Odd R. Valmot Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Det å beregne været er en fin miks av vitenskap, sensorer, datakraft og presentasjon.Slik jobber meteorologene for å varsle været så presist som mulig Lenke til kommentar
XJAXFAKF Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 "Hverken Meteorologisk Institutt eller NRK har noen inntekter fra Yr." Skulle da bare mangle, NRK grafser som kjent til seg penger på en helt annen måte! 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 (endret) Det har vært utrolig upresise værmeldinger i fra Yr.no der jeg bor. Står sol også regner det, står regn også er det sol. Hva skal man bruke slik værmelding til? Er jo bedre å søke informasjon i fra andre tjenester enn den nevnte da. Klimaet går til helvete? For et par dager siden hadde vi frost. Det var den eneste regnfrie dagen jeg kan huske på flere uker. Dagen etter var det mildvær og regnet kom tilbake. Er til å bli deprimert av. Regn, regn regn, frost, regn.. Var ikke sånn (så ille) i gamle dager. Endret 3. desember 2017 av G 1 Lenke til kommentar
Klimarealisten Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Da jeg gikk på ungdomsskolen svarte jeg feil på det meste. Læreren anbefalte meg å bli meteorolog siden det der var aksept for at treffprosenten var lav. Slik er det fremdeles på tros av mer tilgjengelige data. Lenke til kommentar
QCDDDENF Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Det har vært utrolig upresise værmeldinger i fra Yr.no der jeg bor. Står sol også regner det, står regn også er det sol. Hva skal man bruke slik værmelding til? Er jo bedre å søke informasjon i fra andre tjenester enn den nevnte da. Klimaet går til helvete? For et par dager siden hadde vi frost. Det var den eneste regnfrie dagen jeg kan huske på flere uker. Dagen etter var det mildvær og regnet kom tilbake. Er til å bli deprimert av. Regn, regn regn, frost, regn.. Var ikke sånn (så ille) i gamle dager. Det er fordi det du ser på Yr er kommer fra rene datasimuleringer basert på trender i et stort område (dvs. "uberørt av meteorologhender"). Skal du ha en rimelig god oversikt over det som skjer må du gå inn på "tekstvarsel fra meteorologen". 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Tekstvarsel er det Tekst-TV du tenker. Eller er det et annet sted på sidene til "Værgiverne" ? Lenke til kommentar
Hans Leite Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Tekstvarsel er det Tekst-TV du tenker. Eller er det et annet sted på sidene til "Værgiverne" ? Nei, ikke tekst-tv. 1 Lenke til kommentar
Leif D Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Tekstvarsel er det Tekst-TV du tenker. Eller er det et annet sted på sidene til "Værgiverne" ? Det står ett textvarsel på Yr's sidor till höger. I regel stämmer det mycket bättre än symbolerna. Speciellt till fjälls. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 En liten gjennomgående typo i artikkelen: Dere veksler mellom ECMWF og ECWMF. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå