Skatteflyktning Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Jeg gjorde jo det - nå akkurat! Jeg forklarte deg hvordan dette virket, og jeg byttet til og med kilder Påstanden du skulle bevise var "Økning av CO2 i atmosfæren forårsaker global oppvarming" Dette beviser ikke påstanden Endret 2. januar 2018 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Du får legge frem disse bevisene da. Men i svarte helvete da. Er du for faen blind? 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 "Det er haugevis av dokumenterte negative effekter". Pussig at IPCC ikke har oppfattet det, da. Eh jo, det har de. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) snip Troll Mer CO2 i atmosfæren fanger mer varme, nettopp pga at CO2 er en såpass sterk drivhusgass. Beviset på dette er i den figuren der. At vi har mer CO2 i atmosfæren nå enn for 200 år siden veit du så jævlig godt, dette blir målt fra dag til dag og oppdateres hele tiden. At du ikke greier å legge disse to sammen (1+1=2) for meg til å undre på om: - Du ikke vil forstå - Ikke greier å forstå Endret 2. januar 2018 av bshagen 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Mer CO2 i atmosfæren fanger mer varme, nettopp pga at CO2 er en såpass sterk drivhusgass. Beviset på dette er i den figuren der.Nei, den grafen der fremstiller kun samme påstanb i grafisk format. At vi har mer CO2 i atmosfæren nå enn for 200 år siden veit du så jævlig godt, dette blir målt fra dag til dag og oppdateres hele tiden. At du ikke greier å legge disse to sammen (1+1=2) for meg til å undre på om: - Du ikke vil forstå - Ikke greier å forstå - Du greier ikke å fremlegge beviser. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Hva er det som ikke er bevist her?- RF-verdien som viser at CO2 er en meget potent gas mtp drivhuseffekten?- Faktumet at det er mer CO2 i atmosfæren? - At vi kan spore CO2, om den er naturlig eller er resultatet av fossilt brennstoff? - At vi måler at temperaturen øker? - At vi måler at isen forsvinner alarmerende fort? - At vi måler at vannstanden øker? Hva er det du ikke forstår? Du kommer jo ikke med noe som helst? Hvis jeg sier at CO2 er en sterk drivhus-gass, så må du si noe som - "nei, det er den ikke - bare se her" og heller bringe diskusjonen videre. Men du veit at dette er ikke-eksisterende innen akademien, så du sitter bare jo bare å troller? Er det det? Jeg kan finne tusenvis av slike papirer, men du evner jo ikke å forstå de likevel virker det ut som. Det er nesten så jeg kanskje tror du er litt ... bak, men prøv i det minste å motbevise denne påstanden i alle fall, i stedet for det søppelet du kommer med her. For det her er beyond klimabenektelse, dette er faktisk benekting av etablert vitenskap Endret 2. januar 2018 av bshagen 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 (endret) Hva er det som ikke er bevist her? - RF-verdien som viser at CO2 er en meget potent gas mtp drivhuseffekten? - Faktumet at det er mer CO2 i atmosfæren? - At vi kan spore CO2, om den er naturlig eller er resultatet av fossilt brennstoff? - At vi måler at temperaturen øker? - At vi måler at isen forsvinner alarmerende fort? - At vi måler at vannstanden øker? Hva er det du ikke forstår? DIN påstand var "En økning i CO2konsentrasjonen (i atmosfæren) forårsaker en global økning i temperaturen" Dette er det du enda ikke har bevist. Du kommer jo ikke med noe som helst? Hvis jeg sier at CO2 er en sterk drivhus-gass, så må du si noe som - "nei, det er den ikke - bare se her" og heller bringe diskusjonen videre. Men du veit at dette er ikke-eksisterende innen akademien, så du sitter bare jo bare å troller? Er det det?Nei, den vitenskapelige fremgangsmåten er at du sier "En økning i CO2konsentrasjonen (i atmosfæren) forårsaker en global økning i temperaturen" Og til det svarer jeg: "Jaha, det var jo interessant, hvorfor tror du det?" Deretter svarer du på hvorfor du tror nettopp dette. Du svarer ikke at du i tillegg til å tro dette også tror - RF-verdien som viser at CO2 er en meget potent gas mtp drivhuseffekten - Det er mer CO2 i atmosfæren - Vi kan spore CO2, om den er naturlig eller er resultatet av fossilt brennstoff - Temperaturen øker. - Isen forsvinner alarmerende fort - Vannstanden øker. Jeg kan finne tusenvis av slike papirer, men du evner jo ikke å forstå de likevel virker det ut som.Det er tilstrekkkelig med ett eneste paper, om du bare klarer å finne det. Det er nesten så jeg kanskje tror du er litt ... bak, men prøv i det minste å motbevise denne påstanden i alle fall, i stedet for det søppelet du kommer med her.Igjen med samme logiske feilsluttningen?https://www.logicallyfallacious.com/tools/lp/Bo/LogicalFallacies/222/Shifting-of-the-Burden-of-Proof Du fremmer påstanden, bevisbyrden er din. For det her er beyond klimabenektelse, dette er faktisk benekting av etablert vitenskap Jupp, ved å insistere på at man bruker vitenskapelig metode, ikke retorisk metode. Endret 3. januar 2018 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Yessmann Skrevet 3. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2018 "Det er haugevis av dokumenterte negative effekter". Pussig at IPCC ikke har oppfattet det, da. Eh jo, det har de. Hvor skriver de det? 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 - Du greier ikke å fremlegge beviser. "You can lead a horse to water, but you can't make him drink", heter det. Det er snakk om en beviskjede. Du må bare konsentrere deg, så klarer du sikkert å se helheten til slutt. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 "Det er haugevis av dokumenterte negative effekter". Pussig at IPCC ikke har oppfattet det, da. Eh jo, det har de. Hvor skriver de det? Du har altså ikke lest rapportene deres og vet ikke hva de handler om, men likevel uttaler du deg bastant om dem? Typisk klimanektere. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Mer CO2 i atmosfæren fanger mer varme, nettopp pga at CO2 er en såpass sterk drivhusgass. Beviset på dette er i den figuren der.Nei, den grafen der fremstiller kun samme påstanb i grafisk format. At vi har mer CO2 i atmosfæren nå enn for 200 år siden veit du så jævlig godt, dette blir målt fra dag til dag og oppdateres hele tiden. At du ikke greier å legge disse to sammen (1+1=2) for meg til å undre på om: - Du ikke vil forstå - Ikke greier å forstå - Du greier ikke å fremlegge beviser. Din fullstendig inkompetanse hindrer deg åpenbart fra å ta til deg selv den enkleste og mest grunnleggende faktainformasjon. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 (endret) - Du greier ikke å fremlegge beviser. "You can lead a horse to water, but you can't make him drink", heter det. A Horse cannot drink in the desert, even if you do lead him towards the mirage. Det er snakk om en beviskjede. Du må bare konsentrere deg, så klarer du sikkert å se helheten til slutt. Utvilsomt, det er bare en annen helhet enn den som forespeiles. Endret 3. januar 2018 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Bompengeringen kommer nok og tar deg til slutt, Hr. Klimakvoteflyktning ... Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Jeg har intet imot bompenger, faktisk burde alle veier privatiseres og de som kjører burde betale for privilegiet. 1 Lenke til kommentar
Yessmann Skrevet 3. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2018 "Det er haugevis av dokumenterte negative effekter". Pussig at IPCC ikke har oppfattet det, da. Eh jo, det har de. Hvor skriver de det? Du har altså ikke lest rapportene deres og vet ikke hva de handler om, men likevel uttaler du deg bastant om dem? Typisk klimanektere. Er du seriøs? Jeg viste til oppsummeringsrapporten fra IPCC med henvisning til en tabell der de ikke kan påvise netto negative effekter av oppvarmingen vi har hatt hittil. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 "Det er haugevis av dokumenterte negative effekter". Pussig at IPCC ikke har oppfattet det, da. Eh jo, det har de. Hvor skriver de det? Du har altså ikke lest rapportene deres og vet ikke hva de handler om, men likevel uttaler du deg bastant om dem? Typisk klimanektere. Er du seriøs? Jeg viste til oppsummeringsrapporten fra IPCC med henvisning til en tabell der de ikke kan påvise netto negative effekter av oppvarmingen vi har hatt hittil. Haha, hvor gjorde du dette, og hvor står det at de ikke kan påvise negative effekter? Du bør kanskje se på dette: http://www.ipcc.ch/pdf/assessment-report/ar5/wg2/ar5_wgII_spm_en.pdf Lenke til kommentar
