Minty123 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 vill et vanlig ATX hovedkort passe inni et kabinett med E-ATX? E-ATX er utvidet atx.. så jeg tenkte et vanlig ATX kort kansje ville gå inn i en E-ATX Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 svar nå da Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 det skal passe det Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Tror ikke det. E-ATX har 24-pins hovedkontakt mens ATX kun har 20. Dessuten er 12V kontakten erstattet av andre kontakter, bl. a. en 8-pins kontakt til CPU. Uansett er E-ATX beregnet på Xeon-systemer og Opteron. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 For det første: Ikke forvent at folk svarer innen noen timer. Hva som passer eller ikke passer er nærmest selvsagt avhengig av hvilket kabinett du har. Microplex selger Chenbro servertower som er oppgitt til å ta både ATX og E-ATX. Det med strømtilførselen som stigfjel nevner har jo først og fremst å gjøre med strømforsyningen, som forhåpentligvis kan byttes om den passer E-ATX men ikke ATX. MVH Audun Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Tror ikke det. E-ATX har 24-pins hovedkontakt mens ATX kun har 20. Dessuten er 12V kontakten erstattet av andre kontakter, bl. a. en 8-pins kontakt til CPU. Uansett er E-ATX beregnet på Xeon-systemer og Opteron. Hvilke strømkontakter det kortet har spiller vel ingen verdens rolle? Det må jo være høyden på hk, hvordan I/O-portene er plassert på kortene og bracketene som har noe å si her. Vet desverre ikke om det passer. Lenke til kommentar
bearcarlsen Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Sannsynilgvis vil hovedkortet FYSISK plass i et slikt kabinett. Men strømforsyningen kan nok ikke brukes slik som den er. (Alt går med litt modifikansjoner uansett) Viljen må være til stede Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Hvilke strømkontakter det kortet har spiller vel ingen verdens rolle? Det må jo være høyden på hk, hvordan I/O-portene er plassert på kortene og bracketene som har noe å si her. Vet desverre ikke om det passer. Det gjør det i aller høyeste grad. I instruksjonsboka for min PSU står det også en del om strømkontakter for E-ATX PSU. E-ATX PSU har som sagt 24pins hovedkontakt mens ATX PSUkun har 20pins kontakt. Dessuten fins ikke den 4pins kontakten for 12V på E-ATX PSU som egen kontakt. Det kan bli litt problem for ATX-baserte hovedkort for P4/AMD... høyden på hk, hvordan I/O-portene er plassert på kortene og bracketene kommer helt an på kabinettet, altså i annen rekke. Endret 10. desember 2003 av stigfjel Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 vil dette HK passe til dette kabinettet ? og du kan vel i de fleste tilfeller forvente at folk svarer innen et par timer.. jeg har enda ikke opplevd at det tar lenger en et par timer ivertfall.. og dette er første gangen Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Nei. Hovedkortet er ATX, mens kabinettet har E-ATX PSU. Bytt PSU til standard ATX, og kabinettet passer som hånd i hanske. Lurer du på hvorfor E-ATX PSU ikke går, se mine tidligere poster. Endret 10. desember 2003 av stigfjel Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 ok thx Lenke til kommentar
bernini Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Hehe. Skrev feil. Hvorfor kan jeg ikke slette? Endret 10. desember 2003 av gordito Lenke til kommentar
xthal Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) AAARGHHH!!!! E-ATX og ATX formfaktorer i kabinett har ingenting med PSU å gjøre. F.eks. er Chieftec Dragon Bigtower E-ATX kompitabelt! Det betyr IKKE at du får med en EPS PSU (som er de med 24 plugger) men mest sannsynlig en vanlig ATX PSU eller ingen PSU. E-ATX vil bare si at hovedkortet/kabinettet er STØRRE (bredde) enn ett vanlig hovedkort/kabinett (ATX) Endret 10. desember 2003 av xthal Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Xthal.. da har du kansje svar på om jeg må bytte ut psu'en på dette kabinettet ? står 460 W psu.. det virket jo litt mye Lenke til kommentar
xthal Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Står ingenting om at det er en EPS PSU på det kabinettet, kun at det tar E-ATX (som står for EXTENDED ATX). Så med 90% sikkerhet vil jeg anta at du får med en standard ATX PSU. (EPS PSU'er koster en del også ) Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) ok.. men noen som kan si med 100% sikkerhet hva slags PSU det er? jeg finner det ikke ut ivertfall det står 300W i "overskriften" og 430 nede i infoen Endret 10. desember 2003 av PandaMartin Lenke til kommentar
xthal Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Link til produsentens side Der står det: Power Supply Type ATX 12V in PS/2 size / EPS 12V in Special size Og det du har er etter alt å dømme NORMAL-versjonen, dvs. vanlig ATX! Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 woho.. thx Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 For det første: Ikke forvent at folk svarer innen noen timer. Hvorfor ikke det da ? Det er vel derfor vi har dette forumet ? Med så mange brukere og høy kompetanse på mange av dem, synes jeg at vi må kunne forvente ett noelunde raskt svar Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hvorfor ikke det da ? Det er vel derfor vi har dette forumet ? Med så mange brukere og høy kompetanse på mange av dem, synes jeg at vi må kunne forvente ett noelunde raskt svar Du skal ikke forvente deg en møk du. Så lenge du ikke betaler noen for å svare, har du ikke krav på noe som helst. Om du får svar så er det bra. Om svaret er feil; synd for deg, men så lenge du ikke betaler har du ingen klagerett. Det er ditt problem om du tar råd fra folk på nettet som god fisk. Det er også synd for deg om ingen svarer, men du kan ihvertfall trøste deg med at du ikke har tapt noe (for du har ikke betalt noe). Jeg er her på forumet fordi jeg syns det er morro, men det er fremdeles bare på fritiden min. Jeg jobber ikke her. Og ingen kan tvinge meg til å svare... Når det gjelder temaet i tråden: Ja, ATX hovedkort passer i E-ATX kabinett. Nei, du må ikke bytte PSU. E-ATX hovedkort bruker også vanlige ATX strømkontakter (kanskje også ATX AUX(den rektangulære med 4 eller 6 pinner) og ATX +12V, aka P4-kontakten, (den kvadratiske kontakten med fire pinner) men det kommer helt ann på hovedkortet. ) Ingen strømforsyninger har EPS12V kontaktene hvis det ikke står eksplisitt at de har det. EPS-strømforsyninger har 24 pinner på "ATX-kontakten" og 8 på "ATX+12V", mot henholdsvis 20 og 4 på vanlige ATX-strømforsyninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå