Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm cpuvifta går

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke noe om det så jeg må bare spørre, beklager om spørsmålet er langt under ditt kunnskapsnivå etc..

Har du prøvd å trykke inn power-knappen? Du skriver jo bare at du rister på datamusa for å slå på maskinen.

Joda har prøvd det jeg kan tenke meg, det kommer jo ingen post, så det er vel CPU eller skjermkortet ? ellers ville det vel kommet feilmelding i POST ?

Lenke til kommentar

Prøv å fjern alt av komponenter fra hovedkortet og start det kun med CPU og CPU kjøler tilkoblet.. 
Kommer det ingenting da må det være en av delen (Hk eller CPU)

Når jeg var i din situasjon så hadde jeg en annen maskin. Jeg forsøkte da å putte CPU i en annen maskin og det fungerte fint. 
Var da Hovedkortet som mest sannsynlig hadde tatt kvelden for min del, men blir umulig å si om dette også er ditt tilfelle.

Lenke til kommentar

Kan godt være skjermen som har tatt kvelden då ja.
Prøv å koble den til igjen når du kommer hjem. 

Dersom skjermen ikke fungerer så kobler du strøm og alt fra den og har dette av i ca 20-30minutter (er nok lenger enn du må, men bra å være på den sikre siden)
Nå skal det sies at min ASUS pg278Q ikke alltid går på riktig, men den kommer seg som regel etter en reboot av maskin eller ved å ta strømmen i et par minutter for så prøve igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...