KSira Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Godtfolk. Etter å ha vert nær fraværende på spillefronten de siste årene, oppdaget jeg nylig PUBG, og fant endelig et spill som fenget meg skikkelig igjen. Tenkte det var på tide å oppgradere litt og handlet en ny skjerm og ett GTX 1080. Trodde at dette skulle klare en oppløsning på 3440x1440 uten store problemer, men jeg må ned på medium for å få i nærheten av 60fps i PUBG. Kan det være min gamle I7 [email protected] som er problemet? Har logget CPU last i PUBG og The Wither 3 og den er aldri over 50 prosent. Så jeg ble veldig usikker på om det er CPU eller GPU som er for svak. Eller eventuelt begge deler? Tips og råd mottas med takk. Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Pubg er dårlig optimalisert - og cpuen din er gammel. Er nok en blanding av begge parter dessverre. Lenke til kommentar
KSira Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Det er bortkastede penger å bytte ut med Gtx 1080ti? Testes på 2.8GHz og med veldig lav hastighet på minne, uten å ha merkbar forskjell på fps. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Sjekk gjerne denne tråden for å optimalisere spillet noe:https://nowloading.co/p/tips-for-improving-fps-fov-in-playerunknowns-battlegrounds/4250760Er derimot svært dårlig optimalisert fra starten av så selv den kraftigste pcen kan slite med dette spillet. Dette skal derimot bli noe bedret med lansering av 1.0 som ikke skal komme om lenge.. Denne patchen kan du spille på test serveren. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Er som fiskerdigg123 sa over her. Om du har mulighet for å oppgradere, så kan jeg anbefale deg å gå for en i5 8600K eller i7 8700K da. Da trenger du selvfølgelig nytt hovedkort og RAM også. Angående PUBG, nesten ingen av de som ligger på topp i det spillet, spiller på Ultra settings på alt, selv om de sitter med heftig hardware. Fordi man ser fienden bedre faktisk om man setter ting ned til Low Det eneste jeg har på Ultra er textures og view distance. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Det er bortkastede penger å bytte ut med Gtx 1080ti? Testes på 2.8GHz og med veldig lav hastighet på minne, uten å ha merkbar forskjell på fps. Hvis det ikke er noen forskjell på å kjøre CPU-en på 3.9 GHz eller 2.8 GHz er det bare å oppgradere skjermkortet hvis du har pengene til overs. 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Dette skal derimot bli noe bedret med lansering av 1.0 som ikke skal komme om lenge.. Denne patchen kan du spille på test serveren. 1.0 versonen er fortsatt buggy den også. Lag/D-sync problemer enda. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Hvis det ikke er noen forskjell på å kjøre CPU-en på 3.9 GHz eller 2.8 GHz er det bare å oppgradere skjermkortet hvis du har pengene til overs. Han tjener mer ytelse i PUBG på å oppgradere hans CPU, enn å gå fra hans GTX 1080 til GTX 1080 Ti.... Lenke til kommentar
KSira Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Det er bortkastede penger å bytte ut med Gtx 1080ti? Testes på 2.8GHz og med veldig lav hastighet på minne, uten å ha merkbar forskjell på fps.Hvis det ikke er noen forskjell på å kjøre CPU-en på 3.9 GHz eller 2.8 GHz er det bare å oppgradere skjermkortet hvis du har pengene til overs. Var usikker på om det kunne være noe annet som treg bus eller andre ting som hindret kortet i å yte som det skal. Hadde egentlig bestemt meg for å bytte til ti, men når jeg så hvor dyrt det var så ble jeg usikker igjen... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Hadde egentlig bestemt meg for å bytte til ti, men når jeg så hvor dyrt det var så ble jeg usikker igjen... Spiller du på en 24" skjerm med 1080p oppløsning? Isåfall ville jeg beholdt ditt GTX 1080 kort frem til neste generasjon kommer neste år, og heller oppgradert CPU, hovedkort og RAM nå. Endret 30. november 2017 av Betroz Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Hadde egentlig bestemt meg for å bytte til ti, men når jeg så hvor dyrt det var så ble jeg usikker igjen... Spiller du på en 24" skjerm med 1080p oppløsning? Isåfall ville jeg beholdt ditt GTX 1080 kort frem til neste generasjon kommer neste år, og heller oppgradert CPU, hovedkort og RAM nå. Han har i følge første post en skjerm på 3440x1440, så det er ca 3x belastning på GPU i forhold til 1920x1080 Lenke til kommentar
KSira Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Hvis det ikke er noen forskjell på å kjøre CPU-en på 3.9 GHz eller 2.8 GHz er det bare å oppgradere skjermkortet hvis du har pengene til overs. Han tjener mer ytelse i PUBG på å oppgradere hans CPU, enn å gå fra hans GTX 1080 til GTX 1080 Ti.... Det jeg har sett av tester viser at CPU ikke har noen stor påvirkning av fps i PUBG og The witcher 3 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Hadde egentlig bestemt meg for å bytte til ti, men når jeg så hvor dyrt det var så ble jeg usikker igjen... Spiller du på en 24" skjerm med 1080p oppløsning? Isåfall ville jeg beholdt ditt GTX 1080 kort frem til neste generasjon kommer neste år, og heller oppgradert CPU, hovedkort og RAM nå. Kommer ikke intel med nytt brikke(390) neste år? Jeg ville da ventet med 8700K/8600 og heller kjøpt 1080ti. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Dette skal derimot bli noe bedret med lansering av 1.0 som ikke skal komme om lenge.. Denne patchen kan du spille på test serveren. 1.0 versonen er fortsatt buggy den også. Lag/D-sync problemer enda. Derfor jeg skrev noe bedret.. FPS er noe mer stabil på 1.0 (hvertfall for min del), men ja, det er fortsatt ikke optimalt, men forbedret er det definitivt. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Han har i følge første post en skjerm på 3440x1440, så det er ca 3x belastning på GPU i forhold til 1920x1080 Det så jeg ikke. My mistake then. Jeg vil fordet ikke råde trådstarter til å bytte ut hans GTX 1080 enda, for nVidia sin neste generasjon er under 6 måneder unna. Men klart det er hans valg om han kan/vil vente. PUBG er som sagt veldig dårlig optimalisert. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Kommer ikke intel med nytt brikke(390) neste år? Jeg ville da ventet med 8700K/8600 og heller kjøpt 1080ti. Jo Z390 chipset og i7 9700K er ventet høsten neste år. Før den tid har AMD kommet med sine 12nm Ryzen CPU'er, så kan hende de blir et alternativ (mer enn hva dagens Ryzen er for gaming). Endret 30. november 2017 av Betroz Lenke til kommentar
KSira Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Takk for hjelpen folkens. Ble egentlig ikke så mye klokere, men har bestilt meg en i7 7700k. 930en har holdt godt i 7år og skal få lov til å pensjonere seg som NAS server, siden HW i eksisterende NAS synger på det berømte siste verset og må rebooted jevnlig ? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Takk for hjelpen folkens. Ble egentlig ikke så mye klokere, men har bestilt meg en i7 7700k. 930en har holdt godt i 7år og skal få lov til å pensjonere seg som NAS server, siden HW i eksisterende NAS synger på det berømte siste verset og må rebooted jevnlig Beklager da hvis jeg forvirret deg. Hvorfor gikk du ikke for 8600K eller 8700K? Ikke for sent å avbestille vet du. 1 Lenke til kommentar
KSira Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Takk for hjelpen folkens. Ble egentlig ikke så mye klokere, men har bestilt meg en i7 7700k. 930en har holdt godt i 7år og skal få lov til å pensjonere seg som NAS server, siden HW i eksisterende NAS synger på det berømte siste verset og må rebooted jevnlig Beklager da hvis jeg forvirret deg. Hvorfor gikk du ikke for 8600K eller 8700K? Ikke for sent å avbestille vet du. Det var ikke ment som kritikk til deg eller noen andre. Bare at det var vanskelig å konkludere med at det var CPU som bremset. 8700k er 1000kr dyrere og jeg tror ikke den ekstra tusenlappen gir meg noen økt hastighet i spill. Såvidt jeg har sett av tester så er det GPU som bremser lenge før CPU i høyere oppløsning og det med å bruke fire kjerner optimalt ser enda ut til å være noe spill leverandørene sliter med. Så da er jeg ikke helt overbevist om at to ekstra kjerner betyr så mye til mitt bruk. Godt mulig jeg tar feil her. Følger ikke så mye med lenger ? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Det var ikke ment som kritikk til deg eller noen andre. Bare at det var vanskelig å konkludere med at det var CPU som bremset. 8700k er 1000kr dyrere og jeg tror ikke den ekstra tusenlappen gir meg noen økt hastighet i spill. Såvidt jeg har sett av tester så er det GPU som bremser lenge før CPU i høyere oppløsning og det med å bruke fire kjerner optimalt ser enda ut til å være noe spill leverandørene sliter med. Så da er jeg ikke helt overbevist om at to ekstra kjerner betyr så mye til mitt bruk. Godt mulig jeg tar feil her. Følger ikke så mye med lenger Var jeg deg ville jeg valgt 8600K, et Z370 hovedkort og 16GB DDR4 3200 Mhz brikker (8GB x2). Men ja, ved 3440x1440 er det skjermkortet som betyr mest. Det er riktig. Ville valgt 8600K fordet. Endret 30. november 2017 av Betroz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå