Gå til innhold

Slik jobber meteorologene for å varsle været så presist som mulig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vært utrolig upresise værmeldinger i fra Yr.no der jeg bor. Står sol også regner det, står regn også er det sol. Hva skal man bruke slik værmelding til? Er jo bedre å søke informasjon i fra andre tjenester enn den nevnte da.

Klimaet går til helvete?

For et par dager siden hadde vi frost. Det var den eneste regnfrie dagen jeg kan huske på flere uker. Dagen etter var det mildvær og regnet kom tilbake. Er til å bli deprimert av. Regn, regn regn, frost, regn.. Var ikke sånn (så ille) i gamle dager.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært utrolig upresise værmeldinger i fra Yr.no der jeg bor. Står sol også regner det, står regn også er det sol. Hva skal man bruke slik værmelding til? Er jo bedre å søke informasjon i fra andre tjenester enn den nevnte da.

Klimaet går til helvete?

For et par dager siden hadde vi frost. Det var den eneste regnfrie dagen jeg kan huske på flere uker. Dagen etter var det mildvær og regnet kom tilbake. Er til å bli deprimert av. Regn, regn regn, frost, regn.. Var ikke sånn (så ille) i gamle dager.

Det er fordi det du ser på Yr er kommer fra rene datasimuleringer basert på trender i et stort område (dvs. "uberørt av meteorologhender"). Skal du ha en rimelig god oversikt over det som skjer må du gå inn på "tekstvarsel fra meteorologen".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...