finnipinni Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Jeg rister litt på musa, så starrter pc, men ikke i morres- har resatt c-mos men er like dau.Er en AMD med Ryzen bygget for noen mnd siden og har funka fint med W10 fast ring.Ryzen 1500xSamsung M.2: 500GBPico PSU. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Du skriver ikke noe om det så jeg må bare spørre, beklager om spørsmålet er langt under ditt kunnskapsnivå etc.. Har du prøvd å trykke inn power-knappen? Du skriver jo bare at du rister på datamusa for å slå på maskinen. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Du skriver ikke noe om det så jeg må bare spørre, beklager om spørsmålet er langt under ditt kunnskapsnivå etc.. Har du prøvd å trykke inn power-knappen? Du skriver jo bare at du rister på datamusa for å slå på maskinen. Joda har prøvd det jeg kan tenke meg, det kommer jo ingen post, så det er vel CPU eller skjermkortet ? ellers ville det vel kommet feilmelding i POST ? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Koble fra alt USB utstyr og prøv igjen. Hvis ikke det hjelper så tar du ut alle ram brikkene utenom en. Hvilket hovedkort er det du har? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Asrock AB350m pRO4 - Ryzenb 1600x ASUS lavprofil skjermkort R240 - NAnoPSU.Men hvis det var en RAM ville jo POST melde feil. Det kommer ingen POST skjermen er helt svart. Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Har du LED lys på ditt hovedkort som lyser enten på VGA, CPU eller DRAM?Lyset en av disse kan du fint se hvilken komponent som er problemet.Har du gjort noen endringer på pcen, oppdateringer, tørket støv etc i det siste? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Er ingen LED å feilsøke med på kortet. Mulig det er pip, men har ingen høyttaler påkoblet.Når det ikke kommer POST er det vel kun CPU eller skjermkor ? ELLER hk da... Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Prøv å fjern alt av komponenter fra hovedkortet og start det kun med CPU og CPU kjøler tilkoblet.. Kommer det ingenting da må det være en av delen (Hk eller CPU)Når jeg var i din situasjon så hadde jeg en annen maskin. Jeg forsøkte da å putte CPU i en annen maskin og det fungerte fint. Var da Hovedkortet som mest sannsynlig hadde tatt kvelden for min del, men blir umulig å si om dette også er ditt tilfelle. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 Jeg tok med Pc bort til en kamerat og der virket den !! må være skjermen som har kvelda ?? Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Kan godt være skjermen som har tatt kvelden då ja.Prøv å koble den til igjen når du kommer hjem. Dersom skjermen ikke fungerer så kobler du strøm og alt fra den og har dette av i ca 20-30minutter (er nok lenger enn du må, men bra å være på den sikre siden)Nå skal det sies at min ASUS pg278Q ikke alltid går på riktig, men den kommer seg som regel etter en reboot av maskin eller ved å ta strømmen i et par minutter for så prøve igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå