Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Har en stasjonær PC som ikke er helt samarbeidsvillig. I stad skulle jeg prøve å koble den til TVen i stedet for PC-skjermen. Satt i HDMI fra TVen og startet maskinen. Plutselig ville den ikke vise noe på skjermen, men viften går på full guffe (som den aldri har gjort før) og det skjer ingenting. Skrudde av, koblet på den vanlige PC-skjermen igjen men fortsatt null aktivitet på skjermen og viften går så hardt at det høres ut som den skal eksplodere. Noen idé om hvordan jeg får ordna det? Har jeg fritert skjermkortet? PC-specs (selvbygd): AMD FX-4100 Quad-Core 4,2GHz16GB Corsair 1666 MHz RAMGeForce GTX 760Corsair CX500120GB SSD + 1TB HDD Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Kan du ta ut skjermkortet og plugge skjermen/tv til hovedkort(onboard gpu) og se om du får bilde? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Tror ikke hovedkortet mitt har onboard GPU, for var iallefall ikke noen tilkoblingsmuligheter på skjerm uten GPU. Men prøvde iallefall å koble ut GPUen og startet den, da hørtes den iallefall normal ut. Koblet jeg kortet tilbake så gikk viften som et helvete igjen. Men høres ut som det kanskje er GPU-viften som blåser så fælt. Så da har det kanskje takket for seg, da? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Kan du erstatte det med et annet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Har ingenting liggende, så må vel få tak i en grei brukt en. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Har du kabel-TV via coax? Da kan det være en fare for at TV har et annet jordpotensial enn PC, og den spenningsforskjellen har muligheten for å ødelegge elektronikk. Da bør man ha galvanisk skille. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 TVen var iallefall ikke koblet til noe annet enn strøm og HDMI. Men finnes kabeltv-kontakter i veggen, om det har noe å si. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Nei, da er det ikke det som var årsaken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå