lillelarve Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Hei! Har problemer med min ganske nye iPhone SE. Hadde en helt likens tidligere som dessverre ble stjelt, og måtte kjøpe ny mobil. Kjøpte akkurat samme mobil, og allerede fra start har det vært noe med den. Skjermen fryser og det eneste som hjelper er å skru av og på. Når jeg bruker Spotify eller musikkapper stopper musikken når jeg får varsler, som regel når jeg er i Safari. Musikken kommer ikke tilbake heller. Og så hender det ofte at jeg kun kan spille av musikk i selve appen, og hvis jeg lukker skjermen eller går ut av appen stopper musikken. Det skal jo ikke skje.. Igjen må jeg skru av og på. Men dette skjer såpass ofte nå at det begynner å bli en plage. Og så er det kameraet. Det slutter å funke når den selv vil. Får meg inn i appen, men skjermen er enten svart eller blurry. Kan se ikoner, men de har ingen funksjon. Da fungerer ikke kameraet i noen apper heller; har testet. Så, må skru av og på mobilen igjen. Enkelte apper tar en eeevighet å få åpnet, f.eks bussappen, der jeg har billetten min. Det kan ta ti minutter+. Det skjer ikke på noen andre mobiler jeg har hatt, og det skjer heller ikke med Samsungen jeg har som jobbmobil. Tenkte det gikk bra i starten fordi det ikke skjedde så ofte, men nå hender det hele tiden og jeg kan ikke holde på sånn lenger.. Den ble kjøpt i september om jeg husker rett. Har kvittering av kjøp. Det står at reklamasjon av mobiltelefoner er på 5 år. Er det bare å ringe inn til ice (de jeg kjøpte hos) og klage? Får jeg den sendt inn og sjekket + fikset, gratis? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Jeg anbefaler deg å flashe den på nytt med iOS og sjekke om den blir bra før du sender den inn. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Er det bare å ringe inn til ice (de jeg kjøpte hos) og klage? Ja. Får jeg den sendt inn og sjekket + fikset, gratis? Hvis det du sier er riktig, og du forklarer det ordentlig - Ja. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Hadde mye problemer med første iOS11-oppdatering til SE. Det har heldigvis ordnet seg nå. Som de andre anbefaler jeg en ren tilbakestilling. Det er antakeligvis dette også ICE vil gjøre, men at du da blir uten mobil i minst 2 uker. Prøv derfor tilbakestilling først. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Backup til iCloud + full tilbakestilling. Tar max én time. Lenke til kommentar
lillelarve Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2017 Hei! Takk for svar. Jeg har backet opp og tilbakestilt mobilen, men den oppfører seg helt likt enda. Har oppdatert mobilen, men ingen forbedring. Hadde den samme oppdateringen på forrige mobil, og den var helt fin, så det ville ikke forklart problemene på denne. Da er det vel bare å ringe inn da.. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Prøv å reinstaller iOS via iTunes. Hvis ikke det hjelper så er det bare å ringe inn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Og om dette ikke funker så forsøker du igjen, men da velger du å sette opp som ny enhet og ser om problemet fortsetter da, med kun nødvendige apper installert. Altså ikke legg inn igjen backup. Deretter legger du inn feks. bare sportify og busskortappen - for å se om problemet fortsetter. Trolig er det en eller annen app som forårsaker kræsj. Lenke til kommentar
lillelarve Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2017 Hvor får jeg lagret backupen da? Jeg har ikke pc så itunes har vel ingen funksjon. Hvis jeg tilbakestiller mobilen igjen etterpå, og velger uten backup, vil jeg kunne velge den versjonen, med backup senere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Backup ligger på iTunes. Ja, du kan velge tilbakestilling med backup senere. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Du kan nullstille (gjenopprette) telefonen i iTunes selv om du har sikkerhetskopi i iCloud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå