Gå til innhold

Dead Space-studioets Star Wars-spill er kanskje fremdeles på vei

Anbefalte innlegg

Personelig syntes jeg det kan være litt mye å betale 550 kr for noe du spiller i 15 timer (derfor liker æ open-world spill så lenge de er bra lagd som f.eks botw eller horizon). Men et singelplayer starwars spill laget av folk som har jobbet på uncharted. Hvem hadde ikke elsket det???

Jeg håper alle hadde likt det, men jeg tror faktisk at det spillet som Visceral hadde på "trappa" kunne blitt veldig bra.

EA burde skamme seg for å legge ned det studioet der!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med all denne åpen verden runkingen i dag, er det nettopp dette jeg ser på som ett friskt pust om dagen.

Helllblade:Senua's Sacrifice, Wolfenstein 2 og Doom er jo prakteksempler på dette for min del, fantastiske spill!

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg begynner å lure på hvilken verden EA lever i.

Til tross for å være et spillselskap som har holdt på i så mange år, og som har produsert så mange spill, så virker det som at de ikke aner hva kundene deres egentlig vil ha.

EA tjener $1.3 milliarder på mikrotransaksjoner hvert år, de vet nøyaktig hva kundene vil ha - spill som lar dem kjøpe seg til topps på en poengtavle. 

Grådigheten til spillselskapene er forbløffende, en skulle tro siden det er videospill så har alle involverte en slags æreskodeks - en respekt for kunstformen - men slik er det tydeligvis ikke. 

Kilde: 

http://www.ign.com/articles/2016/03/02/this-is-how-much-money-ea-makes-on-extra-content

Mikrotransaksjoner er vel strengt tatt ikke noe kundene vil "ha" men "må kjøpe" for å få fult utbytte av spillene. Uansett, så siktet jeg ikke hovedsakelig mot mikrotransaksjoner, men det at EA uttaler seg på vegne av andre spillere. Som andre har sagt i kommentarfeltet allerede så er det en rekke "lineære" spill som har solgt stort de siste årene, så jeg tolker denne uttalelsen fra EA kun som en måte å rettferdiggjøre deres businessmodell og slappe holdning til kvalitet og innhold i spill.

Lenke til kommentar

Nå må det jo sies at det er forskjell på spill.

Telltale spillene er ikke særlig lineære. Iallefall ikke de jeg har spilt. Mange forskjellige valg man kan gjøre.

Om spillet ikke var noe bra, så forstår jeg godt at de stoppet det.

Det er superlinært. Valgene gir deg en illusjon om at du faktisk har noe å si, men det forandrer i praksis ingenting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Mikrotransaksjoner er vel strengt tatt ikke noe kundene vil "ha" men "må kjøpe" for å få fult utbytte av spillene. Uansett, så siktet jeg ikke hovedsakelig mot mikrotransaksjoner, men det at EA uttaler seg på vegne av andre spillere. Som andre har sagt i kommentarfeltet allerede så er det en rekke "lineære" spill som har solgt stort de siste årene, så jeg tolker denne uttalelsen fra EA kun som en måte å rettferdiggjøre deres businessmodell og slappe holdning til kvalitet og innhold i spill.

Du har rett. Jeg tenkte mer på Fifa og alle andre spill hvor folk har valget om å kjøpe for ekte penger(microtransactions). At EA tjener så mye sier jo noe om at flere er villig til å bruke penger. Det var det jeg mente ved at EA vet hva kunden vil ha. 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Dette er hva EA prøver å si:

- Vi klarte ikke implementere microtransactions et lineært spill. Vi trenger et nytt "Fifa Ultimate team"-opplegg hvor vi kan melke kundene.

Det du sier er ikke tull engang. De streber mot å få et økosystem liknende Fifa Ultimate Team i alle spillene deres, og det er noe de pitcher til alle investorene sine for å vise hvor mye penger det kan generere. Det fungerer kanskje mot målgruppen som spiller Fifa, men har tydeligvis gått for langt for de som har interesse for andre spill.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Lurer på når de skal lage et skikkelig godt Starwars spill? Battlefront er jo så kjedelig at man nesten ikke gidder å vente at det skal laste inn og når man begynner å spille så er det gørr kjedeligt!
Hva med et nytt spill ala "Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast" Med Kyle Katarn og skikkelige lightsaber slåss kamper??

Endret av Tåka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...