AnonymDiskusjon Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Hei. Litt pussig å spørre om kanskje, men hvor er det tryggest å sende hverandre intimbilder? F.eks i snapchat så godtar man vel i policyen dems at de lagrer alt som sendes? Så hva er tryggeste alternativ? MMS SNAP MESSENGER Andre forslag? Og ja, jeg vet det er risiko ved å sende bilde til andre og det å stole på motparten osv. Men ikke det jeg er ute etter nå. Nå er det hvilken sende metode er tryggest mtp vilkårene til selskapet bak appen som blir brukt. Anonymous poster hash: d4311...9e9 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Det tryggeste er vel å avstå, å ikke ta nakenbilder, dersom man ikke tåler at de kommer på avveie. Om mediene har lært oss noe de siste ukene, så er det vel at slikt som oftest ikke forblir privat uansett hvordan man sender. Det store spørsmålet må vel være hvorfor det er så viktig å sende nakenbilder til hverandre, kan dere ikke enten se hverandre nakne i virkeligheten, eller la være? 2 Lenke til kommentar
ili Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Messenger har en løsning med kryptert sending mellom 2 brukere/enheter. Ellers finnes pakkeprogram med passord som en mulighet. Men sikker lagring/sletting er like viktig. Lenke til kommentar
Khazaa Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Print ut, send i posten. 1 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Metoden du sender det på er ikke viktig. Sålenge du unngår statusmelding på facebook, så forblir bildene private mellom dere sålenge partneren din holder sine ord. Men bildene blir lagret, og med en gang deres trofasthet forsvinner så har du ingen kontroll på disse bildene lenger. 3 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Metoden du sender det på er ikke viktig.(...) Ikke så viktig om man ikke bryr seg om personvern, men nå er det da store forskjeller på brukeravtalene de forskjellige leverandørene har. For egen del hadde jeg valgt MMS, da jeg har Telenor garanterer de at de ikke logger annet enn signal-metadata i maks 21 dager, de behandler ikke innholdet i meldingen. De fleste leverandører som leverer gratis eller annonse-drevet tjenester har i brukervilkåra at de kan bruke alt innhold som legges i tjenesten til forskjellige formål. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Argumentet mitt er at dersom bildene kommer på avveie, så er det i bunn og grunn et valg personen du sendte bildene til har tatt, og ikke fordi leveringstjenesten ble hacket eksternt eller selv valgte å offentliggjøre bildene. Det ville som eksempel vært både helt uhørt, ulovlig og økonomisk skadende for tjenesteleverandøren av Snapchat å dele personlige nakenbilder sendt fra A til B igjennom deres tjeneste. Dette selv om både A og B har godtatt vilkårene som gir tjenesteleverandøren rett til å lagre meldingene, blant andre ting. Det er likegyldig for sluttresultatet relevant for deg, også ift. personvernet (at bildene forblir personlig mellom dere to), enten de sendes via MMS, facebook-melding, Snapchat, IRC eller P2P-fildeling. Den absolutt overveldende innebygde risikoen ligger ved hvem bildene blir delt til og den temporære enigheten dere har om å holde bildene privat. Edit: For ordens skyld er jeg helt enig i poenget ditt ift. personvern. Det er en vesensforskjell mellom en tjeneste som lagrer data, og en tjeneste som kun lagrer metadata, for eksempel. Men jeg er ikke enig i at det er det viktige ift. om disse bildene forblir private eller ikke. Endret 6. desember 2017 av cuadro Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Bruk en tjeneste som tilbyr ende-til-ende kryptering. Telegram og Signal er to eksempler. Apples iMessage gjør det, men er jo begrenset til Apple universet. Facebook Messenger kan konfigureres til å være ende-til-ende kryptert, og jeg tror Kik og WhatsApp også kan det. Dette er det aller viktigste, nest etter det å stole på den du sender det til. Som cuadro sier: sjansen er størst for at det er den måten bildene kommer på avveie på. Ligg unna ukrypterte kanaler som MMS, e-post og den typen ting. Endret 6. desember 2017 av henrikwl Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Kryptering av bildefilene med f.eks http://www.dataporten.net/veracrypt/ Siden kan de sendes på som du ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg