Jarv!s Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 (endret) Hei. Tittelen er som beskrevet, at jeg fikk en faktura med over 600,- i tillegg. Tillegget kommer av at jeg brukte mer mobildata enn jeg hadde. Du spør kanskje deg selv, er du dum nok til å gjøre det, så er det din egen feil.. Vell ja og nei. Talkmore sendte en melding på at jeg hadde brukt 80% av pakken min. Hei! Du har nå brukt mer enn 80% av din siste tilgjengelige datapakke. For detaljert oversikt over ditt forbruk og tilleggspakker, logg inn på Mine Sider eller sjekk ditt forbruk i Talkmore-appen. Hilsen Talkmore og en SMS litt senere (typ 5min etter første melding). Merk at når du har benyttet din datapakke vil du gå over på ordinær pris per MB. Dersom du fortsatt ønsker forutsigbarhet kan du kjøpe 1 GB ekstra for kr 79,-, 3 GB ekstra for 139,- eller 10 GB ekstra for 299,-. Disse pakkene varer i 30 dager etter bestilling og vil ikke automatisk bli fornyet. For å aktivere send DATA 1, DATA 3 eller DATA 10 til 2258. Ønsker du å reservere deg mot slik informasjon fremover, send DATA STOPP til 2258. Kanskje jeg burde skjønt det nå? Vell.. Jeg forventet en SMS når pakken var brukt opp, så tenkte ikke noe særlig mer over det. Nå, når jeg fikk min første faktura fra Talkmore, var beløpet over 600,- mer enn hva hva jeg opprinnelig hadde sett for meg. Alle andre leverandører jeg har hatt (jeg har snart prøvd alle..), har som regel varslet når alt er brukt opp, evt strupet hastighet men ikke fakturert meg mer.. Mitt spørsmål, er det "lov" å ikke informere når man har brukt opp alt, og for å så bli belastet i dyre dommer for bruk? Altså, hadde jeg kjøpt tilsvarende datapakke, ville dette kostet meg ca 199,-. Endret 3. desember 2017 av Jarv!s Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Får heller ikke disse sms-ene fra Talkmore til riktig tid, og flere ganger kommer de ikke i det hele tatt, så om du vil klage på regningen så tror jeg du stiller sterkt. Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 3. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2017 (endret) Oi, ja jeg glemte å nevne det!Jeg klagde faktisk, og "alt" dem klarte var 30% av de 600,- jeg hadde blitt fakturert, ca 193,- av da. Edit** Selv med litt avslag, er fortsatt fakturaen godt over 1000,- Endret 3. desember 2017 av Jarv!s Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 (endret) Med forbehold om at jeg har forstått rett: blant operatører som henger på Telenor er det en gjenganger at SMS-varselet kommer lenge etter at du er kommet inn på overforbruk. Den offisielle forklaringen er at de ikke vil hindre databruken din. Edit: den uoffisielle forklaringen er at de gjerne vil tjene de 300 hundre kronene. Endret 4. desember 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Eneste grunnen til at jeg ønsker å skifte fra Talkmore. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Med forbehold om at jeg har forstått rett: blant operatører som henger på Telenor er det en gjenganger at SMS-varselet kommer lenge etter at du er kommet inn på overforbruk. Den offisielle forklaringen er at de ikke vil hindre databruken din. Har skjedd to gang med meg og en gang med familiemedlem. Alle tre gangene har de 399kr blitt slettet fra regningen fullt ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Skjedd meg også med en annen leverandør i Telenors nett. Varselet kom flere dager etter overgangen til ny måned. Slå den!Jeg, som de fleste andre klaget ikke pga. beløpet var så lavt, men man burde egentlig vært flinkere til å klage når det spekuleres i å tjene penger på denne måten. Enkelte varsler allerede ved 50% brukt datakvote - da har de sitt på det tørre, og det blir helt umulig for oss forbrukere å forholde seg til varselet. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Må man ikke selv aktivere dette varselet hos talkmore? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Varsling på telefonen er ganske nyttig. Eg har 3GB, med varsel på 2.8GB og stopp etter 3GB. Det fungerer ikkje like godt etter at dei starta med at du tar med deg data til neste månad, men det hindrar i alle fall dei store rekningane. Lenke til kommentar
Hanne9867 Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 (endret) Varsling på telefonen er ganske nyttig. Eg har 3GB, med varsel på 2.8GB og stopp etter 3GB. Det fungerer ikkje like godt etter at dei starta med at du tar med deg data til neste månad, men det hindrar i alle fall dei store rekningane.Ja, det har jeg gjort også. På android finner man det under Innstillinger - Databruk - Faktureringssyklus. Det er det som telefonen registrerer, men burde ikke være så stor forskjell fra operatøren sitt.Det er også smart å laste ned Talkmore-appen, - da får man full oversikt over forbruk etc. Må man ikke selv aktivere dette varselet hos talkmore?Jo, og da skal man få SMS når man har brukt 80% av datamengden. Endret 4. desember 2017 av Hanne9867 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå