Thor. Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Det burde rett og slett være et tak på hvor mye en person kan bruke i spillet. Enten en total grense, en grense over tid eller en kombinasjon av disse to. Dette kan man enkelt sette opp med sin egen bank. Du får det til å høres så enkelt ut! Kan du utdype denne fantastiske løsningen som stopper overforbruk av penger innen gambling? Er den styrt av høyere makter? 2 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Han hadde blitt like avhengig selv om spillet hadde 18 års grense...Pengespill er regulert med mye mer enn bare aldersgrense, blant annet beløpsgrenser. Og en rekke pengespill er regelrett forbudt. Denne forretningsmodellen er det samme som en dagligvarebutikk...Hva slags dagligvarebutikk er det du handler i hvor det tydeligvis er tilfeldig om du får indrefilét eller billigste sort grillpølse? 6 Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Vist du trenger et "kort" i et game du nettop har startet, la oss si et legendary kort. Hvor mye koster det deg å få akurat det kortet du trenger? Du vet ikke, fordi du har INGEN kontrol over hva du får, eventuelt om du får det overhodet. Det kaller vertfall jeg for gambling. Du kan være heldig å åpne første pakke med et lys show og masse "kule" effekter, eller kun masse drit du ikke trenger. At enkelte ikke klarer å se at dette er så likt gambling som det kommer fatter jeg ikke, at folk vil forsvare et slikt system er enda verre.. Det kostet meg 2 dager med spilling å få de 3 kortene jeg skulle ha... Ettersom jeg selv kan velge hvilke jeg har lyst på... Og ettersom jeg er vant til at spill tar mer enn to minutter.... Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Litt skremmende å se hvor mange som ikke klarer å forstå hva det vil si å være avhengig. Blir litt som å si her at de som lider av depresjon, kan bare tenke positive tanker og ta seg sammen. Har du depresjon så må du gjøre noe med det. Du kan ikke bare sitte der å si det er noen andre sin skyld, og håpe det går over... Samme med spilleavhengighet. Du må selv sørge for å gjøre noe med det. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Mine interesser er å få spill så billige som mulig. Da er det helt greit for meg at andre betaler dette for meg. Spesielt når dette fører til en bedre spillopplevelse for meg. Det er det det ikke gjør. Men du har blitt lurt til å tro det, av mennesker som har gjort det til en karriere å lure folk. Spillprogresjonen er gjort tregere og kjedeligere, og belønningssystemet er paddet med fjas for at det skal gå lenger mellom belønningenne som oppleves som en gevinst. Slik at du skal få incentiver til å bruke mer penger. For all del, jeg har ikke noe håp om at du faktisk skal anerkjenne det. For det å overbevise folk som har blitt svindlet, og har investert sin personlige prestisje i svindelen, om at de faktisk har blitt lurt er veldig vanskelig. Men du har blitt lurt. 6 Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Du får det til å høres så enkelt ut! Kan du utdype denne fantastiske løsningen som stopper overforbruk av penger innen gambling? Er den styrt av høyere makter? Nei, det er så enkelt som å si til banken at du vil ha en kredittgrense. Da kan du kun bruke en liten sum penger. Så enkelt. Eller for den saks skyld, bare la være å kjøpe et spill. Eller bytte ut penger med noe annet du gambler med. Sett deg ned med kompisen, og spill poker hvor du kan vinne en stein. Det har samme virkning for hjernen uansett hva du vinner. Så lenge du vinner. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Hva slags dagligvarebutikk er det du handler i hvor det tydeligvis er tilfeldig om du får indrefilét eller billigste sort grillpølse? Tilfeldig? Hvorfor må det være tilfeldig hva jeg får? Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Det er det det ikke gjør. Men du har blitt lurt til å tro det, av mennesker som har gjort det til en karriere å lure folk. Spillprogresjonen er gjort tregere og kjedeligere, og belønningssystemet er paddet med fjas for at det skal gå lenger mellom belønningenne som oppleves som en gevinst. Slik at du skal få incentiver til å bruke mer penger. For all del, jeg har ikke noe håp om at du faktisk skal anerkjenne det. For det å overbevise folk som har blitt svindlet, og har investert sin personlige prestisje i svindelen, om at de faktisk har blitt lurt er veldig vanskelig. Men du har blitt lurt. Ikke? Battlefront 2 med mer innhold enn battlefront fra 2004, koster 100 kr mindre. All dlc fremover er gratis også. Så si meg. Hvordan betaler jeg mer? Tiden det tar meg å få noe i spillet har ikke gått opp noe betydelig fra tidligere spill. En og en halv time for kassene i battlefront, eller seks timer for de dyreste heltene? Det er småtteri i forhold til tiden det tok å grinde seg fram i diablo... Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Tilfeldig? Hvorfor må det være tilfeldig hva jeg får?Hvis du har funnet en metode i Battlefront 2 som lar deg kjøpe en loot crate som inneholder akkurat de gjenstandene du vil ha, så tror jeg internet gjerne vil vite om det. 2 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Så si meg. Hvordan betaler jeg mer?Jeg sa ikke at du betaler mer. Jeg sa at du har fått et dårligere spill enn du hadde fått hvis det ikke hadde vært designet for å øke inntektene med salg av mikroveddemål. Og at du har blitt lurt til å tro at dette er til ditt eget beste. Jeg mener, du klarer jo ikke å argumentere for at spillet faktisk er bra. Bare å si at det er greit, fordi andre spill også er dårlige. Burde ikke det få noen alarmer til å ringe? Beklager å måtte si det, men oppførselen din er veldig typisk for et klassisk svindeloffer. 3 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 (endret) Alle argumentene hans er jo bare gjentagelse av akkurat det spillbransjens egne PR-folk sier. Og det er jo nettopp mennesker som har dedikert livene sine til å lære de språklige virkemidlene som trengs for å manipulere folk til å handle mot sine egne interesser. Mine interesser er å få spill så billige som mulig. Da er det helt greit for meg at andre betaler dette for meg. Spesielt når dette fører til en bedre spillopplevelse for meg. Sjelden man ser noen innrømme at man baserer sine synspunkter på ekstrem egoisme hvor man blåser i at andre må betale med sin egen lidelse, så lenge man får en minimal økonomisk fordel selv. Det er ihvertfall ærlig - det skal du ha. Endret 1. desember 2017 av Zork 4 Lenke til kommentar
Misky Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Så si meg. Hvordan betaler jeg mer?Jeg sa ikke at du betaler mer. Jeg sa at du har fått et dårligere spill enn du hadde fått hvis det ikke hadde vært designet for å øke inntektene med salg av mikroveddemål. Og at du har blitt lurt til å tro at dette er til ditt eget beste. Jeg mener, du klarer jo ikke å argumentere for at spillet faktisk er bra. Bare å si at det er greit, fordi andre spill også er dårlige. Burde ikke det få noen alarmer til å ringe? Beklager å måtte si det, men oppførselen din er veldig typisk for et klassisk svindeloffer. Nå var det ikke meg du siterte, men hvorfor stoppe der? Vi ble vel alle sammen "lurt og svindlet" når Xbox Live begynte å ta betalt for multiplayer tjenester.. For noe som er gratis på PC. For ikke å snakke om Pay to Win når man kan kjøpe en premium konsoll som muligens kan tilby bedre framerates i multiplayer spill enn de andre, selv om de er fra samme generasjon. Tenker da på Xbox One X og Ps4 Pro. Er det svindel? Er jeg som kjøper en femukers lottolapp i ny og ne et svindeloffer? Det der høres bare ut som en dårlig hersketeknikk. Lenke til kommentar
Erlend Torp Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 I Lukasevangeliet, kapittel 12, vers 15, står det: "Ta dere i vare for all slags grådighet! For det er ikke det en eier, som gir liv, selv om en har overflod." Denne 19 åringen - ved hjelp fra sin mor - fikk komme ut av en ond sirkel. Han har fått erfare det som bibelteksten sier, nemlig at en stadig lyst etter mer ikke fører til fred i hjertet. Litt karikert kan vi si at spillselskap, i sin grådighet, har benyttet seg av mikrotransaksjoner i den mening å hente midler hos grådige konsumenter. Nå er mikrotransaksjoner et lovlig produkt, og spillselskap er i sin fulle rett (slik jeg har forstått) til å tilby dette til sine kunder. Gutten er heller ikke ute etter å fordele skyld. Han har etter alt å dømme lært en lekse for livet. At han nå henvender seg til spillselskapet med en oppriktig bekymring, og advarer andre mot å fare slik han selv har gjort, er noe guttten skal ha ros for. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Alle argumentene hans er jo bare gjentagelse av akkurat det spillbransjens egne PR-folk sier. Og det er jo nettopp mennesker som har dedikert livene sine til å lære de språklige virkemidlene som trengs for å manipulere folk til å handle mot sine egne interesser. Mine interesser er å få spill så billige som mulig. Da er det helt greit for meg at andre betaler dette for meg. Spesielt når dette fører til en bedre spillopplevelse for meg. Kynisk dritsekk er du da. Driter i andre mennesker bare du får det du vil. 2 Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 - Alder er bare et tall... Har selv møtt personer i tenårene som var langt mer moden enn flere folk i 30 og 40 års alderen som jeg har møtt. Men for det gitte gjennomsnitts mennesket så betyr det ikke man er så fryktelig klok alltid bare fordi man har passert myndighetsalderen, be it 18, 19, 20 eller 21. Folk er som sagt forskjellige... Men det er uhyre lett å bli revet med. Og har man først blitt hekta, så spiller liten rolle om man er 9, 19, 29, 39, 49, 59 eller 69... Og da har det selvfølgelig ikke noe å si om man setter en 18 års grense på produktene. - Spilleavhengighet diskriminerer ikke på alder. Så sånn sett så har ikke en aldersgrense noe å si, fordi en kan bli like heka som voksen som barn. Men juridisk sett så har en 18års-grense noe for seg. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Det har noe å si. Man at om man blir utsatt for visse stimuli i ung alder er det større sjanse for å bli avhengig. Derav aldersgrense på alkohol og tobakk. 1 Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Hahahahahaha... håper ingen tar denne idioten seriøst. Men som vanlig er det vel EA som er den store, stygge ulven her. Veldig ignorant av deg å uttale deg på denne måten da. Det er selvfølgelig guttungens problem hva han har brukt pengene sine på, men microstansaksjoner er virkelig en uting. I veldig mange spill må man investere i RNG bokser for å komme seg frampå. Flaksen bestemmer hvor mye du ender opp med å betale. Kosmetiske forandringer i spill er i og for seg en ok måte å implementere microtransaksjoner på, men når vi går over til at de som har råd til flest RNG bokser er best i spillet er noe seriøst galt. Leste aldri linken til reddit, men det er ikke akkurat en hemmelighet at microtransaksjoner er blitt et problem i mange spill. Spørsmålet er vel i all hovedsak om microtransaksjonene er grådighet eller en nødvendighet. Pay to win modellen er en tragisk ting og ødelegger mange ellers gode spill. På tide med forandring mener nå jeg iallefall. Du trenger selvsagt ikke å være enig. Setter mer pris på abonnement, og spill der man ikke MÅ investere i RNG bokser for å komme seg opp og frem. Slik det bør være 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Hahahahahaha... håper ingen tar denne idioten seriøst. Men som vanlig er det vel EA som er den store, stygge ulven her. Ja, selvfølgelig er det de som sliter som er problemet, ikke kyniske rike selskap som utnytter de, tenk om de skulle fått litt mindre penger, det hadde jo vært krise... AtW 3 Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Litt skremmende å se hvor mange som ikke klarer å forstå hva det vil si å være avhengig. Blir litt som å si her at de som lider av depresjon, kan bare tenke positive tanker og ta seg sammen. Har du depresjon så må du gjøre noe med det. Du kan ikke bare sitte der å si det er noen andre sin skyld, og håpe det går over... Samme med spilleavhengighet. Du må selv sørge for å gjøre noe med det. - Jeg er både litt enig og veldig uenig i det du sier der... Du har rett i at en kan ikke bare sitt der å håpe at på at stormen stiller, for å si det slik. Der er stor forskjell på depresjon og spilleavhengighet. Som flere her på tråden har påpekt, så bør der ha blitt innfør flere begrensninger ved bruk av betal-løsninger i vanlige data-spill, på lik linje som med i spill-typen penge-spill. Det er opp til hver og en om man vil benytte seg av slike penge-spill og eller data-spill med betal-løsninger. Men begrensninger vil naturlig nok forsikker om at det ikke går så alt for galt om man skulle miste styringen. Slik fungere ikke depresjon... Noe av det kan være selvforskyldt, men meste parten stammer fra det kumulative av ens opplevelser. Som i verste fall kan ende med det som heter PTSD. Går det så langt så er dette noe man ikke bare fikser på egenhånd, men da trenger man proffisjonell hjelp. Noen ganger så går problemet med spilleavhengighet så langt at man trenger proffisjonell hjelp da også. Det er en ting at man ønsker å vise at man klarer seg selv, at man er selvstendig. Men hvis der er en ting jeg har lært i livet så langt, så er det at det mest voksne man kan gjøre er å spørre etter hjelp når man virkelig trenger det. 2 Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Hvis du har funnet en metode i Battlefront 2 som lar deg kjøpe en loot crate som inneholder akkurat de gjenstandene du vil ha, så tror jeg internet gjerne vil vite om det. Alle inneholder det jeg vil ha. Parts. Trenger bare noen få kister for å få nok parts til å oppgradere det siste kortet. Ellers får du nok til 2 kort gjennom spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå