Lars Isaksen Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Hvorfor må det være regulering av mengden direkte som skal telle? Det du bedriver er å definere hva slags regulering som skal telle med i vurderingen. Det er ikke rart folk reagerer om de ikke er enig i at du skal egenhendig bestemme premissene for debatten. Om man skal regulere kassene i spillet på en måte som forhindrer at en spillegal person bruker 90.000 på det, så vil ikke avgifter eller aldersgrense ha noe å si. Selv om kassene koster mer så har han like mye penger å tape. Selv om det er en aldersgrense vil han være eldre. Om du kan komme med et bedre forslag enn å sette en grense for mengden kasser han kan kjøpe per uke, så versågod. Måten var det heller ikke jeg som bestemte, det var faktisk andre som kommenterte. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Hvorfor må det være regulering av mengden direkte som skal telle? Det du bedriver er å definere hva slags regulering som skal telle med i vurderingen. Det er ikke rart folk reagerer om de ikke er enig i at du skal egenhendig bestemme premissene for debatten. Om man skal regulere kassene i spillet på en måte som forhindrer at en spillegal person bruker 90.000 på det, så vil ikke avgifter eller aldersgrense ha noe å si. Selv om kassene koster mer så har han like mye penger å tape. Selv om det er en aldersgrense vil han være eldre. Om du kan komme med et bedre forslag enn å sette en grense for mengden kasser han kan kjøpe per uke, så versågod. Måten var det heller ikke jeg som bestemte, det var faktisk andre som kommenterte. For å ta en annen sammenligning: Nå er de fleste spilleautomater borte, og de som er igjen må man ha spillekort for å bruke, og det kortet kan bli sperret hvis en myndighet mener at du ødelegger økonomien din på det. Pga det så har det dukket opp endel spilleautomater PÅ NETT, som bare spiller på avhengigheten til folk. Er det samme med mikrotransaksjoner, de tjener mest på folk som bruker 10 tusener, ikke folk som bruker 200-300 kr nå og da. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 For å ta en annen sammenligning: Nå er de fleste spilleautomater borte, og de som er igjen må man ha spillekort for å bruke, og det kortet kan bli sperret hvis en myndighet mener at du ødelegger økonomien din på det. Pga det så har det dukket opp endel spilleautomater PÅ NETT, som bare spiller på avhengigheten til folk. Er det samme med mikrotransaksjoner, de tjener mest på folk som bruker 10 tusener, ikke folk som bruker 200-300 kr nå og da. Ja. Kort hadde fungert mye bedre enn en justering av pris / aldersgrense. Men skal det da være et kort per spill? Spillstudio? Utgiver? Konsoll? Eller skal det være et standard kort for alle spill som kommer ut? Hvordan skal det fungere i spill hvor du kjøper kosmetiske ting uten å åpne kasser for det? Skal det være en aldersgrense på kortene? Hva skal grensen være for hver dag? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Er det lootbox, sett 18 års grense. Om man på død og liv må ha kosmetiske ting så er det ingen ting i veien for å da dette som betalt DLC. De som vil ha det kjøper det og vet hva de kjøper og bruker penger på. Om jeg vil ha et skin så kjøper jeg det, jeg bryr meg lite om andre skins, sprays osv. Lootbox har ikke noe å gjøre i et fullpris spill. Dette er min "løsning" på problemet, er den perfekt? Nei sikkert ikke, men bedre enn hvordan vi har det nå hvor vi melkes for penger og hvor vi ofte har liten kontrol på hva vi faktisk bruker pengene på. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Aldersgrense har absolutt ikke noe å si. Bare se på spillerbasen til cod. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Aldersgrense har absolutt noe å si, selv om det kanskje ikke virket en gang så har det en effekt. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Jeg er en av de som skulle ønske aldersgrense på spill ble overholdt i mye større grad. Noen ganger føler man seg som en barnehageonkel. Men med samme logikk kan vi vel bare gi slipp på alkoholsalget, aldersgrense spiller ikke rolle når det kommer til å regulere konsumet av noe. Fordi unger får tak i alkis på alternative vis kan man like gjerne selge direkte til de, eller hva? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Jeg er mot aldersgrense på spill/filmer/serier basert hva de viser. Ingen tar permanent skade av å se en pupp eller demon sages i to med motorsag. Men jeg er helt kart for aldersgrense på ting som beviselig påvirker unge (og ikke så unge mennesker) negativ. Aom ting som spiller på gambling triggers. Selv uten faktiske penger involvert er det en uting. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Jeg er en av de som skulle ønske aldersgrense på spill ble overholdt i mye større grad. Noen ganger føler man seg som en barnehageonkel. Men med samme logikk kan vi vel bare gi slipp på alkoholsalget, aldersgrense spiller ikke rolle når det kommer til å regulere konsumet av noe. Fordi unger får tak i alkis på alternative vis kan man like gjerne selge direkte til de, eller hva? På alkohol undersøkes det faktisk om de som kjøper er under 18, og om de som selger følger dette opp. På spill bryr de seg ikke. Det er ingen som spør etter legitimasjon. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Som sagt, det at noen går rundt reglene betyr ikke at reglene ikke har noen verdi eller funksjon. Hvor stor effekten er vil jo selvfølgelig være oppe til diskusjon. Og ja, på spillfronten blir aldersgrenser ignorert. Men vi diskuterer ikke det, vi diskuterer om det bør ignoreres eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå