Gå til innhold

Ferie etter bryllup i Italia (Firenze) - forslag?

Anbefalte innlegg

Kjæresten min og jeg skal i weekendbryllup i Firenze i august. I den anledning lurte vi på å utvide til en uke, slik at det blir noen dager enten før eller etter festen.

Firenze frister ikke en hel uke, men vi vil ha avslapping, kos og sol, gjerne på øyene utenfor.

Noen som har noen forslag til hvordan vi praktisk bør gjennomføre det?

Hvor bør vi reise?

Hoteller/flyplasser i området å anbefale?

Noen som har reist med ferja fra fastlandet ut til feks Sardinia/Corsikka?

Vi flyr fra og til Bergen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bor i Firenze.

Det er nok av ting å gjøre her i en uke eller måned for den saks skyld, men forstår at storby i den varmeste måneden kan være litt kjipt. Husk at August betyr fri i resten av europa og det er fellesferie i hele Italia i hele August. Du vil oppleve at mye er stengt (som ikke er direkte turist-basert). Spesielt rundt Ferragosto som er helligdag. Da er det meste stengt.

Uansett. Den toscanske kysten er veldig flott. Viareggio og Forte dei Marmi er bra. Sistnevnte er et dyrt sted, grunnet høyt antall av rike russere. Portofino 2.0. Men begge stedene er flotte. 

Når det gjelder øyer er det jo muligheter for å komme seg ut til Isola d'Elba, og det bør jo være bra nok sted. Sjekk det ut. Mye enklere enn å dra til Korsika og Sardegna som er noenlunde kronglete og lange reiser. 

Finnes nok av flotte steder langt Liguria-kysten også, som bare er et par timer unna. St. Margherita ligure er en favoritt. 

Lenke til kommentar

Som sagt er Firenze ubehagelig varmt i August. Syntes det var ille nok da jeg var der i juni.

Jeg ville forsøkt meg på å fly i trekant fra Firenze (eller billigere fra Pisa) til en av de 3 store flyplassene på Sardinia og derifra til Norge etter ferien. Pass på at det er høysesong i Italia da så mye er antagelig booket allerede.

Om mulig flytt hele styret til september.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...