danfredr Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hei. Går det ant og programere om portene på printer utgangen med VisualBasic? Jeg har hørt at det meste den kan gi er 6 volt. Hva er koden får FKS: hvis det kommer inkommende 2volt i 0.02 sek på(plugg 1 = + og 2 = -) så skal den sende ut 3volt ut av (3 = + og 4 = -) Hvis det er slik det funker med + og - Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg tror dessverre dette ikke er mulig i VB (VB 6 eller lavere vel og merke, jeg er ikke sikker på .NET). Du må nok bruke C++ for å få dette til, er jeg redd. Men du kan jo ganske enkelt lage en .DLL i C++ og så lage selvet programmet i VB. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Du kan ikke velge voltstyrke på porten... Hver pin kan gi lav/høy logiske signal, lav = 0V og høy = 5V For mer info om parallell porten kan du sjekke ut guiden til www.overklokking.no... For å lage program til å styre porten bør du sjekke www.logix4u.net de har en dll for portio, og forklarer hvordan den brukes i både VB og c++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå