Gå til innhold

Konto-oppretting i windows 10

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å etablere strømming av video fra PC (win 10) til nettbrett (android).

Det enkleste ser ut til å være å installere ES file explorer på nettbrettet og knytte brett og PC sammen via WiFi. Da forlanges det at PCen har brukernavn og passord.

Og her er det jeg får en slags...logistiske? problemer som sikkert bunner i manglende forståelse av innlogging, brukerkonto, administratorkonto etc.

Jeg har flere PCer på Windows 10 over samme nettverket og jeg vil knytte innholdet i en av dem til brettet. Da win 10 ble installert skjedde det via Outlook-kontoen, med Hotmail e-postadressen og Outlook innloggingspassord, og dette passordet er også innloggingspassord til PC. Men er Hotmail e-postadressen da brukernavn? Når jeg kommer til det punktet i prosedyren hvor PC brukernavn og passord skal legges inn i brettet virker det ikke.

Må jeg opprette ny konto med nytt brukernavn og passord til denne PCen? Vil denne da konkurrere med den andre innloggingsmåten? Blir det bare rot eller går det greit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...