Gå til innhold

IPS spillskjerm uten backlight bleeding?

Saftis

Anbefalte innlegg

Mottok en Asus P279Q IPS i dag, og ble både skuffet over backlight bleeding i kantene og hvor lite forskjell jeg merket med/uten G-sync. Dog pene farger når bildet ikke har elementer av helt svart i kantene.

Hadde forventet bedre for en skjerm til veil. 8000, får jo kjøpt 55" OLED TV for 13000 liksom...

Er det noen IPS spillskjerm som utmerker seg med lite/ingen backlight bleed? Vurderer å kaste ambisjonene om G-sync på bålet hvis det hjelper på bildekvaliteten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som spill skjerm er dette den beste jeg har hatt: https://www.komplett.no/product/898769/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278qr?offerId=KOMPLETT-310-898769#

Har hatt den du har nå, samt versjonen av den jeg har nå uten R'n, samt Acer sine tilsvarende IPS og TN skjermer. INGEN av de nevnt i dette avsnitt kommer i nærheten av den som linket til når det kommer til spill.

Har justert bilde innstillingene i windows instillingene med skjermen i RGB modus, så i noen spill justert lystyrken ned litt, satt skjermen til 165 Hz og så skiftet mellom skjermens faste settings alt etter kart og spill, Dvs mellom FPS og racing(eller heter racing noe annet?, sitter ikke ved skjermen nå)

Absolutt ingenting og utsette på skarphet og farger, takler greit 200 fps i BF1 uten forstyrrelser i bildet. Har hatt godt over 300 FPS i Warface og det ble ikke dårligere bilde av den grunn (dog er dette spillet ikke noe god referanse for bildekvalitet)

Mener i forhold til pris er Asus 27 G-Sync ROG Swift PG278QR kanskje det beste kjøpet om en skal ha en 27" spill skjerm. Fungere utmerket til annen vanlig bruk som surf og filmtitting etc.

G-SYNC har jeg som regel avslått, da jeg for det meste har over 165Fps(165Hz skjerm), virker på meg som jeg må et godt stykke under 165Fps for at G-Sync skal utgjøre en synlig forskjell, men må nok minimum ned på 120fps før jeg ser forskjell med og uten G-Sync

På helt svart skjerm lekker også min litt lys langs kanten nede ved helt Sort bilde, men dette synes overhodet ikke ved spill eller surfing(kan skyldes trykket fra rammen mot skjermen mener jeg og huske)

Edit: https://www.komplett.no/search?q=pg278qr%2C&nlevel=10066§30004§10073&fromSearchOverlay=1

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Mottok en Asus P279Q IPS i dag, og ble både skuffet over backlight bleeding i kantene og hvor lite forskjell jeg merket med/uten G-sync. Dog pene farger når bildet ikke har elementer av helt svart i kantene.

Hadde forventet bedre for en skjerm til veil. 8000, får jo kjøpt 55" OLED TV for 13000 liksom...

Er det noen IPS spillskjerm som utmerker seg med lite/ingen backlight bleed? Vurderer å kaste ambisjonene om G-sync på bålet hvis det hjelper på bildekvaliteten.

Hva slags hardware har du egentlig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sendte selv tilbake samme skjerm av samme årsak. Rett og slett elendig kvalitetskontroll.

Ble heller ikke solgt når det kommer til gsync. Frister å teste den baggiebridges linker til, men det sitter langt inne å kjøpe en ny tn skjerm(til en såpass høy pris).

Noen som har gode erfaringer med VA?

Lenke til kommentar

Jeg merket ikke forskjell med/uten G-sync, og kan ikke si at min gamle XL2411T 144Hz med strobelight virker noe dårligere på meg ytelsesmessig i FPS. Farger og sortnivå er dog dårligere.

Tanken min er vel nå å vente på PG35VQ eller PG27UQ, men disse kommer antakelig ikke før Q2+ 2018.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...