Gå til innhold

2200+ og overklokking..

dominus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg foretar et samlesvar her... nei jeg klarer 30MHz.. det er en Thoroughbred og jeg bruker silent Breeze kjøleløsning. Minnet er HyperX fra Kingston som iflg Kingston klarer 500 Cas3... alt på et Asus A7N8X i ei kasse med ei Fortron-Source 350W strømforsyning..

Lenke til kommentar
Den prosessoren er vanskelig å klokke opp.. Jeg fikk min opp i 2,1Ghz, men det var med vannkjøling og 2,0v Vcore.. Skaff deg en XP2500+ om du har lyst til å klokke noe særlig, den du har er ikke mye tess :no:

har en Barton 2500 og den klokker jeg til 2200, og klokkestabilt, på dette bordet ..

Lenke til kommentar

De tidligeste XP2200+ er Tbred-A kjerne. De er vanskelig å overklokke, men de skal være mer villige enn dette.

Nøkkelfaktorer for overklokking er:

* Temperatur

* Spenning

* flaskehalser utenom CPU'en

(Hvilke spenninger har du prøvd og hvilken temperatur gir det?)

Siden den stopper på samme MHz på begge hovedkortene kan det være fristende å tro at det e CPU'en som ikke vel mer. Det behøver ikke å være den likevel. Om det ikke er noen andre flaskehalser skal det alltid hjelpe på overklokkinga å senke temperaturen og/eller øke spenninga. Hvis ikke noe av dette hjelper tyder det sterkt på at flaskehalsen likevel ligger i systemet. Sjekk f.eks ved å sette ned multiplier ett hakk og prøv å klokk opp FSB igjen. Da vil FSB sansynligvis stoppe på samme plass igjen. Det betyr også at flaskehalsen er i systemet. Sett f.eks minne -timings dårligst mulig, RAM/FSB-faktoren slik at ram kjører skikkelig tregt, osv. Hvis FSB stopper på samme sted igjen er det sansynligvis FSB-delen av northbridge som blir ustabil (gjelder særlig tidlige Nforce2 chip'er). Det kan fikses ved å øke spenningen til chipsettet. ("Voltmodde") Guide til det finnes på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...