Gå til innhold

Reklamasjon av iPhone?


Anbefalte innlegg

Hei! Har problemer med min ganske nye iPhone SE. Hadde en helt likens tidligere som dessverre ble stjelt, og måtte kjøpe ny mobil. Kjøpte akkurat samme mobil, og allerede fra start har det vært noe med den.

 

Skjermen fryser og det eneste som hjelper er å skru av og på.

 

Når jeg bruker Spotify eller musikkapper stopper musikken når jeg får varsler, som regel når jeg er i Safari. Musikken kommer ikke tilbake heller. Og så hender det ofte at jeg kun kan spille av musikk i selve appen, og hvis jeg lukker skjermen eller går ut av appen stopper musikken. Det skal jo ikke skje.. Igjen må jeg skru av og på. Men dette skjer såpass ofte nå at det begynner å bli en plage.

 

Og så er det kameraet. Det slutter å funke når den selv vil. Får meg inn i appen, men skjermen er enten svart eller blurry. Kan se ikoner, men de har ingen funksjon. Da fungerer ikke kameraet i noen apper heller; har testet. Så, må skru av og på mobilen igjen.

 

Enkelte apper tar en eeevighet å få åpnet, f.eks bussappen, der jeg har billetten min. Det kan ta ti minutter+. Det skjer ikke på noen andre mobiler jeg har hatt, og det skjer heller ikke med Samsungen jeg har som jobbmobil.

 

Tenkte det gikk bra i starten fordi det ikke skjedde så ofte, men nå hender det hele tiden og jeg kan ikke holde på sånn lenger..

 

Den ble kjøpt i september om jeg husker rett. Har kvittering av kjøp. Det står at reklamasjon av mobiltelefoner er på 5 år. Er det bare å ringe inn til ice (de jeg kjøpte hos) og klage? Får jeg den sendt inn og sjekket + fikset, gratis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde mye problemer med første iOS11-oppdatering til SE. Det har heldigvis ordnet seg nå. Som de andre anbefaler jeg en ren tilbakestilling. Det er antakeligvis dette også ICE vil gjøre, men at du da blir uten mobil i minst 2 uker. Prøv derfor tilbakestilling først.

Lenke til kommentar

Hei! Takk for svar.

 

Jeg har backet opp og tilbakestilt mobilen, men den oppfører seg helt likt enda. Har oppdatert mobilen, men ingen forbedring. Hadde den samme oppdateringen på forrige mobil, og den var helt fin, så det ville ikke forklart problemene på denne.

 

Da er det vel bare å ringe inn da..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Og om dette ikke funker så forsøker du igjen, men da velger du å sette opp som ny enhet og ser om problemet fortsetter da, med kun nødvendige apper installert. Altså ikke legg inn igjen backup.

 

Deretter legger du inn feks. bare sportify og busskortappen - for å se om problemet fortsetter.

 

Trolig er det en eller annen app som forårsaker kræsj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...