Adrax Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Per idag så får vi ansatte 350 kr per døgn skattefritt om vi jobber langt borte og bor på hybel/brakke med kokemulighet. Så leste jeg denne artikkelen: https://www.nrk.no/ostfold/yrkessjaforene-retter-pekefingeren-mot-regjeringens-diettskatt-1.13802828 Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg blir rammet av denne? Hvor mye av de 350 kronene er trekkpliktig? Endret 30. november 2017 av Adrax Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Frem til nå har diettgodtgjørelse etter statens satser vært skattefri for arbeidstaker. Men neste år må man betale skatt av 150 kroner av beløpet per døgn. Neste år blir 150,- av dine diettpenger beskattet. 1 Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Så hvis jeg har 29% i skatt, så blir jeg å få 200 kr (trekkfri) + 106,50 kr (fratrukket skatt) = 306,50 kr per døgn? Kjipt at dette skal skje akkurat i det jeg skal til en annen by og jobbe i flere måneder. Taper jo flere tusen kroner :/ 1 Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 11. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2018 Første måned i år at jeg får diett utbetalt og la merke til på lønnsslippen at hele beløpet ble skattet av. Altså at det ble trukket skatt av alle 350 kronene. Er ikke det helt feil? Og hvorfor har jeg det for meg at det er 205 kr som er trekkfri og 145 som blir trekkpliktig, og ikke 200 kr som er trekkfri, slik som skrevet ovenfor?.. Noen som kan reglene ang. dette her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå