Stunt Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Kravet burde her til lands vere: 90% av postnummerene skal ha full fiberdekning innen 2020. Eller 90% på komunalt nivå innen 2020. Ikke landsbasis. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Er det noko hensikt i å bygge ut fiber i områder der kabel-TV leverer 100 Mbit? Lenke til kommentar
G Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 (endret) Altiboss, telehor, Get(lost), Stayoff. De er alle like sentraliserende. De sentraliserer og nekter å bygge ut i distriktene. Sitter på en aDSL-linje med 3800 / 300 kbps som detter ut i sterk vind. Og i helgen mistet vi forbindelsen pga en trafo i en annen bygd brannt. Heldiggris. Det du har er vel lik 3,8 Mbps/0,3 Mbps bare for de uvitende politikernes skyld, dersom de leser tråden da.. Uuh, er jo nesten ISDN-hastighet i oppstrøms hos deg da? Endret 4. desember 2017 av G Lenke til kommentar
fedda Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Problemet i Norge, er at Altibox begynner å få monopol på fiber tjeneste ut til de private. Da har man ingen reel konkuranse og Altibox kan da begynne å diktere prisen. Når de kommer i den posisjonen vil invasjonen stagnere og prisene gå opp. Spørsmålet er da hvem er det som eier fiberen ut til huset ditt. Se til Stockholm, Sola kommune hvor de har opprettet et eget kommunalt selgskap som eier fiberen, her må ISP'ene leie fiberen av dem. Fordelen med dette er at de ISP'ene som vil kan da bruke samme fiber ut til byggene. i Rogaland, så trenger man ikke gå lengre enn til Stavanger kommune hvor det er Lyse som eier fiberen og monopol spillet er i gang! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Den er nemlig nede på hele 9,4 prosent. Til sammenligning har vi i Norge en dekningsgrad på rundt 52 prosent, ifølge tall fra Nasjonalt kommunikasjonsmyndighet. – For første gang er antall husstander som har tilgang til bredbånd over fibernett høyere enn tilsvarende for bredbånd over kabel-TV-nett. Samtidig registreres det for første gang en nedgang i antall husstander som har tilgang til kabel-TV-nett, skrev Nkom i en pressemelding i september. Glad jeg har satset på riktig hest da. Altibox. Ser jo ut som de bryr seg om å bygge ut (tror jeg da). Jeg synes de er på grensen dyre for 40/40-hastighet jeg da. Er et stykke fra hva våre naboland får for pengene sine. Kan en håpe det med tiden blir bedre. Er litt surt at en skal være med å betale for andres linær-TV lyster, på tross av at man kun abonnerer på bredbåndsdelen. Betaler 299kr for 50mbit fra altibox. Er enig at det kunne vært halve prisen siden man føler at man sponser tv seerne. En annen ting er at hvorfor skal man egentlig betale for tv tjenester når disse er inntektsbasert på reklame? For en som betaler 499 for 60mbit fra Nextgentel er det vanskelig å føle noe sympati med dere... Og så skal de ha leie for ruteren jeg ikke bruker oppå... Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 da ville jeg vurdert å sendt inn den ruteren. Lenke til kommentar
G Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Da har jeg sjekket i nettbanken, hva beløp jeg betaler for 40/40 hos Altibox. De har økt i fra kr 478,- for dette til kr 519,- for det samme (den 14. november 2017 var første kr 519 trekk for tjenesten). Kr 41 pr. mnd. ekstra påslag på mitt abonnement, så herlig, "kun for at" andre skal få nyte linær-TV som jeg ikke abonnerer på en gang. Er nesten kr 500 dyrere pr. år nå etter denne endringen. Endret 6. desember 2017 av G Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Betaler 629 for 80/80 Uten tv. Men når fikk du sist økning på nettet ditt? Alle andre øker prisene, men ikke på nettet en gang i året Lenke til kommentar
Computron Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 (endret) Den er nemlig nede på hele 9,4 prosent. Til sammenligning har vi i Norge en dekningsgrad på rundt 52 prosent, ifølge tall fra Nasjonalt kommunikasjonsmyndighet. – For første gang er antall husstander som har tilgang til bredbånd over fibernett høyere enn tilsvarende for bredbånd over kabel-TV-nett. Samtidig registreres det for første gang en nedgang i antall husstander som har tilgang til kabel-TV-nett, skrev Nkom i en pressemelding i september. Glad jeg har satset på riktig hest da. Altibox. Ser jo ut som de bryr seg om å bygge ut (tror jeg da). Jeg synes de er på grensen dyre for 40/40-hastighet jeg da. Er et stykke fra hva våre naboland får for pengene sine. Kan en håpe det med tiden blir bedre. Er litt surt at en skal være med å betale for andres linær-TV lyster, på tross av at man kun abonnerer på bredbåndsdelen. Betaler 299kr for 50mbit fra altibox. Er enig at det kunne vært halve prisen siden man føler at man sponser tv seerne. En annen ting er at hvorfor skal man egentlig betale for tv tjenester når disse er inntektsbasert på reklame? For en som betaler 499 for 60mbit fra Nextgentel er det vanskelig å føle noe sympati med dere...Og så skal de ha leie for ruteren jeg ikke bruker oppå... Er det her jeg skal fortelle at jeg betaler kun 249,- kroner måneden for 250 Mbit linje, null ekstra tillegg/gebyrer utover det og har HBO Nordic inkludert? Endret 8. desember 2017 av McIntosh Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Den er nemlig nede på hele 9,4 prosent. Til sammenligning har vi i Norge en dekningsgrad på rundt 52 prosent, ifølge tall fra Nasjonalt kommunikasjonsmyndighet. – For første gang er antall husstander som har tilgang til bredbånd over fibernett høyere enn tilsvarende for bredbånd over kabel-TV-nett. Samtidig registreres det for første gang en nedgang i antall husstander som har tilgang til kabel-TV-nett, skrev Nkom i en pressemelding i september. Glad jeg har satset på riktig hest da. Altibox. Ser jo ut som de bryr seg om å bygge ut (tror jeg da). Jeg synes de er på grensen dyre for 40/40-hastighet jeg da. Er et stykke fra hva våre naboland får for pengene sine. Kan en håpe det med tiden blir bedre. Er litt surt at en skal være med å betale for andres linær-TV lyster, på tross av at man kun abonnerer på bredbåndsdelen. Betaler 299kr for 50mbit fra altibox. Er enig at det kunne vært halve prisen siden man føler at man sponser tv seerne.En annen ting er at hvorfor skal man egentlig betale for tv tjenester når disse er inntektsbasert på reklame? For en som betaler 499 for 60mbit fra Nextgentel er det vanskelig å føle noe sympati med dere...Og så skal de ha leie for ruteren jeg ikke bruker oppå... Er det her jeg skal fortelle at jeg betaler kun 249,- kroner måneden for 250 Mbit linje, null ekstra tillegg/gebyrer utover det og har HBO Nordic inkludert Det var en grei pris. Det er sånn cirka der normalen skulle vært på bredband i Norge, de har ingen grunn til å selge dyrere enn det. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Går det an å midlertidig få stengt Altibox, for å få brukt opp oppsamlet data på sitt mobilabonnement - uten å risikere et nytt etableringsgebyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå