PROuser Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Når plutselig mobilen ryker, er det tungvindt å kjøpe ny og deretter prøve å få inn kontakter, meldinger osv, da den gamle muligens ikke virker mer. Har skjedd to ganger nå.. Så derfor har jeg kjøpt to stk Xperia xz1 compact nå. Den ene skal jeg bruke til vanlig. Og vil ha den andre som backup om noe skjer med den. Feks om touchskjerm ryker, eller om den ikke vil lade.. osv.. Kan ta dager å fikse, og tungvindt, da jeg er avhengig av det meste på mobilen. Så derfor trenger jeg en app eller et program som kan synkronisere de to telefoner når jeg er innom kontoret flere ganger i uken, eller online hver dag. Men tenker da på apper, kontakter, tlf logg, sms, whatsapp, weichat, bilder, video osv.. Slik at overgang til ny mobil går så raskt som mulig hvis noe skjer med den andre.. Noen fornuftige løsninger som er enkle i bruk.. Gidder ikke åpne xperian companion hver gang... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg synes veldig mye kan synkroniseres med Google, slik at man slipper to like telefoner som du nå har kjøpt for anledningen. Det gjelder å velge riktige apper som har synkroniseringsfunksjon. Jeg gjør alt jeg kan for nettopp å velge kalendere og andre apper som dette fungerer tilfredsstillende på.Har lenge irritert meg over at sms ikke videresendes om man viderekopler mobilen. Feks om man viderekobler sitt norske nummer til sin spanske mobil og ikke har like stor tilgang på den norske. Denne appen løser problemet og alle sms kan sees om man logger på google: https://www.howtogeek.com/112852/how-to-backup-your-text-messages-to-your-gmail-account/ Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Jeg bruker samme gmail konto til å synkronisere alt fra pc’er til android enheter og iOS enheter. Google drive er genialt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Kan google drive brukes til synkronisering av apper, kontakter, tlf logg, sms, whatsapp, weichat, bilder, video osv.. uten modifikasjoner? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Den er bra, men ikke så bra. Synkronisering av kontakter, bilder osv går bra, men ikke innholdet i apps. Det må appene selv stå for Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå