G Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Fant noen pantonefarger som er kåret, og la disse inn i LibreOffice. Har ergret meg over litt kjedelige farger, så jeg gikk inn for å finne ut hvordan en redigerer farger i nyeste LibreOffice: Oppskrift: https://design.blog.documentfoundation.org/2016/12/30/new-color-palettes-in-libreoffice/ Legger min .SOC-fil her om noen er interessert: standard.soc.zip Denne plasseres i C:\Program Files\LibreOffice 5\share\palette Du må selvsagt pakke ut og overskrive med den .SOC-filen som ligger der i fra før av Lenke til kommentar
G Skrevet 4. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2017 (endret) Her er pantone-farge oversikten som er brukt: https://en.wikipedia.org/wiki/Pantone#Color_of_the_Year Ser ut som om at noen av disse allerede lå i LibreOffice, men ikke absolutt alle. Edit: Forklaring på ergrelsen jeg har hatt. Jeg syntes det var litt terskel på å finne ut hvordan en gjør dette, etter at LibreOffice fikk en stor endring på fargeredigering for litt siden. Også har jeg hatt et håp om at fargepaletten skulle utvikle seg, noe den ser ut til å gjøre svært langsomt. Så nå vet jeg hvordan jeg legger til en farge jeg savner. Utvalget på Pantone-farger var noe jeg valgte tilfeldig, og ikke noe jeg nødvendigvis elsker, men det bør være trygge farger da disse er blitt kåret til årets år etter år. Et sted måtte jeg jo begynne for å leke med LibreOffice-systemet.. Edit2: Jeg fikk ikke følgende guide med bruk av eyedrop-verktøyet i Gimp til å fungere på en Chrome-nettside. Derfor gadd jeg ikke leke så mye med det. Men Gimp og sikkert andre verktøy for avlesing av "fargesammesetning" kan være nyttig: 1 min og 20 sekund ut i video.. Endret 4. desember 2017 av G 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå