RandiA Skrevet 27. november 2017 Del Skrevet 27. november 2017 Fant ingen annen tråd med Thunderbird enn denne - regner med noen kan hjelpe her, har brukt Thunderbird i mange år - og den er fortsatt grei. Har aldri hatt særlig problemer med den - men de siste par dagene dukker det alltid opp et varsel når jeg åpner posten - men jeg lukker det bare og alt fungerer som før. Varselet sier: "Klarte ikke koble til serveren........" - men den "lyver" jo, for jeg får inn mail som vanlig og sender som vanlig. Hvordan får jeg bort dette irriterende varsel som dukker opp? (Har prøvd å starte uten utvidelser, men det blir det samme).Varselet ser slik ut: Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Det er vel et eller annet i kommunikasjonen mellom T.bird og mailserveren som ikke fungerer lenger. Se om broadpark.no har noen FAQs som kan kaste lys over det, eller en beskrivelse av hvordan mail-klienter skal settes opp for å fungere optimalt mot broadpark.no. (Det kan jo hende de har oppdatert til en nyere mailserver-versjon som krever at du endrer en innstilling på klienten din. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. november 2017 Forfatter Del Skrevet 29. november 2017 Det er vel et eller annet i kommunikasjonen mellom T.bird og mailserveren som ikke fungerer lenger. Se om broadpark.no har noen FAQs som kan kaste lys over det, eller en beskrivelse av hvordan mail-klienter skal settes opp for å fungere optimalt mot broadpark.no. (Det kan jo hende de har oppdatert til en nyere mailserver-versjon som krever at du endrer en innstilling på klienten din. Jeg får jo både inn og ut mail som før - så det fungerer jo. Men det er bare så dumt at det vinduet dukker opp alltid når jeg åpner mail, og jeg må lukke det. Mailprogrammet er nok satt opp riktig, så jeg tror ikke jeg vil klusse med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Du har ikke satt opp flere mail-hente-kontoer da, hvor en ikke virker ? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. november 2017 Forfatter Del Skrevet 29. november 2017 Neida. Hatt det akkurat slik i flere år, det kom av seg selv for noen dager siden. Spurte nettopp Nextgentel - de hadde ingen svar å gi. Jeg har 4 mailadresser der og det kommer inn og ut mail på alle - både get og gmail etc Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Sjekk om du har noe antivirus som lager krøll. Jeg hadde problemer med NOD32 + Thunderbird for en stund siden. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. november 2017 Forfatter Del Skrevet 29. november 2017 Sjekk om du har noe antivirus som lager krøll. Jeg hadde problemer med NOD32 + Thunderbird for en stund siden. Den har jeg hatt den samme hele tiden også, bare AVG free, ser jeg har ingen utvidelser heller bare ordbok. Og en Flash-greie. har fått spørsmål om oppdatere Java, har muligens gjort det, men den er jo nesten aldri i bruk den Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Varselet ser slik ut: Skjermbilde.JPG Hmm ... står det ikke b-o-a-d-p-a-r-k der? Skulle det ha vært b-r-o-a-d-p-a-r-k ? Sjekk om det er en skrivefeil et eller annet sted i oppsettet ... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Varselet ser slik ut: Skjermbilde.JPG Hmm ... står det ikke b-o-a-d-p-a-r-k der? Skulle det ha vært b-r-o-a-d-p-a-r-k ? Sjekk om det er en skrivefeil et eller annet sted i oppsettet ... He.He ja det gjør det sannelig. Tok bare klipp av den som kom opp jeg (Merkelig det der. Det står broadpark i min mailadresse som jeg har hatt i årevis, også i konto-innstillinger) Endret 30. november 2017 av RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Jøss tror du har løst det jeg, fant en konto som var feilskrevet. Vet ikke hvordan den har oppstått. Men jeg la inn ny stasjonær i april, rart det dukket opp nå. Prøvde å sette inn r der, men da fikk jeg som svar at konto fantes fra før, så jeg vet ikke hva jeg kan gjøre her er et bilde Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Varselet ser slik ut: Skjermbilde.JPG Hmm ... står det ikke b-o-a-d-p-a-r-k der? Skulle det ha vært b-r-o-a-d-p-a-r-k ? Sjekk om det er en skrivefeil et eller annet sted i oppsettet ... Tusen takk. Du var observant!! Der var feilen.At den ikke skapte problemer tidligere (april) er jo rart, må ha kommet da jeg la inn post på ny stasjonær. Måtte slette den der, da jeg rettet feilen - for da ble det to like kontoer, så fikk jeg en ny gjentagende masbeskjed - om å legge inn passord. Da jeg brukte det, og krysset av for huske el.l. ble det maset borte også. Sånn kan det være, en liten bokstav - godt gjort av deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå