Gå til innhold

Regjeringen skryter av å ha nådd CO2-målene for bilparken. Problemet er at utslippstallet ikke stemmer


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke de som tør å kjøpe en ny bil i dag som ikke er ladbar...

Hva er bruksverdien på disse om 5-10år, når folk etter hvert innser at det går an å kjøre elektrisk, og byene nekter forurensende biler å komme inn?

Tipper brukteksport av fossilbiler blir et begrep etter hvert, men da må selgerene ta store tap...

 

Hvem gidder å bry seg om verdien av en bil 10 år frem i tid? Ikke jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som etterspurt av flere (faktiske tall)

Som mange har påpekt, det er merkelig å henge seg opp i teoretiske data for hver bilmodell, og sammensetningen av bilparken, dvs antall store og små, elbiler og fossile etc. Kanskje store fossilbiler kjøres lengre enn små elbiler??

 

Årleg sal av petroleumsprodukt, 1000 liter

Produkt 2016 2015 2014 2013 2012

Bilbensin 1 154 613 1 177 111 1 245 866 1 307 255 1 394 801

Autodiesel 3 135 197 2 993 494 2 901 274 2 796 794 2 729 695

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Årleg sal av petroleumsprodukt, 1000 liter

(https://www.ssb.no/energi-og-industri/statistikker/petroleumsalg/aar)

2015 2014 2013 2012

År.....................Bilbensin..................Autodiesel

2016................1 154 613..................3 135 197

2015................1 177 111...................2 993 494

2014................1 245 866...................2 901 274

2013................1 307 255...................2 796 794

2012................1 394 801...................2 729 695

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...