BizzyX78 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Da har ikke du lest innleggene til "ThomasM". Han mener bastant at om man ikke har muligheten til å velge samme utstyr ved start, som dem son har spillt spille en godt stund allerede, så blir det urettferdig. ----- Jeg er av den oppfattning at man må gjøre seg fortjent til det. Ungdommen nå til dags. Da jeg var ung, og spilte spill som Doom, Quake 1/2/3, Unreal Tournament etc, så var alt utstyret tilgjengelig for å plukke opp på kartet. Fordeler fikk du av å lære deg spillet og lære deg kartet, slik at du visste når og hvor du kunne plukke opp våpnene du var best med. At det å ha spilt lenge skal gi deg andre fordeler enn spillkunnskap er unødvendig bullshit. - Det samme påpekte jeg i et tidligere innlegg... Det der om Doom altså, som også kan sies om flere andre liggnende spill. Der trengte man aldri tenke på å måte låse opp ting ved bruk av ekte penger. Keys, Key-Cards, Pass-Codes/Pass-Words fant man rundt omkring i spillet. Og man kunne praktisk talt gå hvor man ville per level. Ikke noe av dette "Get your ass back to the battlefield, soldier!"-vaset. ----- Men en ting jeg faktisk likte ved "Battlefield 2"-online var forfremelsene. Si hva du vil der oppe i fra ryggen på din høye hest. Men jeg er i hvert fall helt uenig i at et slik ranking-system er bullshit. Det jeg synes er bullshit, er at nå kan man kjøpe seg fordeler i spill ved bruk av ekte penger. Endret 6. desember 2017 av BizzyX78 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Si hva du vil der oppe i fra ryggen på din høye hest. Men jeg er i hvert fall helt uenig i at et slik ranking-system er bullshit. Du er uenig med noe jeg aldri har sagt, med andre ord? Lær deg å lese. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Si hva du vil der oppe i fra ryggen på din høye hest.Men jeg er i hvert fall helt uenig i at et slik ranking-system er bullshit. Du er uenig med noe jeg aldri har sagt, med andre ord?Lær deg å lese. Du sa, and I quote..."At det å ha spilt lenge skal gi deg andre fordeler enn spillkunnskap er unødvendig bullshit."Det er jo nettopp på den måten "ranking/leveling-systemet" i f.eks. "Battlefield 2" virker, på lik linje som med en god del andre "ranking/leveling"-systemer i andre spill.Da enten med direkte, eller med indirekte virkning. Endret 6. desember 2017 av BizzyX78 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Det er jo nettopp på den måten "ranking/leveling-systemet" i f.eks. "Battlefield 2" virker, på lik linje som med en god del andre "ranking/leveling"-systemer i andre spill. Da enten med direkte, eller med inndirekte virkning. Ranking-systemet i BF2 gir deg ikke noe som helst annet enn e-penis. Våpnene du får er ikke noen forbedring over basisutstyret, de bare gir deg mulighet til å velge en litt annen spillestil. Og ja, at du skal få faktisk genuint bedre utstyr er bullshit. At du får høyere rang og det står "general" i stedet for "private" foran navnet ditt er helt ok. Endret 6. desember 2017 av Sutekh Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 I spill hvor du må plukke opp ting, så starter du jo ikke med alt i spillet. Det er jo omtrent det samme som at du må spille en liten stund for å få tilgang til våpen. Kunnskap om kart er jo like viktig, da det gir deg fordeler over fienden. En god del av spill gir deg ikke bedre våpen jo lengre du spiller, bare andre alternativer. Om du da betaler for dette får du ikke en fordel. Doom sine kart var da ikke de største og mest åpne... Det er heller ikke vanlig at du må bruke penger i spillet, men heller at det gjør ting hurtigere. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 I spill hvor du må plukke opp ting, så starter du jo ikke med alt i spillet. Det er jo omtrent det samme som at du må spille en liten stund for å få tilgang til våpen. Kunnskap om kart er jo like viktig, da det gir deg fordeler over fienden. En god del av spill gir deg ikke bedre våpen jo lengre du spiller, bare andre alternativer. Om du da betaler for dette får du ikke en fordel. Doom sine kart var da ikke de største og mest åpne... Det er heller ikke vanlig at du må bruke penger i spillet, men heller at det gjør ting hurtigere. ...og alt det her er bare tåkeprat. Alle starter en runde i spillet under like vilkår vs. Alle starter ikke en runde i spillet under like vilkår. Det første er bra, det andre er dårlig. Vanskeligere er det ikke. 3 Lenke til kommentar
...... Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Jeg velger å tro at Lars er et troll. Aldri i verden om noen kan fullt ut argumentere for at måten lootboksene er i Battlefront er bra for oss spillere. 4 Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Det er jo nettopp på den måten "ranking/leveling-systemet" i f.eks. "Battlefield 2" virker, på lik linje som med en god del andre "ranking/leveling"-systemer i andre spill. Da enten med direkte, eller med inndirekte virkning. Ranking-systemet i BF2 gir deg ikke noe som helst annet enn e-penis. Våpnene du får er ikke noen forbedring over basisutstyret, de bare gir deg mulighet til å velge en litt annen spillestil. Og ja, at du skal få faktisk genuint bedre utstyr er bullshit. At du får høyere rang og det står "general" i stedet for "private" foran navnet ditt er helt ok. - Om en ikke kan direkte forbedre våpnene på noen som helst måte i "Battlefield 2". Så har man alikevel "Weapon-Unlocks". Det trenger ikke nødvendigvis være en fordel, da våpen er bare et verktøy. Det kommer an på hvem det er som bruker det. Men vil nok tro at for mange så vil det være en viss fordel å kunne velge våpen som endrer spille-stil til noe som passer en bedre. Om det vil ha så veldig stort utslag i lengden er høyst subjektivt. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 I spill hvor du må plukke opp ting, så starter du jo ikke med alt i spillet. Det er jo omtrent det samme som at du må spille en liten stund for å få tilgang til våpen. Kunnskap om kart er jo like viktig, da det gir deg fordeler over fienden. En god del av spill gir deg ikke bedre våpen jo lengre du spiller, bare andre alternativer. Om du da betaler for dette får du ikke en fordel. Doom sine kart var da ikke de største og mest åpne... Det er heller ikke vanlig at du må bruke penger i spillet, men heller at det gjør ting hurtigere. ...og alt det her er bare tåkeprat. Alle starter en runde i spillet under like vilkår vs. Alle starter ikke en runde i spillet under like vilkår. Det første er bra, det andre er dårlig. Vanskeligere er det ikke. - Helt enig i det resonnementet. For å hindre slike tilfeller som du sier der folk stiller veldig ulikt, så passer det med et "ladder"-system. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 I spill hvor du må plukke opp ting, så starter du jo ikke med alt i spillet. Det er jo omtrent det samme som at du må spille en liten stund for å få tilgang til våpen. Kunnskap om kart er jo like viktig, da det gir deg fordeler over fienden. En god del av spill gir deg ikke bedre våpen jo lengre du spiller, bare andre alternativer. Om du da betaler for dette får du ikke en fordel. Doom sine kart var da ikke de største og mest åpne... Det er heller ikke vanlig at du må bruke penger i spillet, men heller at det gjør ting hurtigere. - "En god del av spill gir deg ikke bedre våpen jo lengre du spiller, bare andre alternativer. Om du da betaler for dette får du ikke en fordel." ----- Med andre ord en placebo... Det gjør jo hele "betal-løsning"-greiene bare dessto verre. Folk blir i så måte lurt til å tro at kjøper jeg dette våpenet så vil jeg gjøre det så mye bedre, mens i realiteten så virker ditt gamle våpen akkurat like godt. Svindel med stor S! ----- Å bruke ekte penger i et spill bare for at ting tar tid å oppnå på vanlig måte er penge sløsing. Spill en time her og en time der, i ny og ne. Og det du i utgangspunktet var så fristet til å betale for blir ditt uansett. Det gjelder bare å være tålmodig. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Det høres da ut som min beskrivelse passer ganske bra? Hvor stor er den reelle ulempen med å ikke kunne bruke mer enn 4000kr på crates i et spill? Høres ut som en ganske marginal negativ påvirkning på livet ditt, om det i det hele tatt er negativt. AtW For den det gjelder kan det være et større minus. Det er heller ikke særlig store summer i den store sammenhengen, og kan med fordel tidobles uten at det er et reelt problem. Ingen ødelegger liver sitt av å tape 50.000 kroner, heller. En fair grense er f.eks. $10k per spill, slik at knapt noen rammes, samtidig som man heller ikke har mulighet til å spille seg fra går og grunn, hvertfall på ett spill. Å rette opp i en slik gjeld er en smal sak over tid. Vi har sikkert begge studielån som langt overgår det, til sammenligning. Smått absurd å sammenligne spillegjeld, hvor du foreslår en rettferdig grense på $10 000 per spill, med studielån. Mikrotransaksjoner i spill ala det man får i Battlefront 2 er ikke en gode for spillere, det er en gode for EA. Jeg forstår ikke helt ditt store behov for å forsvare denne inntektskilden deres. Står du på barrikadene for Telenor og argumenterer for at det er på tide at vi innfører de gode gamle prisene for å ringe, sende sms og bruke data i utlandet ? Jeg har ikke noe personlig behov, men skal din motstand mot dette diktere hva andre ønsker å gjøre med sitt eget spill? Spillerne må få velge å gjøre hva de mener er best for seg selv gitt de mulighetene utviklerne gir de,, og å spille noe annet enn et spill hvor de blir overkjørt av lootcratevåpen er en del av det. Hvis Telenor ønsker å innføre "gamle priser", værsågod. Markedet sier nok "tusen takk for kundene". Poenget med å sammenligne med studielån er å illustrere at dette slett ikke er så mange penger som man først tenker seg. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 ...og alt det her er bare tåkeprat. Alle starter en runde i spillet under like vilkår vs. Alle starter ikke en runde i spillet under like vilkår. Det første er bra, det andre er dårlig. Vanskeligere er det ikke. Akkurat. Så hva er problemet? Når alle har samme vilkår, så skulle det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Det er jo nettopp på den måten "ranking/leveling-systemet" i f.eks. "Battlefield 2" virker, på lik linje som med en god del andre "ranking/leveling"-systemer i andre spill. Da enten med direkte, eller med inndirekte virkning. Ranking-systemet i BF2 gir deg ikke noe som helst annet enn e-penis. Våpnene du får er ikke noen forbedring over basisutstyret, de bare gir deg mulighet til å velge en litt annen spillestil. Og ja, at du skal få faktisk genuint bedre utstyr er bullshit. At du får høyere rang og det står "general" i stedet for "private" foran navnet ditt er helt ok. - Om en ikke kan direkte forbedre våpnene på noen som helst måte i "Battlefield 2". Så har man alikevel "Weapon-Unlocks". Det trenger ikke nødvendigvis være en fordel, da våpen er bare et verktøy. Det kommer an på hvem det er som bruker det. Men vil nok tro at for mange så vil det være en viss fordel å kunne velge våpen som endrer spille-stil til noe som passer en bedre. Om det vil ha så veldig stort utslag i lengden er høyst subjektivt. Kan hende, men det er fortsatt ting man må spille seg fram til, ikke kjøpe. Det har vært en ting i alle spillene i serien. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 I spill hvor du må plukke opp ting, så starter du jo ikke med alt i spillet. Det er jo omtrent det samme som at du må spille en liten stund for å få tilgang til våpen. Kunnskap om kart er jo like viktig, da det gir deg fordeler over fienden. En god del av spill gir deg ikke bedre våpen jo lengre du spiller, bare andre alternativer. Om du da betaler for dette får du ikke en fordel. Doom sine kart var da ikke de største og mest åpne... Det er heller ikke vanlig at du må bruke penger i spillet, men heller at det gjør ting hurtigere. - "En god del av spill gir deg ikke bedre våpen jo lengre du spiller, bare andre alternativer. Om du da betaler for dette får du ikke en fordel." ----- Med andre ord en placebo... Det gjør jo hele "betal-løsning"-greiene bare dessto verre. Folk blir i så måte lurt til å tro at kjøper jeg dette våpenet så vil jeg gjøre det så mye bedre, mens i realiteten så virker ditt gamle våpen akkurat like godt. Svindel med stor S! ----- Å bruke ekte penger i et spill bare for at ting tar tid å oppnå på vanlig måte er penge sløsing. Spill en time her og en time der, i ny og ne. Og det du i utgangspunktet var så fristet til å betale for blir ditt uansett. Det gjelder bare å være tålmodig. Det kommer da an på spillet. Battlefront lar deg ikke kjøpe våpen. (så langt) Tidligere battlefield spill lot deg gjøre det... Hva gjelder spilling så har jeg spilt en god del rpg og fps spill, så jeg er ikke uvant med unlock systemer som tar litt tid. Det virker som folk plutselig fikk noe imot det når battlefront kom ut. (selv om det har vært i spill så lenge jeg kan huske...) Men jeg ser ikke våpen bli markedsført som bedre, bare annerledes, så å bli lurt til å kjøpe dem er nok litt feil. Blir ganske likt å kjøpe en kosmetisk ting i et annet spill. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Jeg velger å tro at Lars er et troll. Aldri i verden om noen kan fullt ut argumentere for at måten lootboksene er i Battlefront er bra for oss spillere. Du kan gjerne tro det, men du bør nok se deg selv i speilet. Når du ikke klarer argumentere for din side av saken. Har til og med et profilbilde av et spill med enorme "mikro" transaksjoner som er Pay2Win, OG betalt dlc... Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Akkurat. Så hva er problemet? Når alle har samme vilkår, så skulle det ikke være noe problem.Så hvis en spiller har f.eks. kraftigere granater og tar 25% mindre skade fra eksplosjoner uten noen som helst balanserende ulempe, mens motstanderen hans ikke har de mulighetene, så har de begge samme vilkår? Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Så hvis en spiller har f.eks. kraftigere granater og tar 25% mindre skade fra eksplosjoner uten noen som helst balanserende ulempe, mens motstanderen hans ikke har de mulighetene, så har de begge samme vilkår? Kraftigere granater? Finnes ikke. 25% mindre skade fra granater? Jo, det er der. Har vært i battlefield serien siden battlefield 3. Koster deg 40 parts. Du får 15+ for å slå på spillet, og du får 100 parts for å ta 25 spillere. Får 50 til om det var med en klasse. Du får 275 parts for single player... Altså har du mindre skade fra granater før du trenger å gjøre noe som helst i multiplayer... Så må du også treffe med granater... Kun 1 av klassene har en granat som kan skade deg noe... Du får nå rundt 3000 credits per runde (10 min spilling) Da får du en kasse per 7 minutt du spiller. Absolutt alle kasser inneholder parts. (det betyr også at å unlocke en hero tar 15000/3000=5x10=50. 50 minutter... Det er ganske mye mindre enn de 40 timene folk har påstått) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Det høres da ut som min beskrivelse passer ganske bra? Hvor stor er den reelle ulempen med å ikke kunne bruke mer enn 4000kr på crates i et spill? Høres ut som en ganske marginal negativ påvirkning på livet ditt, om det i det hele tatt er negativt. AtW For den det gjelder kan det være et større minus. Det er heller ikke særlig store summer i den store sammenhengen, og kan med fordel tidobles uten at det er et reelt problem. Ingen ødelegger liver sitt av å tape 50.000 kroner, heller. En fair grense er f.eks. $10k per spill, slik at knapt noen rammes, samtidig som man heller ikke har mulighet til å spille seg fra går og grunn, hvertfall på ett spill. Å rette opp i en slik gjeld er en smal sak over tid. Vi har sikkert begge studielån som langt overgår det, til sammenligning. Smått absurd å sammenligne spillegjeld, hvor du foreslår en rettferdig grense på $10 000 per spill, med studielån. Mikrotransaksjoner i spill ala det man får i Battlefront 2 er ikke en gode for spillere, det er en gode for EA. Jeg forstår ikke helt ditt store behov for å forsvare denne inntektskilden deres. Står du på barrikadene for Telenor og argumenterer for at det er på tide at vi innfører de gode gamle prisene for å ringe, sende sms og bruke data i utlandet ? Jeg har ikke noe personlig behov, men skal din motstand mot dette diktere hva andre ønsker å gjøre med sitt eget spill? Spillerne må få velge å gjøre hva de mener er best for seg selv gitt de mulighetene utviklerne gir de,, og å spille noe annet enn et spill hvor de blir overkjørt av lootcratevåpen er en del av det. Hvis Telenor ønsker å innføre "gamle priser", værsågod. Markedet sier nok "tusen takk for kundene". Poenget med å sammenligne med studielån er å illustrere at dette slett ikke er så mange penger som man først tenker seg. Nå er strengt tatt ikke problemstillingen hva hver enkelt gjør med sitt spill, men hva utviklerne legger til rette for når det kommer til alle spillerne av spillet... Som gamer anser jeg det som svært lite ideelt at det skal bli større og større fokus på pay to win som en grunnleggende del av spill. Hvis du ønsker å svi av din nevnte grense på $10 000 per spill på kosmetiske endringer så supert, slå deg løs. Mikrotransaksjoner i seg selv er en styggedom, men kosmetiske endringer har i det minste null effekt på balansen i spillet. Det beste for enkelte her inne hadde jo bare vært en budrunde før matchen starter, så kunne man plassert folk på rankinglista deretter og bare droppet skytingen. Sånn ellers: $10 000 i grense per spill, altså NOK 82793.95 med dagens kurs, er omtrent 1/5 av brutto gjennomsnittslønn i Norge...En fin sum i følge deg, bla fordi det sammenlignet med studielån ikke er så mye (omtrent 1/3 av gjennomsnittlig studielån etter endt studie). Morsomt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 I spill hvor du må plukke opp ting, så starter du jo ikke med alt i spillet. Det er jo omtrent det samme som at du må spille en liten stund for å få tilgang til våpen. Kunnskap om kart er jo like viktig, da det gir deg fordeler over fienden. En god del av spill gir deg ikke bedre våpen jo lengre du spiller, bare andre alternativer. Om du da betaler for dette får du ikke en fordel. Doom sine kart var da ikke de største og mest åpne... Det er heller ikke vanlig at du må bruke penger i spillet, men heller at det gjør ting hurtigere. - "En god del av spill gir deg ikke bedre våpen jo lengre du spiller, bare andre alternativer. Om du da betaler for dette får du ikke en fordel." ----- Med andre ord en placebo... Det gjør jo hele "betal-løsning"-greiene bare dessto verre. Folk blir i så måte lurt til å tro at kjøper jeg dette våpenet så vil jeg gjøre det så mye bedre, mens i realiteten så virker ditt gamle våpen akkurat like godt. Svindel med stor S! ----- Å bruke ekte penger i et spill bare for at ting tar tid å oppnå på vanlig måte er penge sløsing. Spill en time her og en time der, i ny og ne. Og det du i utgangspunktet var så fristet til å betale for blir ditt uansett. Det gjelder bare å være tålmodig. Det kommer da an på spillet. Battlefront lar deg ikke kjøpe våpen. (så langt) Tidligere battlefield spill lot deg gjøre det... Hva gjelder spilling så har jeg spilt en god del rpg og fps spill, så jeg er ikke uvant med unlock systemer som tar litt tid. Det virker som folk plutselig fikk noe imot det når battlefront kom ut. (selv om det har vært i spill så lenge jeg kan huske...) Men jeg ser ikke våpen bli markedsført som bedre, bare annerledes, så å bli lurt til å kjøpe dem er nok litt feil. Blir ganske likt å kjøpe en kosmetisk ting i et annet spill. The Star Wars™ Battlefront™ II: Elite Trooper Deluxe Edition turns your troopers into the ultimate opponents. Every trooper class (Officer, Assault, Heavy and Specialist) is upgraded, delivering superior firepower, deadly weapons and epic combat abilities. In addition, players will receive the Star Wars™ Battlefront™ II: The Last Jedi™ Heroes pack, which includes exclusive* themed looks for Kylo Ren and Rey, inspired by the film. https://www.origin.com/aus/en-us/store/star-wars/star-wars-battlefront-2/deluxe-edition Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 The Star Wars™ Battlefront™ II: Elite Trooper Deluxe Edition turns your troopers into the ultimate opponents. Every trooper class (Officer, Assault, Heavy and Specialist) is upgraded, delivering superior firepower, deadly weapons and epic combat abilities. In addition, players will receive the Star Wars™ Battlefront™ II: The Last Jedi™ Heroes pack, which includes exclusive* themed looks for Kylo Ren and Rey, inspired by the film. Hmm... Jaha. Da er det feil informasjon i den teksten. Det du får i den pakken gjør deg ikke noe bedre, bare annerledes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå