Gå til innhold

Microsoft DOS

|SeVen|

Anbefalte innlegg

Jeg husker DOS veldig godt, fikk min første maskin i -86 var det vel, da hadde jeg DOS 3.0 mener jeg. Mener den siste dos`en på markedet var 6.2 og 6.22 :) Savner egentlig min 486 dx4-120 Mhz med DOs 6.2 :)

Husker jeg drev konstant med på med memaker for å få mest mulig opp i upper minne. Det var tider det. :love: Og var helt konge da fargeskjerm kom på 90 tallet, jeg maste som en gal på fattern for å få fargeskjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp.. første pcen min var en 286 8mhz(12mhz m/turboknappen inne, men da klikket den ofte), 1mb ram og ufattelige 2*30mb harddisk.

Kjørte Dos 6.2 i slutten...som ligger på den fortsatt( ja den funker! :) ).

Når jeg vil mimre litt pleier jeg å ta den frem og spille Prince of Persia og andre tøffe spill...

Lenke til kommentar

Klart eg husker dos tidene. Vår første ekte pc var en AST 486dx2 66 med 4mbram og 1mb skjermkort og 270mb hdd. Den hadde en 2xcd-rom og sb16 lydkort. Fyfanken det var tider. dette var i 95.

BBS var så konge då. Koble seg opp til diverse baser og laste ned pr0n bilder og altmulig med en lynrask 28.8 modem. Ahhh *mimre*

Lenke til kommentar

Jess da... :D

Til og med jeg var (legg merke til _var_) en kløpper i DOS før...

Sukk! *mimre* Det var fatter'ns gamle vrak. Han hadde den faktisk helt fram til for 2 år siden... tror den var fra 1984 eller noe sånt. Var Win 3.11 installert på den faktisk... men det var jo nyere enn Pcen. Men men...

En ting jeg ikke glemmer er alle spillene da... Asteroids, Sim City, Sim Farm, Wolfenstein 3D, Winter Games... aah...

Hvorfor ble den maskina kasta egentlig? :cry:

Lenke til kommentar

Mmmm, husker de gode gamle dager med vår IBM 386. Det var Windows 3.1 og DOS det gikk i. Etterhvert fikk vi en 486 33Mhz med 8mb ram fra jobben til pappa. Den kostet visst 40 lakser når de kjøpte den ny :scared:

486'en står fremdeles på naborommet - med Windows 95 og heftige 16 mb ram :thumbs:

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Jess da... :D

Til og med jeg var (legg merke til _var_) en kløpper i DOS før...

Sukk! *mimre* Det var fatter'ns gamle vrak. Han hadde den faktisk helt fram til for 2 år siden... tror den var fra 1984 eller noe sånt. Var Win 3.11 installert på den faktisk... men det var jo nyere enn Pcen. Men men...

En ting jeg ikke glemmer er alle spillene da... Asteroids, Sim City, Sim Farm, Wolfenstein 3D, Winter Games... aah...

Hvorfor ble den maskina kasta egentlig? :cry:

Ja, wolf3d :) HUsker du hitler på 3. map ? Han var vanskelig. Men jeg brukte I-L-M koden :p

Wintergames, husker jeg godt, var en kløpper på hopping og bob, men husker SKi or Die bedre... det er vel det 1. snowboard spillet tror jeg.

Tror jeg skal børste støvet av min gamle 486 snart og se om jeg har de spillene.

Lenke til kommentar

Husker godt tiden jeg brukte på BBS'er rundt omkring.. Oslo harddisco (?) var vel en av de største med opptil 10 modemer?

Konge US robotics modem på hele 28.8 hadde jeg også.. etter oppgradering fra 14.4.. isdn var den store tingen på den tiden, og de skikkelig proffe borte i USA hadde kabel modem.

Husker grupper som DOS cowboys som hatet alt som het windows. Hadde en 25mhz maskin, tilogmed en bærbar en.. så ble det dx2 66mhz.. var ikke den nerdete typen på den tiden så jeg aner ikke hva som var inni dem. Fattern var ihvertfall en av de første i landet som fikk slik maskin (jobbet i Statoil)

Her er en annonse ifra Sverige på den tiden. Drømmemaskinen dette:

baestingdator.jpg

:dribble::dribble:

Lenke til kommentar

Hehe mimre. Husker vi hadde pcr på skolen og at vi drev og tuklet med de. Men da vi fikk vår maskin så var det cd-rom og lydkort og greier. Husker at eg var så sinnsyk imponert over at man kunne snakke i en mic og høre seg selv igjen gjennom pc'n. Da eg oppdaget MS encarta95 og så den første video klippen i pc'n holdt eg på å krepere så glad som eg var. Noen som husker Rise of the robots og lawnmower man aktige spiller? /me savner duke nukem 3d , heretic, hexen osv.... har faktisk over 150 demo cd'r fra blader fra de tidene. kastet ca 100 blader fra de tidene nå vi flyttet for 2 år siden. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...