NTB - digi Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Bedrifter risikerer straffetiltak for dyre kundeservicenumre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Egentlig burde operatørene være pålagt å ta ordinær takst til grisenummer, men da setter de bare opp prisene på andre produkter. Lenke til kommentar
LOH8PDYL Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Dette er jo rene vanvidd.Her har bedriftene brukt ressurser på å kjøpe og innarbeide korte nummer som gjør det enklere for kundene, og så skal de straffes for det fordi Telenor og Telia tar seg ekstra grovt betalt for disse numrene? Gå etter synderne/operatørene, ikke gå etter bedrifter med gode intensjoner som til og med betaler ekstra for dette allerede.Typisk staten. Trist. Endret 30. november 2017 av LOH8PDYL 1 Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Dette er jo rene vanvidd. Her har bedriftene brukt ressurser på å kjøpe og innarbeide korte nummer som gjør det enklere for kundene, og så skal de straffes for det fordi Telenor og Telia tar seg ekstra grovt betalt for disse numrene? Gå etter synderne/operatørene, ikke gå etter bedrifter med gode intensjoner som til og med betaler ekstra for dette allerede. Typisk staten. Trist. Dette kommer ikke fra staten, men fra EU. En alternativ løsning kunne vært at operatørene også gjør disse korte nummerene gratis å bruke, men det ønsket ikke Teila eller Telenor. Det skal være gratis å ringe kundeservice, men man er ikke pålagt å bruke 8 siffre i nummeret. 2 Lenke til kommentar
LOH8PDYL Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Dette kommer ikke fra staten, men fra EU. Dette kommer ikke fra EU. Det kommer fra staten. EU har ikke gitt føringer for hvordan dette skal løses. Løsningen burde vært å forby Telia og Telenor å ta seg grovt betalt for dette. Det er disse to aktørene som har skapt problemstillingen, og det er disse som burde tatt ansvaret. Med tvang om nødvendig. En alternativ løsning kunne vært at operatørene også gjør disse korte nummerene gratis å bruke, men det ønsket ikke Teila eller Telenor. Hvorfor skal de få lov av staten til å ikke ønske dette? Så vi straffer tusenvis av bedrifter som ikke har gjort noe galt fordi Telia og Telenor ikke ønsker å innrette seg? Det blir helt feil. 3 Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 To ord: selvbetjent internettløsning Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Nemlig. Slike løsninger er i ferd med å erstatte kundeservice per telefon. E-post, og ikke minst chat, har blitt veldig effektive. Flere steder er ventetid på chat kortere enn på telefon. Lenke til kommentar
G Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Det er trist å se at statlige funksjoner selv har fått amnesti i fra loven, slik at man gjerne treffer 5-siffrede dyre numre der en stund framover. En annen ting, er vel at 800-nummerserien (de som starter på åtte-null-null) har man måttet betale for å ringe i fra mobiltelefon. Hvordan står det til med det framover nå? Endret 30. november 2017 av G Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 800/810/815/85 er fortsatt overtakserte. Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 JOurnalisten burde presset Telenor på hvorfor disse numrene koster så mye i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 JOurnalisten burde presset Telenor på hvorfor disse numrene koster så mye i utgangspunktet. Operatørene har svart på dette flere ganger, og svarene er like tåkete hver gang. Vil du ha den egentlige forklaringen, så kan du gjerne få den av meg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Dette er jo rene vanvidd. Her har bedriftene brukt ressurser på å kjøpe og innarbeide korte nummer som gjør det enklere for kundene, og så skal de straffes for det fordi Telenor og Telia tar seg ekstra grovt betalt for disse numrene? Gå etter synderne/operatørene, ikke gå etter bedrifter med gode intensjoner som til og med betaler ekstra for dette allerede. Typisk staten. Trist. Det er ikke bedre for kundene, det er verre. Joda, bedre å gå etter operatørene, men også latterlig av bedriftene å ikke tilby dette tidligere. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 En del bedrifter har nok latt seg overtale av telko-selgere som tilbyr avanserte sentralbordtjenester og lavere rater til kunder som går over til femsifrede nummer og mobiler til alle ansatte. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Dette er jo rene vanvidd. Her har bedriftene brukt ressurser på å kjøpe og innarbeide korte nummer som gjør det enklere for kundene, og så skal de straffes for det fordi Telenor og Telia tar seg ekstra grovt betalt for disse numrene? Gå etter synderne/operatørene, ikke gå etter bedrifter med gode intensjoner som til og med betaler ekstra for dette allerede. Typisk staten. Trist. Vel ja og nei. Bedriftene må nesten ta litt av skylden de også. De kunne for lenge siden hatt et ordinær nummer i tillegg til 8xx serie el kort 5 siffer nummer. De største røverne er jo Telenor og Telia, de har jo grunnet posisjon og mulighet melket disse numrene i 30 tiår nå. I begge endre. Først har bedriftskundene deres betalt en stor sum penger for å kunne tilby "et enkelt telefonnummer", så har det tatt skammelig godt betalt fra forbrukerne straks mulighetene tillot det. Som da allmuen gikk fra fast telefon til mobil. Har mange ganger brukt over hundrelappen på å stå i kø på disse automatiserte sentralbordene på 800 nummer eller kortnummer. Og pengene gikk rett til Telenor el Telia. Men bedriftene kunne vært proaktiv i denne saken, de kunne gått for ett ordinært nummer i tillegg. Noe de ikke har prioritert, fordi Telenor selvsagt har tutet ørene dems fulle av viktigheten av ETT nummer. At folk da husker det og gjenkjennelighet, markedsføringsverdi etc. Det er jo rent tøvprat. Er jo ingen som går rundt å husker telefonnummer lengre. Gi bøter så det svir, det er eneste måte å bli kvitt denne dritten. Og til alle de bedriftene el bedriftseiere, ledere eller ansvarlige for 8xx nummer - har dere helt mistet evnen til å tenke selv? Jeg ville vært flau over å bruke 8xx nummer el 5 siffer nummer. For det viser jo med all tydlighet at dere er en gjeng med diltere som ikke evner å ta egne avgjørelser. Dere lar dere sweet talke inn i noe som en selger har lurt på dere og om det skyldes sunk cost aversjon eller nedsatt funksjonsevne så klarer dere ikke se at kundene, de gir et lang fcuk i hvilket nummer dere har. Ingen bruker hjernekapasitet på huske nummer. De er i telefonlista vår. På mobilen. Som alltid er med oss. Og ser vi når vi søker på din bedrift at du bruker 8xx eller 5 sifret så velger vi så langt som mulig å kjøpe våre varer eller tjenester en annen plass - fordi dere er tullete nok til å droppe en haug av utgifter på potensielle kunder før de engang har signert kontrakt. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 (endret) Hvordan er dette med fastlege? Da enkelte tilbyr å sende sms til 4 siffer nummer koster 6 kr melding for å motta og sende? for å stille spørsmål eller endre time? Man kan ringe billigere eller møte opp gratis? Jeg mener det burde også være ulovlig da man ikke kan betale med kredittkort uten å betale 60 kr i gebyr, men debit kort eller kontanter koster ikke ekstra? sende epost tar 4-6 dager å gi svar, jeg mener det burde være ulovlig med slike urimlige priser, men har man ikke noe valg så har man ikke det. Endret 2. desember 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå