Løgn Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg merker meg for øvrig at ingen som protesterer på hva jeg sier klarer å forklare hva jeg sier som er feil. Man skulle nesten tro dere fornekter de aspektene jeg påpeker ene og alene fordi det er mest behagelig. Ikke fordi jeg tar feil. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2017 Kommer jo helt ann på om du har hatt sex med mange selv. Om du har vært like løs er ikke du rett mann i å dømme henne. Er du derimot veldig "ordentlig" kan det bli et problem.. Anonymous poster hash: d63cb...f56 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Løgn minner om en av disse konspirasjonsteoretikerne, som atpåtil har dårlig erfaring med kvinner, fremstår bare veldig bitter og fjern. TS hvis du ikke tåler svaret på det du spør om, hvorfor går du der? Dumt gjort av deg. Når det er sagt så er ikke 40 stykker kjempemange heller. Det er det det er. Nå ville jeg bare lagt dette bak meg. Lenke til kommentar
DukeRichelieu Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Er det mye for en 25-åring? Det burde være åpenbart at å ha ligget med 50 menn innen du er 25 er mye, både i absolutt og relativ forstand. Si hun ble aktiv som 15-åring så er det 10 år med sex. Da er det fem partnere i året som egentlig ikke er voldsomt mye i dagens samfunn. "...i dagens samfunn." Det spørs selvsagt hvem man sammenligner med. Det finnes faktisk jenter som ikke ligger med folk utenfor et seriøst forhold eller uten å kjenne vedkommende godt. I lys av det er 50 uansett mye. Det er i hvert fall ikke lite. Men kanskje ikke voldsomt mye. Om dette er positivt eller negativt har jeg ikke uttalt meg om. Vet ikke spesifikt hva problemet til trådstarter er i forhold til antall. Har selv aldri brydd meg nevneverdig om det... 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg har lagt merke til at du ikke er glad i kvinner som har hatt mange sexualpartnere. Vil du snakke om det?Jeg snakker om det nå. Og jeg synes jeg forklarer meg ganske presist. Hva er uklart? Jeg synes du snakker om det så fort sjansen byr seg, ikke bare nå, men hele tiden. Du er veldig gjentagene og du evner aldri å se ting fra flere sider enn én. Kan du imidlertid vise meg noe jeg har sagt hvor logikken min er direkte feilaktig, og kan du forklare hvorfor jeg tar feil? Du synser veldig mye i alle tråder, og du tror du har fasiten på det meste. Du er arrogant, nedlatende og bedrevitende og du prøver HARDT å fremstå som veldig intelligent. Jeg har vært borti folk som har disse markørene, og de har enten vært psykopater eller narsisister. Jeg sier ikke at du er det, for det kan jeg ikke vite uten å ha møtt deg, men jeg tror jeg ville gjort noe med måten du prøver å fremstille deg selv. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2017 Ts her Løgn er ikke LITT på rett spor engang. Kjæresten min er en veldig ærlig og varm person som ikke gir meg grunn til bekymring på noen måte. Har bestemt meg for at antallet egentlig ikke er så voldsomt med tanke på hvem hun er. Kjenner jeg meg selv rett, så hadde jeg hatt mange fler enn 13 selv om jeg hadde hatt sjansen. Jeg er nok mye verre enn kjæresten med tanke på hvordan jeg ser på sex. Jeg kan ikke dømme Anonymous poster hash: a3c8c...636 4 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Det virker som mange her ønsker en kvinne med få partnere, men hvor realistisk er egentlig dette? Vi lever i en tid hvor tilfeldig sex er vanlig og lettere tilgjengelig enn noen gang før grunnet eksempelvis Tinder. Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Jeg merker meg for øvrig at ingen som protesterer på hva jeg sier klarer å forklare hva jeg sier som er feil. Man skulle nesten tro dere fornekter de aspektene jeg påpeker ene og alene fordi det er mest behagelig. Ikke fordi jeg tar feil. Problemet er at du setter et likhetstegn mellom disse pseudo-maskuline teoriene dine og dama til TS, uten å ha møtt henne. Det gjør hele tiraden din mot kvinnekjønnet veldig tynt. Har du lang erfaring med damer selv, Løgn? Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 (endret) Du synser veldig mye i alle tråder, og du tror du har fasiten på det meste. Du er arrogant, nedlatende og bedrevitende og du prøver HARDT å fremstå som veldig intelligent. Jeg har vært borti folk som har disse markørene, og de har enten vært psykopater eller narsisister. Jeg sier ikke at du er det, for det kan jeg ikke vite uten å ha møtt deg, men jeg tror jeg ville gjort noe med måten du prøver å fremstille deg selv. Jeg er klar over at jeg fremstår som både arrogant og uspiselig for mange her inne. Og derfor er du ikke enig i hva jeg sier, selv om du ikke kan forklare hvorfor jeg tar feil. Du kan ikke akseptere sannheten i det jeg sier, rett og slett fordi du ikke liker meg. Jeg har selvfølgelig rett i tendensene jeg påpeker, men du kan ikke akseptere det på grunn av din egen kognitive dissonans. Det samme resonnementet underbygger paradokset i kallenavnet "Løgn". Dette er min underholdning på forumet. Det er hva som driver min deltakelse her. Og jeg liker det. Løgn er ikke LITT på rett spor engang. Kjæresten min er en veldig ærlig og varm person som ikke gir meg grunn til bekymring på noen måte. Selvfølgelig har jeg et tynt grunnlag å gå ut ifra. Jeg bruker bare informasjonen du selv har gitt, og det er ikke stort. Om jeg tar feil, er det vel og bra for din egen del. Men måten du har illustrert henne på sier noe annet. At hun "aldri har vært forelsket før", og at hun nå "elsker" deg peker i retning av "love bombing". Du bør google det. At hun er promiskuøs og har hatt mange sexpartnere peker i retning av impulsivitet, og er også relatert uforsvarlighet (i denne sammenhengen ubeskyttet sex, hvilket jeg antar hun har hatt mye av). At hun unnskylder seg med å ha vært "uheldig" i kjærligheten peker i retning av en offermentalitet og ansvarsfraskrivelse for egne valg. Og dersom hun faktisk har vært på leting etter kjæreste, spiller det en rolle at ingen vil være sammen med henne. Der har du resonnementet. At du er uenig er greit. Men at du heller ikke aksepterer noe av dette som røde flagg, er et problem. Husk at det var du selv som opprettet tråden - nettopp fordi du aner at noe er "galt" her. Har bestemt meg for at antallet egentlig ikke er så voldsomt med tanke på hvem hun er. Kjenner jeg meg selv rett, så hadde jeg hatt mange fler enn 13 selv om jeg hadde hatt sjansen. Hun husker ikke hvor mange hun har ligget med fordi hun ikke trenger å gjøre noen innsats for å finne en ny sexpartner. Det må imidlertid du fordi du er mann. Dette forklarer forskjellen i synet på antall sexpartnere hos menn og kvinner, og hvorfor antall sexpartnere ikke betyr det samme mellom kjønnene. En mann som har ligget med mange viser at han er kapabel. Det viser styrke. En kvinne som har ligget med mange viser ikke stort annet enn mangel på selvdisiplin. Som er en svakhet. Jeg er nok mye verre enn kjæresten med tanke på hvordan jeg ser på sex. Jeg kan ikke dømme Og her illustrerer du grunnlaget for fremtiden med henne. Det vil si din egen skyldfølelse. "Hvem er jeg til å dømme? Jeg er mye verre enn henne". Du kan anta at hun også har snappet opp denne mentaliteten i deg, i og med at hun selv alet det frem med sin offerposisjonering. Hun har tross alt mye erfaring med menn, og vet antageligvis hvordan du fungerer. Gratulerer, og lykke til For kontekst: I nær fremtid kommer du til å ta hennes parti mot deg selv og dine egne meninger. Og du kommer etterhvert til å føle skyldfølelse hver gang du våger å spørre deg selv om hun faktisk er så uskyldig som hun gir seg ut for å være. Ts her [...] Løgn er ikke LITT på rett spor engang. [...] Har bestemt meg for at antallet egentlig ikke er så voldsomt med tanke på hvem hun er. Kjenner jeg meg selv rett, så hadde jeg hatt mange fler enn 13 selv om jeg hadde hatt sjansen. Jeg er nok mye verre enn kjæresten med tanke på hvordan jeg ser på sex. Jeg kan ikke dømme Check. TS hvis du ikke tåler svaret på det du spør om, hvorfor går du der? Dumt gjort av deg. Når det er sagt så er ikke 40 stykker kjempemange heller. Det er det det er. Nå ville jeg bare lagt dette bak meg. Det virker som mange her ønsker en kvinne med få partnere, men hvor realistisk er egentlig dette? Vi lever i en tid hvor tilfeldig sex er vanlig og lettere tilgjengelig enn noen gang før grunnet eksempelvis Tinder. Som sagt av en slagen mann. "Vi må ta det vi får...". Denne uttalelsen er en konsekvens av å allerede ha kapitulert fordi kvalitet i større og større grad er blitt en mangelvare. Det er imidlertid ikke et motargument hverken til logikken jeg har illustrert, eller til det faktum at damer som er åpne for alle er mindre verdt i en manns øyne. Ville dere helst hatt ei dame som hadde ligget med 100 mann før hun var 30? Eller ville dere helst hatt ei dame som hadde ligget med under 20? App! App! App! Pass på at dere ikke lyver til dere selv nå. Problemet er at du setter et likhetstegn mellom disse pseudo-maskuline teoriene dine og dama til TS, uten å ha møtt henne. Det gjør hele tiraden din mot kvinnekjønnet veldig tynt. Har du lang erfaring med damer selv, Løgn? Jeg kjenner selvfølgelig hverken TS eller dama hans. Det jeg prater om er imidlertid karakteristikkene TS har fortalt om, kombinert med reaksjonen til TS. Dette har jeg jo allerede presisert tidligere i tråden... Dette er alt vi har å gå på i denne tråden, og diskusjonen kan derfor bare legges på et tendensnivå - ikke et personnivå. Jeg trodde dette var innlysende, men tydeligvis ikke. Og nei, jeg prater heller ikke om "kvinnekjønnet", men en kombinasjon av definerte karakteristikker. Det er faktisk du som generaliserer alle kvinner. Og du merket det ikke en gang selv. For øvrig er heller ikke det du sier her et argument om at jeg tar feil. Ingen har hittil påpekt feil i logikken jeg har illustrert i denne tråden. Mange er uenige. Men ingen klarer å si hvorfor. Mon tro hva årsaken til dette er. Og jeg antar ingen av dere vet dette heller. Jeg har nå blitt kalt arrogant, nedlatende, bedrevitende, konspirasjonsteoretiker, og det har blitt antydet at jeg er narsissist, psykopat og at jeg har et "nydelig forvridd syn på verden", samt at jeg visst nok har en triade her mot kvinnekjønnet som helhet. Men likevel har ingen, ingen klart å forklare hvor logikken er feil. Dere har bare klart å lire av dere ad hominem og stråmenn om at jeg prater om alle damer under ett, eller at jeg kjenner dama til TS bedre enn TS. Det totale fraværet av skikkelige resonnement er helt latterlig Endret 3. desember 2017 av Løgn 5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2017 Løgn har helt rett her; denne dama bedriver manipulasjon, med taktikker tatt rett ut av håndboka. Det er ikke sikkert hun gjør det bevisst, antakelig er det bare sånn hun har lært seg å navigere seg rundt i verden. Men det er skrikende åpenbart, det vaier røde flagg over alt og alarmklokkene burde hyle. Det handler ikke om antallet sexpartnere; det handler om måten hun rasjonaliserer og bortforklarer seg, og måten hun fremstiller seg selv som et hjelpeløst offer på. Seriøst, ser dere det ikke? Anonymous poster hash: 127e1...da4 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Det at hun har hatt sex med så mange kan tyde på at hun har et mer klinisk forhold til sex enn det du har. Plager det deg på noen måte? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2017 Det at hun har hatt sex med så mange kan tyde på at hun har et mer klinisk forhold til sex enn det du har. Plager det deg på noen måte? Som vil si? Anonymous poster hash: a3c8c...636 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 At hun nødvendigvis ikke legger så mye følelser i sexen og kan ha flere partnere når hun er singel. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2017 Det plager meg på noen måter... 1. Legger hun da ikke følelser i sexen vår? Ergo er ikke sexen i et forhold med meg bedre? 2. Jeg har hatt følelsesløs sex selv, men jeg har som regel villet date jenta. Hvis hun ligger med så mange uten interesse synes jeg er "løst " Nå har hun sagt at hun har likt de fleste hun har ligget med, så tror ikke det var helt uten mening alltid. Anonymous poster hash: a3c8c...636 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Selv om man har et klinisk forhold til sex betyr det ikke at hun ikke setter pris på sexen dere har eller ikke legger følelser i det. Jeg har ikke noe grunnlag til å påstå noe annet. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Fordi mye av det du sier er så latterlig. Det er så velkjent tankegang som går igjennom hos usikre personer og du setter opp vegger slik at å endre ditt syn er nesten umulig. Du har gammeldagse og konservative holdninger rundt sex som kommer av usikkerhet eller kanskje tilogmed religion (som igjen kommer av usikkerhet). Å prøve å få deg til å innse hvor teit det du sier høres ut føles ut som å prøve å forklare noe til en maur. Det er ikke lett. Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Den dama er ikke nødvendigvis noe å satse på, og det kan forklares ut fra biologiske forskjeller mellom menn og kvinner. Løgn er vel godt inne på tematikken, selv om den kan gjøres lettere. Beste jeg har å si er å benytte tiden du får med henne som best du kan, og ikke ha for store forhåpninger til at hun blir værende til dere er gamle. Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Den dama er ikke nødvendigvis noe å satse på, og det kan forklares ut fra biologiske forskjeller mellom menn og kvinner. Løgn er vel godt inne på tematikken, selv om den kan gjøres lettere. Beste jeg har å si er å benytte tiden du får med henne som best du kan, og ikke ha for store forhåpninger til at hun blir værende til dere er gamle. Haha! Hun blir ikke værende fordi hun har har ligget med litt under 40? Det er jo ikke en sammenheng mellom de to tingene. Ts sier jo at hun har vært på leting etter kjæreste, men ingen har værr interessert i henne for mer enn sex. Det er faktisk typisk at jenter roter seg bort i drittsekker, så det er veldig troverdig at hun faktisk ikke har funnet en fin fyr før nå. Det at det har vært "mange" sier ikke noe om hun er trofast eller ikke. Det er faktisk mange som ikke klarer å finne "den rette" like fort som andre. Jeg kan lett ha sex med en jente fra byen eller fest uten å tenke noe over det etterpå, men i et forhold bryr jeg meg ikke om andre og jenta jeg har følelser for blir alt for meg. Fortiden min spiller ingen rolle for hva jeg tenker i et forhold... Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 (endret) Nå har hun sagt at hun har likt de fleste hun har ligget med, så tror ikke det var helt uten mening alltid. Spør deg selv hva dette betyr når hun også har sagt at hun aldri har vært forelska før hun møtte deg... At hun har lett for å "like" menn motsier at hun aldri har vært forelsket, samtidig som det også reduserer estimert levetid på deres forhold. Du får bare stålsette deg. Du har i det minste blitt advart. Fordi mye av det du sier er så latterlig. Det er så velkjent tankegang som går igjennom hos usikre personer og du setter opp vegger slik at å endre ditt syn er nesten umulig. Du har gammeldagse og konservative holdninger rundt sex som kommer av usikkerhet eller kanskje tilogmed religion (som igjen kommer av usikkerhet). Å prøve å få deg til å innse hvor teit det du sier høres ut føles ut som å prøve å forklare noe til en maur. Det er ikke lett. Jeg har nå ettertrykkelig argumentert for mitt standpunkt uten å ha blitt utfordret på noen av punktene. Samtidig har ditt standpunkt blitt fremmet uten noen tilhørende argumentasjon, men i godt følge med iherdig drittslenging og stråmenn. Dermed er ditt standpunkt dogmatisk, og det er dine meningsfeller som fremstår som usikre. Jeg vet hvorfor jeg mener det jeg mener. I motsetning til dere. Å være overbevist om noe uten å kunne forklare hvorfor er ofte en konsekvens av hjernevask. Eller i det minste et tegn på fraværende kritisk tenking. Ts sier jo at hun har vært på leting etter kjæreste [...] Jeg kan lett ha sex med en jente fra byen eller fest uten å tenke noe over det etterpå [...] Mulig du prøver å sette et likhetstegn mellom deg og denne dama. Men i såfall er det vel implisitt at du aksepterer hennes kjærestejakt-påstand som løgn, da dette ikke er tilfelle for deg når du "ikke tenker over" damene etter at du har ligget med dem? Endret 4. desember 2017 av Løgn Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Nå er ikke jeg trådstarter da... Men utifra fra jenta sier, så høres det ikke så rart ut. Jeg sa bare at jeg kan ha meningsløs sex og fortsatt være verdens mest trofaste kjæreste. Poenget mitt var at da kan ihvertfall dama til TS være trofast og forelsket siden hun har vært interessert kontra sett på det som meningsløst... Det er uansett ikke en regel eller norm at man må bli forelsket og ha kjæreste før en viss alder, ellers er det noe galt... Og det at ingen har vært interessert i henne, sier noe om guttene. Det har jo nå skjedd at hun har blitt forelsket og funnet trådstarter. Hvorfor kunne ikke det ha skjedd for 3 år siden? Jo, pga "jente liker drittsekken som ikke bryr seg" Hun hadde ikke slått seg ned nå, hvis hun hadde vært sånn som Løgn fremstiller henne. Gir ikke mening 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå