Gå til innhold

Det danske lotteritilsynet sier at «loot boxene» i Star Wars: Battlefront II ikke er gambling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Du har ikke forstått betydningen av ordet "regulert".

Er det noen regulering på mengden alkohol jeg kan kjøpe på en dag, om jeg kjøper fra ulike kilder?

Ja eller nei.

Det er ikke det samme som at det er regulert.

Lenke til kommentar

Om du ikke forstår poenget i en samtale så bør du ikke kalle folk tullete.

Det er i så fall svært mange som "ikke forstår poenget".

Faktisk såpass mange at du kanskje burde vurdere om dette virkelig er en av de sakene hvor et underveldende mindretall har rett selv om "alle" andre sier noe annet..?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er i så fall svært mange som "ikke forstår poenget".

Faktisk såpass mange at du kanskje burde vurdere om dette virkelig er en av de sakene hvor et underveldende mindretall har rett selv om "alle" andre sier noe annet..?

Nå gjelder den kommentaren akkurat dette med mengden alkohol en alkoholiker vil kunne kjøpe. Ikke kom annet.

Hva gjelder alle andre, en person?

Lenke til kommentar

Det er ikke det samme som at det er regulert.

Når det er snakk om sammenhengen mellom kjøp av alkohol, og kjøp av kosmetikk i spill, så må man sammenligne 1 til 1.

På hvilken måte er alkohol regulert? Aldersgrense. Styrke. Avgifter.

Men ikke mengde.

Aldersgrense på kasser ville ikke stanset noe, og det gjør ikke aldersgrensen på alkohol. En alkoholiker vil kunne kjøpe alkohol så lenge han er over 18.

Styrke? Hvordan regulerer man styrken på kassene? Dette påvirker heller ikke alkoholikere.

Avgifter? Gjøre kassene dyrere? Hvordan hjelper dette? Dette gjør saken verre.

Så den beste reguleringen folk kommer med når det gjelder kassene er mengden du kan kjøpe. Men det er en regulering vi ikke har på alkohol.

Dette bør være lett å forstå.

Lenke til kommentar

Neida, alkohol er ikke regulert i det hele tatt. Er det ingen grenser for hvor meningsløst tøvete ting du er villig til å si for å støtte EA i battlefront-saken?

AtW

Så jeg kan altså ikke gå inn på monopolet å kjøpe meg to flasker vin, dra på nabopolet å kjøpe noen ekstra, så dra til en butikk for å kjøpe noen bokser øl, neste butikk... Osv.

Er det noen som følger med på hvor mange eksemplar jeg kjøper? Om jeg kjøper fra forskjellige steder?

Om du ikke forstår poenget i en samtale så bør du ikke kalle folk tullete.

Min feil, jeg trodde du hadde et minimum av kunnskap og skrev tøv med vilje, det viser seg at du ikke engang vet hva regulering betyr. 

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Min feil, jeg trodde du hadde et minimum av kunnskap og skrev tøv med vilje, det viser seg at du ikke engang vet hva regulering betyr. 

AtW

Viser igjen at du ikke forstår poenget.

Kan du i det hele tatt definere regulere?

https://snl.no/regulere

http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=regulere&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge

http://www.synonymordboka.no/no/?q=regulere

Lenke til kommentar

Altså, regulere vil si å begrense en verdi, justere en mengde, eller lignende.

Så hvordan er mengden regulert når det gjelder alkohol?

Hvilke reguleringer er gjort der?

Har du alvorlig tenkt å late som om du ikke er klar over at vi har et vinmonopol og høye avgifter på alkohol her i landet?

Du synes ikke selv dette begynner å bli i overkant meningsløst?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Altså, regulere vil si å begrense en verdi, justere en mengde, eller lignende.

Så hvordan er mengden regulert når det gjelder alkohol?

Hvilke reguleringer er gjort der?

Har du alvorlig tenkt å late som om du ikke er klar over at vi har et vinmonopol og høye avgifter på alkohol her i landet?

Det er poengløst å diskutere, om man mener alkoholsalg ikke er regulert i norge så er det bare to muligheter:

1. Man er så kunnskapsløs at det er lite sannsynlig å få noe ut av en diskusjon.

2. Man har en så totalt manglende vilje til å gjennomføre en meningsfylt diskusjon at man vil krangle på selv åpenbare selvfølgeligheter.

Begge deler gjør at min anbefaling er å bare droppe hele greia.

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har nå flere ganger sagt at vi har monopol, og at de har avgifter. Aldri benektet dette.

Men det begrenser på ingen måte mengden alkohol jeg kan kjøpe. Vi har også øl i butikkene.

Hvert monopol sjekker ikke opp mot et annet for å se hvor mye jeg har handlet hos det andre. Samme med butikkene.

Så lenge jeg har penger kan jeg skaffe alkohol.

Lenke til kommentar

Det er poengløst å diskutere, om man mener alkoholsalg ikke er regulert i norge så er det bare to muligheter:

1. Man er så kunnskapsløs at det er lite sannsynlig å få noe ut av en diskusjon.

2. Man har en så totalt manglende vilje til å gjennomføre en meningsfylt diskusjon at man vil krangle på selv åpenbare selvfølgeligheter.

Begge deler gjør at min anbefaling er å bare droppe hele greia.

AtW

Nevn igjen hvordan det reguleres hvor mye alkohol jeg kan kjøpe på en dag.

Du har enda ikke klart det.

Så før du gjør det skal du ikke komme med påstander...

Lenke til kommentar

Har nå flere ganger sagt at vi har monopol, og at de har avgifter. Aldri benektet dette.

Men det begrenser på ingen måte mengden alkohol jeg kan kjøpe. Vi har også øl i butikkene.

Hvert monopol sjekker ikke opp mot et annet for å se hvor mye jeg har handlet hos det andre. Samme med butikkene.

Så lenge jeg har penger kan jeg skaffe alkohol.

Du er altså så opptatt av å få gratis dlc at du ukritisk godtar selv de mest horrible microtransactions.

På den andre siden, så er du villig til å bruke ubegrenset med penger på alkohol uten å se det som noe problem at avgifter og utsalgssteder/tider begrenser tilgangen.

Til informasjon - du får det aller meste av dlc til de fleste spill langt under prisen av hva du må betale for en god norsk helgefyll.

Endret av Zork
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du er altså så opptatt av å få gratis dlc at du ukritisk godtar selv de mest horrible microtransactions.

På den andre siden, så er du villig til å bruke ubegrenset med penger på alkohol uten å se det som noe problem at avgifter og utsalgssteder/tider begrenser tilgangen.

Til informasjon - du får det aller meste av dlc til de fleste spill langt under prisen av hva du må betale for en god norsk helgefyll.

Nå vil jeg gjerne høre hvor jeg har sagt noe om å godta horrible mikrotransaksjoner.

Som sagt er jeg imot alt annet enn kosmetiske pakker.

På en annen side?? Nei. Ikke på en annen side. Nå var det snakk om hvordan man skulle begrense transaksjoner på samme måte som alkohol.

Det var aldri snakk om meg.

Hele poenget var at aldersgrense og pris ikke fungerer imot alkoholikere. På lik måte ville ikke aldersgrenser eller økt pris forhindre spilleavhengighet.

Påstanden var at alkohol var regulert slik at alkoholikere ikke fikk tak i den. Noe som er helt feil.

Og at de reguleringene vi har på alkohol vil hjelpe mot spilleavhengighet.

Les gjennom hva jeg skriver, kanskje det hjelper?

Lenke til kommentar

Jo. Det fungerer mot alkoholisme, og hvor er denne påstanden du snakker om? Vennligst siter. AtW

Det startet med følgende

"Alkohol er ikke ulovlig. Men det er regulert. Det er aldersgrenser.

Det er begrensinger for når og hvor du kan kjøpe det. Og det er avgifter på det."

Hvilket jeg var enig i.

Så jeg svarte med:

"Avgiftene har ikke noe å si for om jeg får tak i alkohol. Det har heller ikke klokkeslett.

Når jeg så er over 18 kan jeg kjøpe så mye jeg vil.

Det er ikke regulert i det heletatt."

Her kan du se at jeg påstår mengden alkohol jeg kan kjøpe ikke er regulert. Noe som du tolket til at jeg mente alkohol ikke hadde reguleringer.

"Neida, alkohol er ikke regulert i det hele tatt."

Jeg kommenterte gang på gang at avgifter, klokkeslett, og aldersgrenser var regulert. Men ikke mengde.

Jeg kommenterte også hvordan mengde ville være den eneste som virket mot en alkoholiker.

"Aldersgrense på kasser ville ikke stanset noe, og det gjør ikke aldersgrensen på alkohol. En alkoholiker vil kunne kjøpe alkohol så lenge han er over 18.

Styrke? Hvordan regulerer man styrken på kassene? Dette påvirker heller ikke alkoholikere.

Avgifter? Gjøre kassene dyrere? Hvordan hjelper dette? Dette gjør saken verre.

Så den beste reguleringen folk kommer med når det gjelder kassene er mengden du kan kjøpe. Men det er en regulering vi ikke har på alkohol. "

Som du kan se var påstanden min alltid at mengden alkohol ikke var regulert, og at dette var det eneste som ville kunne reguleres på kassene i spill.

Derfor spurte jeg deg, flere ganger, hvordan mengde alkohol jeg kunne kjøpe på en dag ble regulert. Noe du nektet å svare på.

Istedenfor begynte du med fornærmelser.

Så da gikk jeg gjennom det en gang til. Men det leste du ikke gjennom...

Du kom med påstander, slik som:

"Det er poengløst å diskutere, om man mener alkoholsalg ikke er regulert i norge"

Hvilket allerede er bevist at jeg ikke mente. Flere ganger tidligere i samtalen.

Så, igjen, er det noe som begrenser hvor mange butikker jeg kan stikke innom for å kjøpe øl, på en dag? Eller kan jeg kjøpe så mye som jeg vil?

For en alkoholiker vil ikke bry seg om prisen, og så lenge alkoholikern er over 18 vil han kunne kjøpe alkohol hvor som helst.

Tror du at en spillegal 50 åring vil bli mindre spillegal om aldersgrensen settes opp fra 16 til 18?

Om prisen settes opp fra 10kr til 12?

Om man begrenset mengden, om man hadde noe bevis for hvor mye man kjøpte på en dag, da hadde det hjulpet.

For eksempel et alkoholkort. Et spesifikt kort du måtte bruke om du skulle handle alkohol. Som regulerte mengden du kunne handle per uke.

Lenke til kommentar

Tja, det blir jo ikke så veldig meningsfylt å snakke i tautologier. Ja, hvis man ser bort ifra reguleringene ved noe (i dette tilfellet alkohol) så er det ikke regulert...

Du definerer deg selv til å ha rett. Kanskje først redegjøre for hva du konkret legger i at noe er regulert. Tilgang og pris er jo definitivt med i ligningen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tja, det blir jo ikke så veldig meningsfylt å snakke i tautologier. Ja, hvis man ser bort ifra reguleringene ved noe (i dette tilfellet alkohol) så er det ikke regulert...

Du definerer deg selv til å ha rett. Kanskje først redegjøre for hva du konkret legger i at noe er regulert. Tilgang og pris er jo definitivt med i ligningen.

Nå skjerv jeg da "Når jeg så er over 18 kan jeg kjøpe så mye jeg vil.

Det er ikke regulert i det heletatt."

Har aldri skrevet noe om at alkohol ikke er regulert på andre måter, kun at det ikke er regulering av mengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...