Gå til innhold

Ny gaming PC 1080p fps gamer (komplett.no ferdigbygg) 17k+/-

Anbefalte innlegg

Hei jeg trenger en ny PC snart.

PCen skal brukes for det meste til: FPS spill i 1080p, film og litt streaming på twitch (ikke viktig).

Aktuelle spill for meg:

CS:GO (ikkke 1080p men krav over 200 fps), BF1, Fallout 4, LOL, samt har jeg lyst at den takler Far cry 5 og lignende spill som kommer neste år uten å måtte oppgradere noe mer(isåfall ikke noe annet enn grafikk kort).

Jeg har prøvd å velge meg en Komplett PC bygg, men det er så mye å velge i at jeg ikke klarer å velge. Jeg skal altså ikke bygge selv.

Prisen vil jeg helst ikke skal overstige så mye mer enn 17 lapper, men kan hive på et par visst det er mye å hente i kraft pr krone;) eller trekke ifra for å spare noen kroner

PC "krav" PS jeg har alt av skjerm og mus/tastatur og sånn så det er bare pcen jeg mangler: 

Intel prossesor: i7 7700/8700? (jeg har ikke hatt behov/lyst til å overklokke før så tviler på jeg gjør det denne gangen og)

GPU: Nvidia, ikke dårligere enn 1060 og ikke1080ti den er litt for drøy i pris?

Hovedkort:

SSD: Samsung

PSU: 600w+?

Ram: 16gb

windows: 10 home

kabinett/vifter ol: Stille ryddig og kald, ikke behov for "rgb" lys eller at den skal se ekstra stilig ut

Vil også kjøpe senest jan-feb, så viss noen vet av erfaring om det er billigere nå eller om jeg bør vente til over nyttår :)

Takk for hjelpen :)

Endret av fpsspilleren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du nevner ingenting om du trenger en skjerm da, noe som påvirker prisen mye. Å vente til januar salget kan være lurt ja. Er jo tross alt bare en måned unna. Skal du handle nå så er jo ikke denne så verst : Komplett Gamer Premium - Destiny 2. Personlig synes jeg man burde fått litt mer for pengene, da blant annet strømforsyninga og CPU kjøler som Komplett har valgt ligger på grensen. Altså burde vært av noe bedre kvalitet. Men av de modellene jeg kikka på hos Komplett til denne prisklassen, så synes jeg den PC'n kom best ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig, men hva å handle på bruktmarkedet? Er kanskje smart det hvis pcen er pent brukt og ikke overklokket veldig mye.

For er jo dyrt, i den prisklassen burde man fått med GTA  5, Fallout 4, Battlefield 4 etc.

Strømforsyningen og kjøleren er dårlig. Det burde vært Cooler Master Hyper 212 LED og EVGA SuperNOVA 750 G3 som koster kun 500 kr ekstra. Her tro jeg komplett tjener mye. Sikkert 4000 kr i fortjeneste for å bygge en pc. Hva hjelper det med garanti når du allerede har reklamasjosrett? Slipper fraktutgifter? Ikke stor kostnad heller. For tviler på komplett gidder å hjelpe med overklokking eller support da man har jo forum.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Helt enig, men hva å handle på bruktmarkedet? Er kanskje smart det hvis pcen er pent brukt og ikke overklokket veldig mye.

For er jo dyrt, i den prisklassen burde man fått med GTA  5, Fallout 4, Battlefield 4 etc.

Strømforsyningen og kjøleren er dårlig. Det burde vært Cooler Master Hyper 212 LED og EVGA SuperNOVA 750 G3 som koster kun 500 kr ekstra. Her tro jeg komplett tjener mye. Sikkert 4000 kr i fortjeneste for å bygge en pc. Hva hjelper det med garanti når du allerede har reklamasjosrett? Slipper fraktutgifter? Ikke stor kostnad heller. For tviler på komplett gidder å hjelpe med overklokking eller support da man har jo forum.

Jeg tror trådstarter ønsker det lettvint her. Bruktmarkedet passer bedre for dem som vet hva dem leter etter, og vet hva de tinga er verdt.

Lenke til kommentar

Fant denne på komplett kr16499. Jeg tror i5-8600k og gtx 1080 er bra valg. Men jeg vet ikke hvilke fps det vil gi.

Jeg tenker at det ikke er nødvendig å endre noe på denne maskinen. Endringer på komplett koster ofte litt mye.

https://www.komplett.no/product/11356/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-destiny-2?offerId=KOMPLETT-310-11356#

Edit: Ser at det er to ting jeg ville ha endret på denne maskinen:

Bytt prosessorkjøling til: Noctua NH-U9S CPU Kjøler (+ kr 524)

Bytt strømforsyning til: EVGA SuperNOVA 650 G3, 650W (+ kr 593)

Lureste er vel å vente til et godt tilbud på en passe maskin dukker opp. 

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Fant denne på komplett kr16499. Jeg tror i5-8600k og gtx 1080 er bra valg. Men jeg vet ikke hvilke fps det vil gi.

Jeg tenker at det ikke er nødvendig å endre noe på denne maskinen. Endringer på komplett koster ofte litt mye.

https://www.komplett.no/product/11356/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-destiny-2?offerId=KOMPLETT-310-11356#

Akkurat den jeg tipset om i post nummer 2 her... :p

Lenke til kommentar

Eneste mminuset er strømforsyning. Muligens ram? Fatter ikke hvorfor fleste ferdigbygg fra komplett er er det akkurat det samme. Hadde ikke gjort noe om G3 750 watt var i bygget f.eks..

For at Komplett skal ha maskiner i spesifikke prisklasser, så må dem jo kutte ned på noe. De vet at de fleste som kjøper disse maskinene ikke har peiling på annet enn CPU, skjermkort og hvor mye RAM det er. Noen vet ikke forskjell på det engang, og bare bryr seg om pris.

Lenke til kommentar

Du nevner ingenting om du trenger en skjerm da

Komplett Gamer Premium - Destiny 2. Personlig synes jeg man burde fått litt mer for pengene, da blant annet strømforsyninga og CPU kjøler som Komplett har valgt ligger på grensen. Altså burde vært av noe bedre kvalitet. Men av de modellene jeg kikka på hos Komplett til denne prisklassen, så synes jeg den PC'n kom best ut.

Takk for svar. Jo jeg skrev jeg hadde skjerm og alt utsyr :D

Kan vel bare hive på en bedre strømforsyning i lista der? Holder ikke den CPU kjøleren viss jeg ikke skal overklokke så mye? Så lenge den er kald og ikke bråker :p

Lenke til kommentar

Helt enig, men hva å handle på bruktmarkedet?

Her tro jeg komplett tjener mye. Sikkert 4000 kr i fortjeneste for å bygge en pc.

Har sett litt på finn.no men ser nesten ut som folk tror de skal få samme pris som de kjøpte den for da det var ny. Sett noen som faktisk det var bedre å billigere enn den brukte på finn.no

4000? Såpass. Jeg prøvde sånn halveis å velge deler for å se om det ble mye dyre når komplett bygde for et par uker siden. Det ble fort opp i samme pris når enn skal ha Windows 10, men tror ikke den kostet mer enn 12-1300 for å få den ferdig bygget. Det er egentlig en grei pris for meg, da vet jeg hvertfall alt virker som det skal.

Meen det er ikke sånn at jeg aldri har bygget pc før. Bygget 2 stk, men begynner å bli en del år siden. Husket jeg stresset voldsomt med å få på plass CPU vifta, og så var den litt i veien tror jeg. Tenkte kanskje det var greit å få den ferdig bygget, slippe å styre på å sende tilbake deler eller feilsøke viss noe ikke fungerer som det skal.

Men viss dere har tips til deler rundt 17k klassen som er såpass mye bedre kvalitet (opp imot 4 tusen) så skal jeg heller bygge selv

Ser denne bra nok ut en god tid frem i tid? kostet litt mer når jeg forandret litt på den da:

Byttet PSU, Hovedkort, Kjøler, RAM.

Komplett Gamer Premium - Destiny 2

Phanteks Eclipse P400 Glass

EVGA SuperNOVA 650 G3, 650W PSU

Intel Core i5-8600K Prosessor

Corsair Hydro Series H55 CPU Kjøler

MSI Z370 Gaming Plus, Socket-1151

Corsair Vengeance LED DDR4 3200MHz 16GB

Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming

Samsung PM961 SSD 512GB M.2 NVMe

Windows 10 Home OA

Goliathus Mousepad Mobile Komplett Edt.

Støtsikker PC-eske

Garanti 3 år - Send inn

Total sum varer: 19 389,45

Endret av fpsspilleren
Lenke til kommentar

Du kan jo se litt på delene på denne lista som jeg satt opp for en stund siden for noen :)

Hmm ja klarer ikke å bestemme meg :D er ikke Windows 10 der så den blir jo over 17k med 1070 kort. Er ikke den CPU kjøleren gigantisk? Får den plass i det kabinettet? Er det noen mindre CPU kjølere som duger til rundt den samme prisen der? Eventuelt dyrere men mindre.

Endret av fpsspilleren
Lenke til kommentar

Du kan jo se litt på delene på denne lista som jeg satt opp for en stund siden for noen :)

Hmm ja klarer ikke å bestemme meg :D er ikke Windows 10 der så den blir jo over 17k med 1070 kort. Er ikke den CPU kjøleren gigantisk? Får den plass i det kabinettet? Er det noen mindre CPU kjølere som duger til rundt den samme prisen der? Eventuelt dyrere men mindre.

Noctua U12S passer ja.

Lenke til kommentar

Nevner dette bare som en kommentar til valg av skjermkort. 

(har plukket noe av det billigste jeg fant av hver type, bare for å sammenligne prisforskjellene. Dette er ikke ment som en anbefaling av valg av kort)

Pris sammenligning:

GTX 1070 kr 4290

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4470455

GTX 1070Ti: kr 4590

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4534945

GTX 1080 kr 5190

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3711448

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Hvis det er disse endringene du vil ha så får jeg pris til å bli kr 19854

Phanteks Eclipse P400 Glass Tempered Glass Panel

EVGA SuperNOVA 650 G3, 650W PSU

MSI Z370 Gaming Plus, Socket-1151

Corsair Hydro Series H55 CPU Kjøler

Corsair Vengeance LED DDR4 3200Mhz 16GB 2x 8GB, 3200Mhz (PC4-25600) CL16 DIMM, Blue LED

Bra tilbud dette her. Greit forhold mellom pris og hva man får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...