Pampaxius Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 hei. har laget et script som lagrer og henter ut informasjon fra en mysql tabell. dette bruker jeg til å lagre profilene til de som registrerer seg som medlemmer på siden. det jeg lurer på er hvordan jeg lager en kode som overskriver informasjon i en spesifikk rute i en mysql tabellen. dette skal jeg bruke til et "endre min profil" skjema på siden. noen som vet hvordan jeg gjør dette? tabellen i mysql databasen heter "profiler" og et utdrag fra tabellen ser slik ut: brukerid brukernavn passord epost telefon edit delete 1 dollarboy kalle [email protected] 45315201 edit delete 2 jokke skog [email protected] 45854675 edit delete 3 tuften brus [email protected] 52495743 for eksempel logger bruker "tuften" seg inn og trykker "endre min profil". da må feltene "epost" og "telefon" på brukerid 3 komme fram. det må selvsagt ikke være mulig å endre andre sine profiler noen som har gjort dette før eller han en anelse på hvordan man kan gjøre dette? ps. all informasjonen er bare diktet opp Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 f.eks slik: "UPDATE tabellen set epost='[email protected]',telefon='555-1234' where id=1" id vet du utfra hvem som har logget seg inn. Lenke til kommentar
Pampaxius Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 takker.. funka no... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå