G Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 (endret) Har sett at et merke har såpe/vaskemiddel-dosering på klesvaskemaskinmodeller. Er dette noe som andre har tatt etter enda, for jeg har ikke sjekket på en stund. Alle vet at det er litt så-som-så med å dosere på for hånd, noen er flinkere på det enn andre. Om det er noe som kan spare noen øre pr. vask så må det vel være doseringen, tenker jeg. Det er så mye fokus på energiklasser på utstyr i dag, men mindre på besparelser ved valg av rekvisita og forbruksmateriell.. Sjekker gjerne innom tråden igjen dersom ingen svarer nå, og bumper den en sjelden gang for å se om noe kan ha skjedd siden sist Edit: Den modell jeg har sett for noen måneder tilbake var tilrettegjort slik at man ble avhengig av å kjøpe vaskemiddelkassetter spesiellt for maskinens utforming. Jeg kunne godt ha tenkt meg en med universalvaskemiddelbeholder. Altså en man enkelt kan etterfylle med hva som helst. Endret 1. desember 2017 av G Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Kjøpte meg et metallbeger så jeg kan måle opp 20-50ml pulver alt etter hvor mye jeg vil ha inn i maskinen. Mye bedre enn automatikk synes jeg. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Det er en del maskiner ute med dette nå, blant annet Miele, Samsung, Borch, Beko og Siemens. På eksempelvis Siemens kan du bruke universalmiddel, da må du fylle på hver 2-3 vask. Miele har 2 tanker som holder 40-50 vask, men da må du brukes deres egne middel for å bruke auto-dosering funksjonen. Jeg har selv Miele maskin med dette, og jeg må si at deres eget vaskemiddel og resultater er super bra - men det beste med det hele er at jeg faktisk ikke trenger å fylle på vaskemiddel på lenge - verken på hvitt eller farget tøy. Det er nok billigere med universalt, men for meg personlig er det verdt hver krone ekstra å slippe det styret. Dessuten følger det også med 1 år gratis vaskemiddel med Miele. Resultatene blir stort sett bra uansett hvilken maskin du velger i denne klassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå