Gå til innhold

Vil ut av forsvaret

eirine

Anbefalte innlegg

Har et sterkt ønske om å komme meg ut av forsvaret.

Har sendt inn dokumentasjoner på hudsykdommer og eksem, men det var ikke bra nok. Skal inn 15 januar men har virkelig ikke lyst.

På fredag skal jeg til legen igjen å se om jeg får dokumentasjon på stress og bekreftelse på at jeg gikk til psykolog med selvmordstendenser i fjor. Gikk også på innsovningspiller og antidepressiva.

Tror dere dette holder? Til tross for at jeg ikke har gått til psykolog siden august i fjor?

Vet det er min borgelige plikt å dra i forsvaret, men vet også at det er svært mange som ønsker å dra inn. Jeg er dessuten ikke fysisk skikket for det. Fikk beskjed i sesjon 2 om at jeg skulle bruke året på å trene, noe jeg ikke har gjort. Har faktisk blitt dårligere trent, og er hvertfall ikke skikket for forsvaret fysisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du jobber jo hardere med å slippe, enn du kommer til å gjøre ved å bare gå inn! Helt alvorlig, er det verdt å gå på piller, til psykolog, og fake på deg en haug med sykdommer for å slippe noe ikke vet hv er en gang? Ikke vær en sytekopp, før du har prøvd iallefall.

Og du kommer ikke til å angre: Opplevelsene og nye venner står i kø! Jeg har bare gode minner fra mitt år i militæret. Og jeg var i infanteriet!

Du vokser så enormt på det! Ta deg sammen, og bli en mann  :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

[...]Og du kommer ikke til å angre: Opplevelsene og nye venner står i kø! Jeg har bare gode minner fra mitt år i militæret. Og jeg var i infanteriet!

Og tusenvis av andre hadde sitt jævligste år noen sinne (og nei ikke alle fordi de ikke tåler å fryse litt eller være vekk fra mamma....) eller opplevd ett år med nedverdigelse og mobbing eller pådratt seg skader de aldri blir kvitt. Å påstå att ett år med verneplikt er bra for alle er utelukkende piss.

eirine: selvmordstanker og depresjon er noe Forsvaret tar på alvor. «Før i tiden» var ett par runder hos leirpresten med selvmordstanker og så en tur til legen det som skulle til om man ville ut, funker nok enda. Men ikke vær for åpenlys på at du vil ut, den har de sett før...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Suicidalitet er nå rimelig klar grunn for dimisjon, etter det jeg har fått med meg... Får du dokumentasjon på at du gikk på psykofarmaka, kommer du sikkert å slippe tjenesten. Bra du ordner pappir på saker og ting, det gjør sikkert at videre saksbehandling går smooth.

Lenke til kommentar

Skulle ikke være noe problem, bare vær helt nøytral til situasjonen. Sett deg på bakbeina, skyld på psykologiske problemer, så går det sikkert greit. Du har andre ambisjoner om å "tjene landet", og det er alltid mange høymotivérte som blir utestengt av forsvaret på små tullegrunner, så du bør ikke ha dårlig samvittighet for å prioritére annerledes.

Lenke til kommentar

Takk folkens. Har forørvrig ikke løyet på meg noen grunner, alle tingene jeg har sakt har vært sant før i tiden. Skal prøve å sende inn dokumentasjon på psykiske problemer i fjor, og se hva de sier til det. Om de ikke mener det er nok så drar jeg bare inn

Lenke til kommentar

Siviltjenesten er vel også avskaffet, så om du orker noen runder med ganske konstruerte scenarioer og banale poenger fra feltpresten kan du pakke sakene og ta fatt på veien videre. Om du ikke tar livet av deg da.

Det er helt sikkert mye å hente fra forsvaret, men ikke noe du ikke kan finne i livet forøvrig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du jobber jo hardere med å slippe, enn du kommer til å gjøre ved å bare gå inn! Helt alvorlig, er det verdt å gå på piller, til psykolog, og fake på deg en haug med sykdommer for å slippe noe ikke vet hv er en gang? Ikke vær en sytekopp, før du har prøvd iallefall.

Og du kommer ikke til å angre: Opplevelsene og nye venner står i kø! Jeg har bare gode minner fra mitt år i militæret. Og jeg var i infanteriet!

Jeg har aldri helt skjønt filosofien om at Forsvaret er for alle. Det er helt greit å ikke like noe som man blir tvunget til å gjøre mot sin vilje, også før man har prøvd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv fikk jeg fine opplevelser i Forsvaret. Møtte mange fine folk hvor vi delte oppturer og nedturer sammen. Man lærer å samarbeide i krevende situasjoner, og det er noe jeg har tatt med meg videre.

Forsvaret er ikke nødvendigvis for alle nei, men jeg tror mange har tjent og vokst ila det året man er inne. Samtidig syns jeg det er greit folk som ikke vil skal få slippe, da det må være utrolig kjipt å havne på rom/tropp med mennesker som virkelig ikke vil være der.

Til OP.

Du skal gjennom en del tester de første dagene på rekrutten, bla fysiske tester, møte med lege etc. Du blir nok dimittert på dette stadiet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...