Yessmann Skrevet 4. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2018 "Det er haugevis av dokumenterte negative effekter". Pussig at IPCC ikke har oppfattet det, da. Eh jo, det har de. Hvor skriver de det? Du har altså ikke lest rapportene deres og vet ikke hva de handler om, men likevel uttaler du deg bastant om dem? Typisk klimanektere. Er du seriøs? Jeg viste til oppsummeringsrapporten fra IPCC med henvisning til en tabell der de ikke kan påvise netto negative effekter av oppvarmingen vi har hatt hittil. Haha, hvor gjorde du dette, og hvor står det at de ikke kan påvise negative effekter? Du bør kanskje se på dette: http://www.ipcc.ch/pdf/assessment-report/ar5/wg2/ar5_wgII_spm_en.pdf Du følger ikke mye med, ser jeg. I et innlegg bare litt lengre opp (2. januar) henviste jeg til tabell 5 i oppsummeringsrapporten der IPCC tar for seg effekter av oppvarmingen hittil. Der fastslås det altså at økt global tørke og økt ekstremvær i form av voldsom vind som følge av global oppvarming, begge har "low confidence". Det fastslås som "likely" at NOEN områder har fått mer nedbør. Dette er puslete greier. Det du viser til er prognoser hva IPCC i sine modeller tror kan skje fremover. Men IPCC har overdrevet i sine prognoser før og har flere ganger måttet nedjustere sine fremskrivninger av temperaturøkning. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 (endret) Hva er det som ikke er bevist her? ... Hva er det du ikke forstår? Du kommer jo ikke med noe som helst? Hvis jeg sier at CO2 er en sterk drivhus-gass, så må du si noe som - "nei, det er den ikke - bare se her" og heller bringe diskusjonen videre. Men du veit at dette er ikke-eksisterende innen akademien, så du sitter bare jo bare å troller? Er det det? Jeg kan finne tusenvis av slike papirer, men du evner jo ikke å forstå de likevel virker det ut som. Det er nesten så jeg kanskje tror du er litt ... bak, men prøv i det minste å motbevise denne påstanden i alle fall, i stedet for det søppelet du kommer med her. For det her er beyond klimabenektelse, dette er faktisk benekting av etablert vitenskap Første steg for deg ville være å komme med noe som ligner på dette Hvilket jeg ba om flere sider tilbake. Deretter kan du prøve å bevise at CO2 forårsaker temperaturstigningen https://en.wikipedia.org/wiki/Correlation_does_not_imply_causation Endret 5. januar 2018 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 Hva er det som ikke er bevist her? ... Hva er det du ikke forstår? Du kommer jo ikke med noe som helst? Hvis jeg sier at CO2 er en sterk drivhus-gass, så må du si noe som - "nei, det er den ikke - bare se her" og heller bringe diskusjonen videre. Men du veit at dette er ikke-eksisterende innen akademien, så du sitter bare jo bare å troller? Er det det? Jeg kan finne tusenvis av slike papirer, men du evner jo ikke å forstå de likevel virker det ut som. Det er nesten så jeg kanskje tror du er litt ... bak, men prøv i det minste å motbevise denne påstanden i alle fall, i stedet for det søppelet du kommer med her. For det her er beyond klimabenektelse, dette er faktisk benekting av etablert vitenskap Første steg for deg ville være å komme med noe som ligner på dette Hvilket jeg ba om flere sider tilbake. Deretter kan du prøve å bevise at CO2 forårsaker temperaturstigningen https://en.wikipedia.org/wiki/Correlation_does_not_imply_causation Denne illustrasjonen er jo ganske fin: https://www.bloomberg.com/graphics/2015-whats-warming-the-world/ Bare som det er sagt, jeg sier verken ja eller nei til spørsmålet. Men jeg ser på data som blir lagt frem, og jeg heller mot ja. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 5. januar 2018 Del Skrevet 5. januar 2018 snip Korrelasjonen har jeg jo gitt deg en haug av ganger nå ved at vi kan beviselig spore menneskelig CO2 utslipp vs naturlig, og CO2 er bevist en av de værste drivhusgassene og hvordan Radiative Forcing fungerer. Men hyggelig at du igrunn bare reposter mine argumenter og spør om det samme om igjen og veldig hyggelig at du for en gangsskyld finner ut av ting litt på egenhånd. Om du skulle finne noe som overbeviser deg mer enn det jeg kunne, so by all means - have fun Men jeg bare orker ikke flere slike rund-danser med deg igjen nå. Jeg kastet vekk mye tid på dette med deg sist, du får finne noen andre du kan trolle med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg