Breivik. Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Heisann! Jeg har nettop bygget meg en data, 0g når jeg starter den, går alle vifter, hovedkortet lyser grønt og gult, men det vises ingenting på skjermen. Etter ca 3-4 sekund, begynner dataen min å pipe i ca 2 sek. slik gjentar det seg hele tiden. Kva kan det vera som er gale? Setter pris på alle tilbakemeldinger. Med vennlig hilsen Jan Erik AMD Athlon 1.4 GHz Western Digital Caviar 60GB IDE 7200RPM Abit KR7A-RAID Hovedkort Socket A DDR-DIMM PC2100 256MB Abit AGP Siluro Geforce4 MX440 64MB DDR <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: je_breivik87 på 2002-03-02 00:40 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: je_breivik87 på 2002-03-02 00:58 ] Lenke til kommentar
JOG Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Du kan se i manualen for HK hva pipelyden betyr. Det mest vanlige er at RAM brikken ikke er kommet helt på plass. I verste fall må du ta ut HK, legge det på et plant underlag for å være sikker på at den blir helt nedtrykt. Lenke til kommentar
olealm Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Sjekk i håndboken for Hovedkortet ditt. Nyere hovedkort (f.eks. MSI) har et sett med lysdioder man kan sjekke og som gir en "fargekode" ut fra hvilken feil som hindrer start. Antall "pip" indikerer også ofte en gitt feil. Dette står det også om i manualen til kortet. Vanlige feil er RAM (prøv å flytte/gjeninsette RAM brikke) eller Grafikkort (sjekk at er det skikkelig på plass i AGP slot). Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 2. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2002 Det står ingenting i brukerhåndboken om bipe lyder eller om lyssignaler. Lenke til kommentar
olealm Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Prøv å resette CMOS (se side 2-12 i manualen), og prøv en ny boot. NB! Spenning helt AV når du resetter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå