dominus Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 noen som klarer mer? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 ehh, kødder du ? 30 mhz er ikke akkurat mye.. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 nei jeg kødder ikke...hadde det bare vært så vel... originalt står den på 1796Mhz.. så snart jeg overstiger 1835 tryner maskina... og jeg har prøvd på to bord, mitt eget ASUS nF2 og et Abit... Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hva slags kjøling har du da? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 noen som klarer mer? du mener kanskje 3 Ghz ikke 30Mhz. eller??? Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Den prosessoren er vanskelig å klokke opp.. Jeg fikk min opp i 2,1Ghz, men det var med vannkjøling og 2,0v Vcore.. Skaff deg en XP2500+ om du har lyst til å klokke noe særlig, den du har er ikke mye tess Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Sikker på at rammen tåler den hastigheten?? Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 det er vel fordi du kjører palomino? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 det er vel fordi du kjører palomino? Gikk ikke palomino bare opp til xp2100+?? Lenke til kommentar
dominus Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 jeg foretar et samlesvar her... nei jeg klarer 30MHz.. det er en Thoroughbred og jeg bruker silent Breeze kjøleløsning. Minnet er HyperX fra Kingston som iflg Kingston klarer 500 Cas3... alt på et Asus A7N8X i ei kasse med ei Fortron-Source 350W strømforsyning.. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) har du missforstått eller er det bare meg? har du klokket prosessoren din til å yte 30 Mhz??? eller har pc-en din klikka? Endret 10. desember 2003 av T.F.T Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 har du missforstått eller er det bare meg?har du klokket prosessoren din til å yte 30 Mhz??? Nei, den er klokket med 30mhz ekstra enn det originale Lenke til kommentar
dominus Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Den prosessoren er vanskelig å klokke opp.. Jeg fikk min opp i 2,1Ghz, men det var med vannkjøling og 2,0v Vcore.. Skaff deg en XP2500+ om du har lyst til å klokke noe særlig, den du har er ikke mye tess har en Barton 2500 og den klokker jeg til 2200, og klokkestabilt, på dette bordet .. Lenke til kommentar
zpitx Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg får min til å gå stabilt på 2.0ghz , min xp2200+ er dessuten en t-bred-a Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 De tidligeste XP2200+ er Tbred-A kjerne. De er vanskelig å overklokke, men de skal være mer villige enn dette. Nøkkelfaktorer for overklokking er: * Temperatur * Spenning * flaskehalser utenom CPU'en (Hvilke spenninger har du prøvd og hvilken temperatur gir det?) Siden den stopper på samme MHz på begge hovedkortene kan det være fristende å tro at det e CPU'en som ikke vel mer. Det behøver ikke å være den likevel. Om det ikke er noen andre flaskehalser skal det alltid hjelpe på overklokkinga å senke temperaturen og/eller øke spenninga. Hvis ikke noe av dette hjelper tyder det sterkt på at flaskehalsen likevel ligger i systemet. Sjekk f.eks ved å sette ned multiplier ett hakk og prøv å klokk opp FSB igjen. Da vil FSB sansynligvis stoppe på samme plass igjen. Det betyr også at flaskehalsen er i systemet. Sett f.eks minne -timings dårligst mulig, RAM/FSB-faktoren slik at ram kjører skikkelig tregt, osv. Hvis FSB stopper på samme sted igjen er det sansynligvis FSB-delen av northbridge som blir ustabil (gjelder særlig tidlige Nforce2 chip'er). Det kan fikses ved å øke spenningen til chipsettet. ("Voltmodde") Guide til det finnes på nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå