Gå til innhold

Hevder 90 prosent av Teslas biler må repareres før de forlater fabrikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vel egentlig liten betydning hvis kvalitetskontrollen er god nok og bilene er i orden når de blir levert? (Utenom for investorene, da det vel ikke er helt heldig for produksjonskostnadene å holde på å fikse ting hele tiden, men det er jo en vurderingssak opp mot kostnadene ved å stanse samlebåndet hyppigere.)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det har vel egentlig liten betydning hvis kvalitetskontrollen er god nok og bilene er i orden når de blir levert? (Utenom for investorene, da det vel ikke er helt heldig for produksjonskostnadene å holde på å fikse ting hele tiden, men det er jo en vurderingssak opp mot kostnadene ved å stanse samlebåndet hyppigere.)

Ja, feil før kunden får bilene kan vel vanskelig være annet enn en intern-sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette har jo ingen betydning, at man er så dårlig til å produsere biler at 9 av 10 biler er fulle av feil som må repareres før de sendes ut til kundene er helt irrelevant.

 

These aren't the droids you're looking for ... alt er bare tipp-topp i Tesla-land, pengene strømmer inn og bilene er det beste som har hendt verden siden Al Gore.

 

Queue the hylekor in ... 3 ... 2 ...

Er det feil på bilene når de sendes ut til kundene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner det godt, Tesla Model X kom sist i Consumer Reports siste utgave og det finnes forumer og youtube videoer der det dokumenteres alt av små, irriterende kosmetiske feil til alvorlige sikkerhetsproblemer der servostyringen og andre alvorlige teknikker slutter å virke. Jeg ville i hvertfall aldri brukt penger på et bilselskap der modellene er så fulle i feil og mangler. Men folk må få lov å bruke pengene sine på det de vil, selv om de i praksis beta-tester et produkt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skjønner det godt, Tesla Model X kom sist i Consumer Reports siste utgave og det finnes forumer og youtube videoer der det dokumenteres alt av små, irriterende kosmetiske feil til alvorlige sikkerhetsproblemer der servostyringen og andre alvorlige teknikker slutter å virke. Jeg ville i hvertfall aldri brukt penger på et bilselskap der modellene er så fulle i feil og mangler. Men folk må få lov å bruke pengene sine på det de vil, selv om de i praksis beta-tester et produkt.

 

Igjen så scorer model S veldig bra i CR nå. Og beta testing til Tesla betyr bare at det er testet mindre enn 1 million miles. Dvs at alle bilmodeller kjører beta av alt. 

Lenke til kommentar

Er det feil på bilene når de sendes ut til kundene?

 

Står det i artikkelen som kommenteres eller i noe jeg har skrevet ovenfor at det er feil på bilene når de sendes ut til kundene?

 

Det finnes ikke dumme spørsmål heter det, men du beviser gang på gang at det ikke stemmer.

Endret av adeneo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg jobber for en underleverandør til bilindustrien, og jobber hyppig på bilfabrikker. Det skjer veldig ofte at det oppdages småfeil på bilene som utbedres før bilen meldes klar. Tror ikke noen bilfabrikanter ønsker å oppgi prosenttall for hvor mange biler som utbedres, men tallene er generelt høye.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og Toyota/VW/Daimler etc har hundrevis av år med erfaring på den samme, gamle, trygge teknologien. Tesla har revolusjonert markedet på bare 5 år. De har fått på plass en drivlinje, et ladenettverk, en rekke førerassistentsystemer og en oppdateringsevne uten sidestykke. Det ville vært rart om bilene og produksjonslinja ikke hadde barnesykdommer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skal bli artig å se hvor mye Tesla sin feilprosent har sunket når de har produsert biler like lenge som Toyota og Mercedes...

I første omgang skal det vel bli mer interessant å se om de klarer å få hodet over vannet og om de vil overleve.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Teorien om at en 90% feilrate under produksjon på magisk vis blir til perfekte biler ved utlevering støttes verken av rådende kunnskap om hvordan kvalitet skapes eller av det som rapporteres om overlevering til kunder.

Perfekte biler? Hvor da?

 

I første omgang skal det vel bli mer interessant å se om de klarer å få hodet over vannet og om de vil overleve.

Det er ingen grunn til at de ikke skulle overleve.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...