AnonymDiskusjon Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Jeg er usikker på om Helse var riktig del å poste den i så det kan hende jeg ber om at den flyttes etterhvert. Jeg heter NN og er 42 år gammel. Jeg har alltid likt å bruke hodet til å skape noe. For cirka 20 år siden ble jeg overtalt til å jobbe med IT. På den tiden var det bare en hobby som jeg hadde peiling på. Jeg jobbet på den tiden i butikk og solgte maling og verktøy. kanskje ikke høystatus men jeg likte det da det gav mange forskjellige utfordringer / problemstillinger hver dag. Jeg studerte i cirka fire år og fikk etterhvert jobb innen faget jeg hadde utdannet meg til. Det tok riktignok en del år men jeg innså etterhvert at det var en tabbe å jobbe med IT. Jeg fikk ikke samme utbytte av det når jeg gikk hjem for dagen som da jeg jobbet i butikk. Hadde jeg vært yngre i dag hadde jeg antagelig valgt å bli tømrer eller elektriker. Jeg har bygget flere brygger, nygget om en leilighet selv og gjort en del lignende arbeid og jeg synes slikt arbeide er givende. Selv om jeg har jobbet steder som har gitt meg en god CV men jeg føler ikke noe annet enn tom.Wash i Serenity sa en gang "I am a leaf in the wind" og den senere tid er det slik jeg føler livet har blitt til. Jeg "flyter" rundt i vinden som et blad om høsten. Jeg føler meg tom og at jeg kun bærer en maske på grunn av valgene jeg har tatt tidligere i livet og jeg er usikker på hvordan jeg skal komme meg ut av det.. Videoen under forklarer ganske godt hvordan jeg føler det. Anonymous poster hash: cfb6d...565 Anonymous poster hash: 8e633...d7d Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2017 Virker som du trenger mening i livet. Eller du er på jakt etter et rammeverk til å tolke livet ditt. Noen bruker jesus eller muhammed for dette. Andre prøver mer vitenskapsbasert filosofi. Og så igjen er det nyvinninger på markedet, som gjerne blir utformet mens en er påvirket av diverse narkotikum. Men tilbake til posten din.. du stiller jo ingen spørsmål så jeg vet ikke helt hvilke svar du er på jakt etter. Det virker som du er deprimert og kanskje det er det du bør ta tak i. Lykkeforskning viser at en blir lykkeligere av å gi til andre. Prøv å gjør det, eller enda bedre, gi penger til en venn og be denne om å gi det videre til et godt formål. Da økes lykke-kjeden og vennen din får også glede av givergleden din. Anonymous poster hash: ff667...581 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 (endret) Noe svevende det svaret over her. Jeg skal hvertfall ikke peke deg i retning av religion. Først og fremst vil jeg påstå det du kjenner på er ganske normalt. Hvertfall mye mer normalt enn mange tror. Det er bare ikke noe som ytres så høyt, siden de aller fleste selvfølgelig vil fremstå suksessfulle og lykkelige. Det er en grunn til at folk gjerne bytter både jobb og yrker flere ganger i løpet av livet. Da har du også en distinksjon mellom de som tør å gjøre dette, og de som gror fast i det kjente og etablerte, eller komfortsonen, om du vil. I komfortsonen skjer det generelt lite givende her i livet. Endret 3. desember 2017 av afterall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå