tow Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Skjønner ikke de som tør å kjøpe en ny bil i dag som ikke er ladbar... Hva er bruksverdien på disse om 5-10år, når folk etter hvert innser at det går an å kjøre elektrisk, og byene nekter forurensende biler å komme inn? Tipper brukteksport av fossilbiler blir et begrep etter hvert, men da må selgerene ta store tap... Hvem gidder å bry seg om verdien av en bil 10 år frem i tid? Ikke jeg. Lenke til kommentar
Ragnar M Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Som etterspurt av flere (faktiske tall) Som mange har påpekt, det er merkelig å henge seg opp i teoretiske data for hver bilmodell, og sammensetningen av bilparken, dvs antall store og små, elbiler og fossile etc. Kanskje store fossilbiler kjøres lengre enn små elbiler?? Årleg sal av petroleumsprodukt, 1000 liter Produkt 2016 2015 2014 2013 2012 Bilbensin 1 154 613 1 177 111 1 245 866 1 307 255 1 394 801 Autodiesel 3 135 197 2 993 494 2 901 274 2 796 794 2 729 695 1 Lenke til kommentar
Ragnar M Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Årleg sal av petroleumsprodukt, 1000 liter (https://www.ssb.no/energi-og-industri/statistikker/petroleumsalg/aar) 2015 2014 2013 2012 År.....................Bilbensin..................Autodiesel 2016................1 154 613..................3 135 197 2015................1 177 111...................2 993 494 2014................1 245 866...................2 901 274 2013................1 307 255...................2 796 794 2012................1 394 801...................2 729 695 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå