Gå til innhold

Tenåring brukte over 80 000 kroner på mikrotransaksjoner i løpet av to år


Anbefalte innlegg

 

 

 

Det er ikke tvang å spille dataspill. Skal alt som kan misbrukes av et og annet individ reguleres ihjel? Jeg kan til nøds gå med på at en aldersgrense for spill med slike lootkister kan være på sin plass, men ikke noe som redder en 19-åring fra å blæste summer på dette.

Det er det ikke, men det er ikke nødvendigvis så viktig at kyniske selskaper skal tjene mye på utnytte folk med problemer heller.

 

AtW

Da får man løse det på en annen måte enn å begrense mulighetene for den store majoriteten som ikke har noen problemer.

Hva slags muligheter er det som begrenses? AtW

 

 

Ingen :) Inntil en eller annen gluping med makt finner ut at "slik kan vi ikke ha det". Den dagen håper jeg aldri kommer.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Det er ikke tvang å spille dataspill. Skal alt som kan misbrukes av et og annet individ reguleres ihjel? Jeg kan til nøds gå med på at en aldersgrense for spill med slike lootkister kan være på sin plass, men ikke noe som redder en 19-åring fra å blæste summer på dette.

Det er det ikke, men det er ikke nødvendigvis så viktig at kyniske selskaper skal tjene mye på utnytte folk med problemer heller.

 

AtW

Da får man løse det på en annen måte enn å begrense mulighetene for den store majoriteten som ikke har noen problemer.
Hva slags muligheter er det som begrenses? AtW

Ingen :) Inntil en eller annen gluping med makt finner ut at "slik kan vi ikke ha det". Den dagen håper jeg aldri kommer.

Så hva slags muligheter vil begrenses da? AtW

Lenke til kommentar

 

Dette spillet er dødt om et par uker. Garantert.

 

Med tanke på at folk fortsatt spiller battlefield 3 og 4, som er mye dårligere, så vil det nok ikke dø så fort.

For ikke å nevne at filmen kommer ut om en liten stund.

Forskjellen er at BF3 og BF4 er gode spill. EA vil raskt innse at Battefront 2 er dødt etter PR-skandalene de har hatt. Så de lanserer nok snart planene om at det skal komme et Battlefront 3 som fikser alt (les: har akkurat riktig mengde p2w-lootboks-dritt til at de kommer unna med det og anmeldere og aksjonærer blir fornøyde).

Lenke til kommentar

Forskjellen er at BF3 og BF4 er gode spill. EA vil raskt innse at Battefront 2 er dødt etter PR-skandalene de har hatt. Så de lanserer nok snart planene om at det skal komme et Battlefront 3 som fikser alt (les: har akkurat riktig mengde p2w-lootboks-dritt til at de kommer unna med det og anmeldere og aksjonærer blir fornøyde).

 

Og battlefront er et bedre spill.

Og som vanlig, ikke noe pay to win system i battlefront 2.

Lenke til kommentar

 

Eeeh fordi han innser han har et problem men han ser også at utviklere er helt klar over mennesker med slike problemer. Mikrotransaksjoner er faktisk avhengig av det "industrien" kaller hvaler. Eller mennesker som bruker 1000vis av kroner. Mesteparten av oss kjøper ingenting eller kanskje en gang eller 2. Hvaler er ofte spillfirmaers største inntekt.

 

Og? Om de har lyst til å bruke så mye penger, hvorfor ikke? Trenger ikke bety de har problemer.

 

Som sagt sier han selv at det ikke er spillets skyld.

Problemet er at spill "myntet" på yngre publikum som er under lovlig alder for vanlig gambling blir dyttet på mulighet for å gamble uten å forstå konsekvensene av dette. Man er også som regel mindre skeptisk til selskaper man har tillit til,..F.eks blizzard

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Det er ikke tvang å spille dataspill. Skal alt som kan misbrukes av et og annet individ reguleres ihjel? Jeg kan til nøds gå med på at en aldersgrense for spill med slike lootkister kan være på sin plass, men ikke noe som redder en 19-åring fra å blæste summer på dette.

Det er det ikke, men det er ikke nødvendigvis så viktig at kyniske selskaper skal tjene mye på utnytte folk med problemer heller.

 

AtW

Da får man løse det på en annen måte enn å begrense mulighetene for den store majoriteten som ikke har noen problemer.
Hva slags muligheter er det som begrenses? AtW

Ingen :) Inntil en eller annen gluping med makt finner ut at "slik kan vi ikke ha det". Den dagen håper jeg aldri kommer.

Så hva slags muligheter vil begrenses da? AtW

 

 

Jeg tar opp temaet "reguleringer", som åpenbart er relevant i forhold til tråden. Har du noe å tilføre debatten? Jeg har alt besvart spørsmålet du stilte: ingen muligheter begrenses før noen finner på en mindre gjennomtenkt regulering, men det er samtidig ikke urealistisk at noen gjør nettopp dette.

 

Brb, stikker ned på hjørnet og spiller en tier på automaten. Oh, wait... mindretallet som misbrukte dem greide få gjennomslag for å få dem fjernet.

 

Kudos til fyren på reddit for å ikke ramle i reguleringsfellen, dog. Han ser at det er hans eget problem, og ikke mitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Det er ikke tvang å spille dataspill. Skal alt som kan misbrukes av et og annet individ reguleres ihjel? Jeg kan til nøds gå med på at en aldersgrense for spill med slike lootkister kan være på sin plass, men ikke noe som redder en 19-åring fra å blæste summer på dette.

Det er det ikke, men det er ikke nødvendigvis så viktig at kyniske selskaper skal tjene mye på utnytte folk med problemer heller.

 

AtW

Da får man løse det på en annen måte enn å begrense mulighetene for den store majoriteten som ikke har noen problemer.
Hva slags muligheter er det som begrenses? AtW

Ingen :) Inntil en eller annen gluping med makt finner ut at "slik kan vi ikke ha det". Den dagen håper jeg aldri kommer.

Så hva slags muligheter vil begrenses da? AtW

 

 

Jeg tar opp temaet "reguleringer", som åpenbart er relevant i forhold til tråden. Har du noe å tilføre debatten? Jeg har alt besvart spørsmålet du stilte: ingen muligheter begrenses før noen finner på en mindre gjennomtenkt regulering, men det er samtidig ikke urealistisk at noen gjør nettopp dette.

 

Brb, stikker ned på hjørnet og spiller en tier på automaten. Oh, wait... mindretallet som misbrukte dem greide få gjennomslag for å få dem fjernet.

 

Kudos til fyren på reddit for å ikke ramle i reguleringsfellen, dog. Han ser at det er hans eget problem, og ikke mitt.

 

 

Har du noe å tilføre debatten? Du er redd for at mulighetene til majoriteten begrenses, så da er et naturlig spørsmål, hva slags muligheter er det du er redd for at begrenses. Hvilke muligheter mener du ikke er usannsynlig at fjernes. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette er noe som er så unaturlig å svare på. Hvilke reguleringer synes du virker sannsynlig, og hvordan tror du det påvirker "vanlige brukere"?

 

AtW

Lenke til kommentar

Har du noe å tilføre debatten? Du er redd for at mulighetene til majoriteten begrenses, så da er et naturlig spørsmål, hva slags muligheter er det du er redd for at begrenses. Hvilke muligheter mener du ikke er usannsynlig at fjernes. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette er noe som er så unaturlig å svare på. Hvilke reguleringer synes du virker sannsynlig, og hvordan tror du det påvirker "vanlige brukere"?

 

AtW

Jeg har alt tilført debatten endel (deriblant min mening om saken, med argumenter), i motsetning til deg, som leker papegøyeleken med postene du siterer. Hva er så din holdning til trådens topic, som du tross alt debatterer under?

 

Jeg mistenker sterkt at en regulering vil hindre en bruker i å bruke de midlene denne ønsker til å kjøpe lootcrates, eller at tilbyder nektes å tilby lootcrates etter eget ønske, og med egendefinerte priser - for eksempel. Hvis du mener "reguleringer" her kan bety en løsning som ikke legger begrensninger på handlefriheten til sluttbruker sier jeg værsågod - del det med oss.

Lenke til kommentar

Jeg mistenker sterkt at en regulering vil hindre en bruker i å bruke de midlene denne ønsker til å kjøpe lootcrates

Hvis folk absolutt vil gi mer penger til allerede velhavende aksjonærer, så er det ingenting som hindrer dem i å kjøpe flere kopier av spillet...

 

eller at tilbyder nektes å tilby lootcrates etter eget ønske, og med egendefinerte priser

Og dette er en bra ting.

 

Det er en grei tommelfingerregel at jo mer frihet selgeren har, jo mindre holdbar blir situasjonen for forbrukeren. Så det at mulighetene blir begrenset for de som tar betalt av oss kan umulig være en dårlig ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har du noe å tilføre debatten? Du er redd for at mulighetene til majoriteten begrenses, så da er et naturlig spørsmål, hva slags muligheter er det du er redd for at begrenses. Hvilke muligheter mener du ikke er usannsynlig at fjernes. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette er noe som er så unaturlig å svare på. Hvilke reguleringer synes du virker sannsynlig, og hvordan tror du det påvirker "vanlige brukere"?

 

AtW

Jeg har alt tilført debatten endel (deriblant min mening om saken, med argumenter), i motsetning til deg, som leker papegøyeleken med postene du siterer. Hva er så din holdning til trådens topic, som du tross alt debatterer under?

 

Jeg mistenker sterkt at en regulering vil hindre en bruker i å bruke de midlene denne ønsker til å kjøpe lootcrates, eller at tilbyder nektes å tilby lootcrates etter eget ønske, og med egendefinerte priser - for eksempel. Hvis du mener "reguleringer" her kan bety en løsning som ikke legger begrensninger på handlefriheten til sluttbruker sier jeg værsågod - del det med oss.

 

 

Ok, så du tenker feks en maksgrense hver enkelt bruker kan bruke i et spill, eller en max-pris på lootcrates? Sistnevnte tror jeg ikke er så sannsynlig, men ingen av disse to virker til å i særlig grad føre til reelle negative begrensinger for "normale brukere"?

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå var det ikke meg du siterte, men hvorfor stoppe der? Vi ble vel alle sammen "lurt og svindlet" når Xbox Live begynte å ta betalt for multiplayer tjenester.. For noe som er gratis på PC. For ikke å snakke om Pay to Win når man kan kjøpe en premium konsoll som muligens kan tilby bedre framerates i multiplayer spill enn de andre, selv om de er fra samme generasjon. Tenker da på Xbox One X og Ps4 Pro.

 

 

Er det svindel? Er jeg som kjøper en femukers lottolapp i ny og ne et svindeloffer?

 

Det der høres bare ut som en dårlig hersketeknikk.

Du burde lese posten min bedre.

 

"Svindelen" i denne sammenheng er at EA sin markedsavdeling har klart å lure ham til å tro at utviklingen er til hans eget beste.

 

Salg av gamblingtjenester er ikke svindel i seg selv, det er bare uetisk. Men å så prøve å pakke det inn og prøve å få det til å fremstå som en bedre deal enn det er, lyge om hva det egentlig innebærer, lyge om nødvendigheten av inntektene fra det... det er lureri.

Lenke til kommentar

Du burde lese posten min bedre.

 

"Svindelen" i denne sammenheng er at EA sin markedsavdeling har klart å lure ham til å tro at utviklingen er til hans eget beste.

 

Salg av gamblingtjenester er ikke svindel i seg selv, det er bare uetisk. Men å så prøve å pakke det inn og prøve å få det til å fremstå som en bedre deal enn det er, lyge om hva det egentlig innebærer, lyge om nødvendigheten av inntektene fra det... det er lureri.

 

Jaha, har du tall og statistikk på inntekter, levetid, osv. Som sammenligner betalt dlc og mikrotransaksjoner i samme type spill, med samme antall spillere?

 

Om ikke, så lurer jeg på hva bakgrunnen til å si at det kun er lureri er.

Lenke til kommentar

 

Du burde lese posten min bedre.

 

"Svindelen" i denne sammenheng er at EA sin markedsavdeling har klart å lure ham til å tro at utviklingen er til hans eget beste.

 

Salg av gamblingtjenester er ikke svindel i seg selv, det er bare uetisk. Men å så prøve å pakke det inn og prøve å få det til å fremstå som en bedre deal enn det er, lyge om hva det egentlig innebærer, lyge om nødvendigheten av inntektene fra det... det er lureri.

Jaha, har du tall og statistikk på inntekter, levetid, osv. Som sammenligner betalt dlc og mikrotransaksjoner i samme type spill, med samme antall spillere?

 

Om ikke, så lurer jeg på hva bakgrunnen til å si at det kun er lureri er.

 

 

Da regner jeg med du har disse tallene, for å støtte opp under ditt eget utsagn?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 Da regner jeg med du har disse tallene, for å støtte opp under ditt eget utsagn?

 

AtW

Gjelder skyldig til det motsatte er bevist for deg?

 

 

Du krever dokumentasjon for utsagn som handler om hvordan DLC og microtransactions spiller inn på spill, og deres varighet. Du har kommet med en rekke påstander rundt dette. Iogmed at du har så høye dokumentasjonskrav regner jeg med du kan underbygge dine utsagn med slik dokumentasjon?

 

Så nei, det som gjelder er å dokumentere egne påstander, ihvertfall når du krever dokumentasjon fra andre for liknende påstander.

 

AtW

Lenke til kommentar

 Du krever dokumentasjon for utsagn som handler om hvordan DLC og microtransactions spiller inn på spill, og deres varighet. Du har kommet med en rekke påstander rundt dette. Iogmed at du har så høye dokumentasjonskrav regner jeg med du kan underbygge dine utsagn med slik dokumentasjon?

 

Så nei, det som gjelder er å dokumentere egne påstander, ihvertfall når du krever dokumentasjon fra andre for liknende påstander.

 

AtW

 

Om de ikke kan dokumentere for seg, så skal de ikke kreve at jeg kan dokumentere for meg.

Lenke til kommentar

 

 Har du noe dokumentasjon på denne påstanden?

Logikk.

Om et spill har spillere så vil det ikke mangle spillere...

 

 

Så du snakker ut av det blå? Dette virker kanskje (tydeligvis) logisk for deg, men igjen tar du feil. Lootbox er ofte med på å "jage" vekk mange spillere.

 

Det er greit at du har en mening, men når du ikke klarer å dokumetere det du skriver og de aller fleste andre har et stikk motsatt syn på dette så kan det vel hende at du kan inrømme at du tar feil? (låv å håpe men....).

 

Måten du diskutere dette her og andre plasser så fremstår du som en ung fanboy som ikke klarer å se noe feil i sitt favoritt selskap..

 

Hva som er logisk for deg er ikke relevant for noen andre enn deg..

Endret av MysticoN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 Du krever dokumentasjon for utsagn som handler om hvordan DLC og microtransactions spiller inn på spill, og deres varighet. Du har kommet med en rekke påstander rundt dette. Iogmed at du har så høye dokumentasjonskrav regner jeg med du kan underbygge dine utsagn med slik dokumentasjon?

 

Så nei, det som gjelder er å dokumentere egne påstander, ihvertfall når du krever dokumentasjon fra andre for liknende påstander.

 

AtW

Om de ikke kan dokumentere for seg, så skal de ikke kreve at jeg kan dokumentere for meg.

 

 

Du kom med påstander først, har ikke dokumentert de, så kommer de med påstander etterpå, og du krever dokumentasjon. Dermed rimelig merkelig av deg å komme med det utsagnet.

 

AtW

Lenke til kommentar

 Du kom med påstander først, har ikke dokumentert de, så kommer de med påstander etterpå, og du krever dokumentasjon. Dermed rimelig merkelig av deg å komme med det utsagnet.

 

AtW

 

Jeg påstod ikke noe mot denne kommentaren, jeg spurte kun direkte etter dokumentasjon.

Mine andre påstander var utenom denne kommetarrekken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...