KSira Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Det var ikke ment som kritikk til deg eller noen andre. Bare at det var vanskelig å konkludere med at det var CPU som bremset. 8700k er 1000kr dyrere og jeg tror ikke den ekstra tusenlappen gir meg noen økt hastighet i spill. Såvidt jeg har sett av tester så er det GPU som bremser lenge før CPU i høyere oppløsning og det med å bruke fire kjerner optimalt ser enda ut til å være noe spill leverandørene sliter med. Så da er jeg ikke helt overbevist om at to ekstra kjerner betyr så mye til mitt bruk. Godt mulig jeg tar feil her. Følger ikke så mye med lenger Var jeg deg ville jeg valgt 8600K, et Z370 hovedkort og 16GB DDR4 3200 Mhz brikker (8GB x2). Men ja, ved 3440x1440 er det skjermkortet som betyr mest. Det er riktig. Ville valgt 8600K fordet. 8700k frister såklart mest. Men med ikke ubegrenset budsjett så er prisforskjellen godt på vei til en 1080 til 1080ti oppgradering og tenkte det var en bedre anvendelse av kronene. Mulig jeg skal vente litt å se om det blir noen 8700k tilgjengelig før jul... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Det var ikke ment som kritikk til deg eller noen andre. Bare at det var vanskelig å konkludere med at det var CPU som bremset. 8700k er 1000kr dyrere og jeg tror ikke den ekstra tusenlappen gir meg noen økt hastighet i spill. Såvidt jeg har sett av tester så er det GPU som bremser lenge før CPU i høyere oppløsning og det med å bruke fire kjerner optimalt ser enda ut til å være noe spill leverandørene sliter med. Så da er jeg ikke helt overbevist om at to ekstra kjerner betyr så mye til mitt bruk. Godt mulig jeg tar feil her. Følger ikke så mye med lenger Var jeg deg ville jeg valgt 8600K, et Z370 hovedkort og 16GB DDR4 3200 Mhz brikker (8GB x2). Men ja, ved 3440x1440 er det skjermkortet som betyr mest. Det er riktig. Ville valgt 8600K fordet. 8700k frister såklart mest. Men med ikke ubegrenset budsjett så er prisforskjellen godt på vei til en 1080 til 1080ti oppgradering og tenkte det var en bedre anvendelse av kronene. Mulig jeg skal vente litt å se om det blir noen 8700k tilgjengelig før jul... 8700K passer ikke på hovedkort for 7700K og motsatt... De bruker ulik chipset. Z270 for 7700K. Z370 for 8600K/8700K. Dessuten er 8600K billigere enn 7700K. Jeg vet det er mange modeller å holde styr på her, så hold tunga rett i munnen Endret 30. november 2017 av Betroz Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Et annet alternativ du har, er å kjøpe en i5 8400 nå (med Z370 hovedkort og DDR4 RAM), så kan du oppgradere til 8700K om ett år eller to. Sier ikke nødvendigvis om det er verdt det, men du har muligheten. Kjøper du et Z270 hovedkort og en 7700K, så kan du ikke kjøpe noe raskere CPU senere. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Se denne videoen : Intel i5-8600K Review & 5GHz OC vs. 8400, 8700K, & More Endret 30. november 2017 av Betroz Lenke til kommentar
KSira Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Gode poenger fra begge her. Hadde ikke tenkt på i5 som et alternativ. Har ikke for vane å oppgradere så ofte. Nå er det syv år siden sist og før det gikk det fire år. Sånn at for hver gang det blir oppgradering er alt allerede så utdatert at ikke noe kan brukes om igjen uansett? men i5 var et veldig godt tips. Lenke til kommentar
skycharizards Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Får helt vondt av hvor dårlig optimalisert PUBG er. Hva som gjør et spill morsomt er individuelt for hver enkelt, men personlig nytes spillet best på de minst grafikktunge instillingene som ikke går utover konkurransen. Dette fordi 100 fps med lave innstillinger gjør meg mer konkurransedyktig enn 40 fps på høye innstillinger. Kjører forresten i7-4770k uten overklokk, GTX 780 Ti (ca. GTX 1060 i ytelse), 16gb 1866 MHz ram. Vil anbefale deg å følge en guide for mest mulig FPS for å se om du takler å spille på litt mindre estetiske innstillinger.Siden du først har gått til innkjøp av GTX 1080 (Som er et vannvittig godt kort, og det bør absolutt ikke være 1080ti som er neste prioritet), vil jeg som de andre i tråden anbefale et i5-8400 eller i5-8600k. Prosesseren krever nytt hovedkort. Og 16 gb ram med 3000+ MHz. Og så vil nok ny strømforsyning bli anbefalt, siden det er en litt skummel komponent å la kjøre i ti år. Hvilken skjerm har du forresten? Vi får krysse fingrene for at spillet blir mer optimalisert i fremtiden. Allerede hørt rykter om et lite løft i testserveren nå. Endret 30. november 2017 av skycharizards Lenke til kommentar
KSira Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Får helt vondt av hvor dårlig optimalisert PUBG er. Hva som gjør et spill morsomt er individuelt for hver enkelt, men personlig nytes spillet best på de minst grafikktunge instillingene som ikke går utover konkurransen. Dette fordi 100 fps med lave innstillinger gjør meg mer konkurransedyktig enn 40 fps på høye innstillinger. Kjører forresten i7-4770k uten overklokk, GTX 780 Ti (ca. GTX 1060 i ytelse), 16gb 1866 MHz ram. Vil anbefale deg å følge en guide for mest mulig FPS for å se om du takler å spille på litt mindre estetiske innstillinger. Siden du først har gått til innkjøp av GTX 1080 (Som er et vannvittig godt kort, og det bør absolutt ikke være 1080ti som er neste prioritet), vil jeg som de andre i tråden anbefale et i5-8400 eller i5-8600k. Prosesseren krever nytt hovedkort. Og 16 gb ram med 3000+ MHz. Og så vil nok ny strømforsyning bli anbefalt, siden det er en litt skummel komponent å la kjøre i ti år. Hvilken skjerm har du forresten? Vi får krysse fingrene for at spillet blir mer optimalisert i fremtiden. Allerede hørt rykter om et lite løft i testserveren nå. Akkurat nå så ligger fps fra 55-60 på medium innstilling utvendig. Da er AA satt på minimum. Er ikke så sinnsykt opptatt av å vinne så vil helst at det skal se litt ok ut også. Noen gjør alt for å vinne som å gjemme seg i en båt eller gjemme seg andre steder mens de venter, og så viktig er det ikke å vinne for min del. Har denne skjermen: https://www.komplett.no/product/952014?noredirect=true Lenke til kommentar
skycharizards Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Enig i det. Kun et tips for å overleve spillopplevelsen frem til de klarer å tilby både estetikk og ytelse. Dæven. Misunnelig! Skjerm og skjermkort fortjener absolutt litt bedre selskap. Lenke til kommentar
KSira Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Enig i det. Kun et tips for å overleve spillopplevelsen frem til de klarer å tilby både estetikk og ytelse. Dæven. Misunnelig! Skjerm og skjermkort fortjener absolutt litt bedre selskap. Skjermene mine var seks år gamle og det var virkelig en enorm forbedring å bytte til denne. Var også skeptisk til buet og 21:9 skjerm, men må innrømme at der tok jeg grundig feil. Det gir mye bedre innlevelse. Hadde fra før av tre stk 24" 1080p skjermer som er mye breiere men ga ikke noe i nærheten av samme 3D følelse. Nå ser jo TVen ut som en gammel utdatert greie til sammenligning så da havnet det også på ønskelisten... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Har denne skjermen: https://www.komplett.no/product/952014?noredirect=true Den skjermen der støtter AMD sin FreeSync teknologi, som funker kun med et AMD basert skjermkort. Når man bruker det slipper man screentearing i det Hz området som skjermen støtter, som er opp til 100 Hz for den du har. Siden du har et GTX 1080 kort, får du ikke utnyttet dette, siden da trenger du en G-Sync skjerm. Dette visste du sikkert ikke da du handlet. Så, med den skjermen der bør du vurdere et AMD RX Vega64 kort, om du vil bruke FreeSync. Ikke noe krav, men denne komboen gir en mye mer smooth gaming opplevelse. Edit : skriveleif. Edit 2 : Altså AMD skjermkort + FreeSync skjerm og nVidia skjermkort + G-Sync skjerm. Endret 30. november 2017 av Betroz Lenke til kommentar
KSira Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Har denne skjermen: https://www.komplett.no/product/952014?noredirect=true Den skjermen der støtter AMD sin FreeSync teknologi, som funker kun med et AMD basert skjermkort. Når man bruker det slipper man screentearing i det Hz området som skjermen støtter, som er opp til 100 Hz for den du har. Siden du har et GTX 1080 kort, får du ikke utnyttet dette, siden da trenger du et nVidia skjermkort (G-Sync). Dette visste du sikkert ikke da du handlet. Så, med den skjermen der bør du vurdere et AMD RX Vega64 kort, om du vil bruke FreeSync. Ikke noe krav, men denne komboen gir en mye mer smooth gaming opplevelse. Vurderte Vega 64 men bestemte meg for at det ble for dyrt i forhold til 1080. Har heldigvis ikke vert spesielt plaget av tearing. Mulig ikke alle er like følsomme for det? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Vurderte Vega 64 men bestemte meg for at det ble for dyrt i forhold til 1080. Har heldigvis ikke vert spesielt plaget av tearing. Mulig ikke alle er like følsomme for det? Nei, ikke alle er like opptatt av det, men når du først har spilt med enten FreeSync eller G-Sync, går du ikke tilbake til å spille uten det for å si det sånn. Ja, GTX 1080 er et bedre kort generellt, så godt valg sånn sett. Men dumt du ikke får brukt G-Sync da, siden du har en FreeSync skjerm. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Vurderte Vega 64 men bestemte meg for at det ble for dyrt i forhold til 1080. Har heldigvis ikke vert spesielt plaget av tearing. Mulig ikke alle er like følsomme for det? Nei, ikke alle er like opptatt av det, men når du først har spilt med enten FreeSync eller G-Sync, går du ikke tilbake til å spille uten det for å si det sånn. Ja, GTX 1080 er et bedre kort generellt, så godt valg sånn sett. Men dumt du ikke får brukt G-Sync da, siden du har en FreeSync skjerm. Jeg spiller stort sett uten G-sync med blur reduction aktivert, det er virkelig ikke så stor forskjell Endret 30. november 2017 av N o r e n g Lenke til kommentar
KSira Skrevet 2. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2017 For de som måtte lure så ble det en 7700k, hadde ikke lyst til å vente på 8700k. Og forskjellen i spill så langt,er (trommevirvel) absolutt ingen ting. Kjøpte en sånn.superrask M2 disk så PCen starter litt raskere, men til mitt bruk så er det ingen andre merkbare forskjeller så langt. Har PC i mange år til så det er greit nok, men det har skjedd skuffende lite på syv år til min type bruk av PC. Så det går nok fort syv år til før neste oppdatering av CPU ? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 (endret) Har PC i mange år til så det er greit nok, men det har skjedd skuffende lite på syv år til min type bruk av PC. Så det går nok fort syv år til før neste oppdatering av CPU Presis derfor du burde ha kjøpt en 8700K Men det er ditt valg. Endret 2. desember 2017 av Betroz Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Har PC i mange år til så det er greit nok, men det har skjedd skuffende lite på syv år til min type bruk av PC. Så det går nok fort syv år til før neste oppdatering av CPU Presis derfor du burde ha kjøpt en 8700K Men det er ditt valg. Får han märkbart mer FPS ut av det på den upplösningen? SOm du ser, han fick inte något mer alls med 7700k. Varför skulle han då betala nära dubbelt så mycket för ingenting? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 Tja, 2c mere og nytt. Bytter jeg ut 3770K kjøper jeg ikke 7700K, men 8700K. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå