hekomo Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Mulig bilene er alright men et børsnotert selskap som år etter år, kvartal etter kvartal går med dundrende underskudd kommer ikke til å overleve. https://www.nrk.no/urix/musk-ned-pa-jorden_-kjempeunderskudd-for-tesla-1.13904970 Du skjønner ikke konseptet med å investere i vekst? Det er veldig vanlig at vekstselskaper går med underskudd i en investeringsfase. Dette "kjempeunderskuddet" er en del av planen for å oppnå sterk vekst og etter hvert solide overskudd på grunn av investeringene som gjøres i dag. Hva med å sette seg litt inn i hvordan slikt fungerer før du uttaler deg? 3 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 (endret) Mulig bilene er alright men et børsnotert selskap som år etter år, kvartal etter kvartal går med dundrende underskudd kommer ikke til å overleve.https://www.nrk.no/urix/musk-ned-pa-jorden_-kjempeunderskudd-for-tesla-1.13904970Du skjønner ikke konseptet med å investere i vekst? Det er veldig vanlig at vekstselskaper går med underskudd i en investeringsfase. Dette "kjempeunderskuddet" er en del av planen for å oppnå sterk vekst og etter hvert solide overskudd på grunn av investeringene som gjøres i dag.Hva med å sette seg litt inn i hvordan slikt fungerer før du uttaler deg?Hva med å ta av deg tesla skylappene og sette seg inn i selskapsformen til Tesla.En visjon er vel og bra men verdiene etter en konkurs og ras i aksje verdi er et selskap som ikke leverer noe på bunnlinja og ikke ser ut til å gjøre det i overskuelig fremtid. Stikkord: Bubble stock I historisk sammenheng er slike luftslott foretak og bobler svært sårbare ... Jeg skjønner veldig godt konseptet og har t.o.m jobbet i et slikt selskap (som til syvende og sist gikk til grunne). Planer fra enkelte visjonærer er dessverre ikke alltid oppnåelige. Men «time will show» for å si det sånn. Endret 30. mars 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 (endret) Men «time will show» for å si det sånn. Ja, vi har ventet på "dere" i 10 år nå, men det slår nok an denne gangen! Men for å være litt seriøst, ja de er inne i en dårlig periode å må levere. Heldigvis ser det ut til at de faktisk gjør det nå med å produsere godt med model 3. Blir spennende å se hvordan Q1 gikk Endret 30. mars 2018 av Salvesen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 (endret) Q1 mener du vel Det gikk jo veldig godt personlig for Elon den 21 mars. Om ikke midlene skal brukes som tilføring av kapital til selskapet da. Vi vet jo hvordan Q4 og dermed hele 2017 gikk , så hva skal være vesentlig endret i Q1. Produksjons raten p.d er nå på +200 biler M3 og produksjonen av S og X stoppes 1 eller 2 dager pr uke for å avhjelpe. Endret 30. mars 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Q1 mener du vel Det gikk jo veldig godt personlig for Elon den 21 mars. Om ikke midlene skal brukes som tilføring av kapital til selskapet da. Vi vet jo hvordan Q4 og dermed hele 2017 gikk , så hva skal være vesentlig endret i Q1. Produksjons raten er nå på +200 biler M3 i uka og produksjonen av S og X stoppes 1 eller 2 dager pr uke for å avhjelpe. Ja, vet ikke hvordan 3'en lurte seg inn der. 200 pr uke? Det snakkes om 200 pr dag... Produksjonslinjen er planlagt stoppet i 1 dag, da de har nådd det de trenger ang S og X. Her blander du nok mye info https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/ Bare for å nevne det nok engang, dette er estimater og hvordan det ser ut. Sannheten kan jo så-klart være en helt annen. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Mulig bilene er alright men et børsnotert selskap som år etter år, kvartal etter kvartal går med dundrende underskudd kommer ikke til å overleve.https://www.nrk.no/urix/musk-ned-pa-jorden_-kjempeunderskudd-for-tesla-1.13904970Du skjønner ikke konseptet med å investere i vekst? Det er veldig vanlig at vekstselskaper går med underskudd i en investeringsfase. Dette "kjempeunderskuddet" er en del av planen for å oppnå sterk vekst og etter hvert solide overskudd på grunn av investeringene som gjøres i dag.Hva med å sette seg litt inn i hvordan slikt fungerer før du uttaler deg? Hva med å ta av deg tesla skylappene og sette seg inn i selskapsformen til Tesla. En visjon er vel og bra men verdiene etter en konkurs og ras i aksje verdi er et selskap som ikke leverer noe på bunnlinja og ikke ser ut til å gjøre det i overskuelig fremtid. Stikkord: Bubble stock I historisk sammenheng er slike luftslott foretak og bobler svært sårbare ... Jeg skjønner veldig godt konseptet og har t.o.m jobbet i et slikt selskap (som til syvende og sist gikk til grunne). Planer fra enkelte visjonærer er dessverre ikke alltid oppnåelige. Men «time will show» for å si det sånn. Hva slags "selskapsform" er Tesla, der det er en regel at man ikke kan investere i vekst? Du viser fortsatt at du ikke skjønner konseptet med å investere i vekst, og at det går helt fint med underskudd i en slik fase. Tesla har ikke bare visjoner. De har levert konkrete resultater. De har vist at de kan levere, både med Model S og Model X, og produksjonsraten av Moden 3 er kraftig økende. Etterspørselen etter Teslas produkter er eventyrlig, så alt står på dem. De kan tjene voldsomt så lenge de klarer å levere nok biler. Så det er mer enn bare visjoner her. Det er investering i store inntekter fremover. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Mulig bilene er alright men et børsnotert selskap som år etter år, kvartal etter kvartal går med dundrende underskudd kommer ikke til å overleve.https://www.nrk.no/urix/musk-ned-pa-jorden_-kjempeunderskudd-for-tesla-1.13904970Du skjønner ikke konseptet med å investere i vekst? Det er veldig vanlig at vekstselskaper går med underskudd i en investeringsfase. Dette "kjempeunderskuddet" er en del av planen for å oppnå sterk vekst og etter hvert solide overskudd på grunn av investeringene som gjøres i dag.Hva med å sette seg litt inn i hvordan slikt fungerer før du uttaler deg?Hva med å ta av deg tesla skylappene og sette seg inn i selskapsformen til Tesla.En visjon er vel og bra men verdiene etter en konkurs og ras i aksje verdi er et selskap som ikke leverer noe på bunnlinja og ikke ser ut til å gjøre det i overskuelig fremtid. Stikkord: Bubble stock I historisk sammenheng er slike luftslott foretak og bobler svært sårbare ... Jeg skjønner veldig godt konseptet og har t.o.m jobbet i et slikt selskap (som til syvende og sist gikk til grunne). Planer fra enkelte visjonærer er dessverre ikke alltid oppnåelige. Men «time will show» for å si det sånn. Hva slags "selskapsform" er Tesla, der det er en regel at man ikke kan investere i vekst? Du viser fortsatt at du ikke skjønner konseptet med å investere i vekst, og at det går helt fint med underskudd i en slik fase. Tesla har ikke bare visjoner. De har levert konkrete resultater. De har vist at de kan levere, både med Model S og Model X, og produksjonsraten av Moden 3 er kraftig økende. Etterspørselen etter Teslas produkter er eventyrlig, så alt står på dem. De kan tjene voldsomt så lenge de klarer å levere nok biler. Så det er mer enn bare visjoner her. Det er investering i store inntekter fremover. Det viser ikke noe slik i det hele tatt.Hvem som ikke skjønner hva kan man diskutere. Tror neppe det er meg. Når skal disse investeringene bære frukter og kan du vise til investorene som stiller seg bak dette ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Q1 mener du vel Det gikk jo veldig godt personlig for Elon den 21 mars. Om ikke midlene skal brukes som tilføring av kapital til selskapet da. Vi vet jo hvordan Q4 og dermed hele 2017 gikk , så hva skal være vesentlig endret i Q1. Produksjons raten er nå på +200 biler M3 pr dag og produksjonen av S og X stoppes 1 eller 2 dager pr uke for å avhjelpe. Ja, vet ikke hvordan 3'en lurte seg inn der. 200 pr uke? Det snakkes om 200 pr dag... Produksjonslinjen er planlagt stoppet i 1 dag, da de har nådd det de trenger ang S og X. Her blander du nok mye info https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/ Bare for å nevne det nok engang, dette er estimater og hvordan det ser ut. Sannheten kan jo så-klart være en helt annen. Det snek seg inn en skrivefeil hos meg der også. Så det er altså ikke sant at folk fra produksjons linjen til S og X er blitt oppfordret til å bidra til M 3 sin linje eller bli permittert ? D Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Det snek seg inn en skrivefeil hos meg der også. Så det er altså ikke sant at folk fra produksjons linjen til S og X er blitt oppfordret til å bidra til M 3 sin linje eller bli permittert ? D Det jeg har hørt er at de har fått tilbud om å dra over til model 3 linjen på grunn av at de har nådd målet for S og X, både for å lære og hjelpe. Men det kan helt klart være en annen historie som går med en annen klang. Begge er vell nok bare spekulasjoner uansett. Men, det jeg hørte var at dette kun gjaldt for en dag, ikke pr uke, måned eller noe slikt. Kun denne ene dagen(for nå). Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 (endret) Kall meg realist. Det er masse som ikke stemmer med det selskapet. Som underbygges ved at executives kommer og går https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-13/tesla-treasurer-and-vp-of-finance-is-said-to-leave-the-company Det er ikke et sunnhetstegn. Og det er på tide å ta av seg skylappene uansett om man liker det eller ei. Endret 30. mars 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Jeg har sett noen av Tesla Bjørn's sine videoer og man kan kjøre Oslo-Trondheim. på halve tiden og for halve prisen med en diesel bil når man må betale for ladningen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Kall meg realist. Det er masse som ikke stemmer med det selskapet. Som underbygges ved at executives kommer og går https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-13/tesla-treasurer-and-vp-of-finance-is-said-to-leave-the-company Det er ikke et sunnhetstegn. Og det er på tide å ta av seg skylappene uansett om man liker det eller ei. Slik har det alltid vært forøvrig. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Kall meg realist. Det er masse som ikke stemmer med det selskapet. Som underbygges ved at executives kommer og går https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-13/tesla-treasurer-and-vp-of-finance-is-said-to-leave-the-company Det er ikke et sunnhetstegn. Og det er på tide å ta av seg skylappene uansett om man liker det eller ei. Slik har det alltid vært forøvrig. Akkurat. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Når skal disse investeringene bære frukter og kan du vise til investorene som stiller seg bak dette ? Tesla har planer for hvordan det skal foregå. Kanskje du burde sette deg litt inn i det også før du dummer deg ut igjen? Investorene som stiller seg bak det er de som har investert i selskapet og fortsetter å gjøre det. De investorene som ikke stiller seg bak selger seg naturligvis ut. Men det er nok få større investorer som har solgt seg ut. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Jeg har sett noen av Tesla Bjørn's sine videoer og man kan kjøre Oslo-Trondheim. på halve tiden og for halve prisen med en diesel bil når man må betale for ladningen. Javel? Venter spent på begrunnelse/kilde. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 (endret) Når skal disse investeringene bære frukter og kan du vise til investorene som stiller seg bak dette ?Tesla har planer for hvordan det skal foregå. Kanskje du burde sette deg litt inn i det også før du dummer deg ut igjen?Investorene som stiller seg bak det er de som har investert i selskapet og fortsetter å gjøre det. De investorene som ikke stiller seg bak selger seg naturligvis ut. Men det er nok få større investorer som har solgt seg ut.Jeg venter heller på at du skal forklare meg det med overbevisning og kilder. I stedet for å kalle andre forumdeltagere dumme når du er uenig eller ikke kan gi et ordentlig «tydelig» svar.De store investorene . Vet du hvem det er ? Større investorer : Elon Musk , broren hans og teslas sjefs teknisk officer. Det sier noe om habilitet ift utsagnet ditt. Den som dummer seg ut her er på ingen måte meg. Når investorer kommer med uttrykk som absurd, værste regnskap de har sett , aksjen er favoritt til short-salg , da er vel al dette helt ubregrunnet i dine ører. https://www.marketwatch.com/story/teslas-roaring-start-to-2018-is-costing-short-sellers-1-billion-2018-01-18 Endret 30. mars 2018 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå