multicom, komplett, så ikke direkte uvanlig, men ikke ofte. Særlig hvis varene har blitt veldig sene. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Mente dette; Nå er jo det din feil når varen ikke er på lager Lenke til kommentar
Illus Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 (endret) Dersom varen var på lager når du bestilte har du krav på å få varen levert innen rimelig tid. Dersom nettbutikk ikke har kontroll på lager og du må vente på lagerført vare har du krav på kompensasjon. Dette er dog en sannhet med modifikasjoner da "på lager" kan bety så mangt. Her må du sjekke nettbutikkens definisjon av "på lager". Jeg shopper av og til varer på norsk nettbutikk som har lager i usa. Det tar følgelig 3-5 uker å få levert varen, men nettbutikken har sitt på det tørre da det står med liten skrift på en eller annen side i butikken. Endret 12. desember 2017 av Illus Lenke til kommentar
fjs Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Venter på en 8700k? =) Venter på Lefdal som mener det tar nesten 2 uker å få sendt fra lager i sverige. Må nesten lure på om de bruker sykkelbud... (ja, var på lager ved bestilling) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Mente dette; Nå er jo det din feil når varen ikke er på lager Hvis man bestiller når varen ikke er på lager burde du vist at det tar lengere tid. Men du kan kanselere, eller kreve prisen til samme pris som du betalte hvis prisen går opp. Men kanskje ikke hvis prisen går opp urimlig høyt og du vet om det. . Dette er dog en sannhet med modifikasjoner da "på lager" kan bety så mangt. Her må du sjekke nettbutikkens definisjon av "på lager". Jeg shopper av og til varer på norsk nettbutikk som har lager i usa. Det tar følgelig 3-5 uker å få levert varen, men nettbutikken har sitt på det tørre da det står med liten skrift på en eller annen side i butikken. Butikkene bør i så fall informere om det tydlig, ikke liten skrift i så fall fordi man burde forvente det kommer tydlig frem, noe annet med amentio som ikke hadde kredittverdighet. derfor ble varene veldig sene Som senere gikk konkurs. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Bestilte flere varer mandag 11 des. En vare med status "Ikke på lager. 3 stk. Ubekreftet 14 des 2017" OK. Så jeg venter. Dagen etter endres status til "Ikke på lager. 3 stk. Bekreftet 14 des 2017" Bra. Det betyr at varen vil bli sendt 14 des eller dagen etter (min tolkning) 14 des - på kvelden, ny status: "Ikke på lager. 3 stk. Ubekreftet 2 jan 2018" !!! Jeg kansellerte ordren og bestilte varene fra en annen nettbutikk. Dette er feil-informasjon og dårlig kundebehandling, Komplett! Lenke til kommentar
johanf Skrevet 14. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2017 Det er litt av den samme regla her - nå står det Bestillingsvare, forventet inn på lager 7 desember 2017. Det er jo over en uke siden, og fortsatt ikke noen oppdatering. Hadde håpt å få dette med meg når jeg skulle besøke familie i julen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå