Cthulhu Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 En stor feil i macOS High Sierra aktiverer «root»-kontoten og gir full kontroll.Kritisk sikkerhetshull i macOS lar hvem som helst logge inn som superbruker Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1795984&do=findComment&comment=24198630 Lenke til kommentar
jeppep Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Det er jo helt vanvittig at dette hullet har gått igjennom hos Apple. Slapt! 2 Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Det er jo helt vanvittig at dette hullet har gått igjennom hos Apple. Slapt! Hva mener du? Jeg vet hvordan jeg kan hente ut hele "telefonen" til folk med Samsung konto Det er slappere... Lenke til kommentar
voodoodoo Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Åsså på Mac da, det som er sååååå mye sikrere enn Windows 6 Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Det er jo helt vanvittig at dette hullet har gått igjennom hos Apple. Slapt! Hva mener du? Jeg vet hvordan jeg kan hente ut hele "telefonen" til folk med Samsung konto Det er slappere... Det gjør du helt sikkert, og det er veldig relevant til akkurat denne saken. 7 Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Da har jeg satt root-passord på jobbmaskina i det minste ^^ Lenke til kommentar
KristofferHelle Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Det er jo helt vanvittig at dette hullet har gått igjennom hos Apple. Slapt! Hva mener du? Jeg vet hvordan jeg kan hente ut hele "telefonen" til folk med Samsung konto Det er slappere... Det gjør du helt sikkert, og det er veldig relevant til akkurat denne saken. Vil si det er like relevant? Selv om det er et annet firma? Flere med Samsung konto enn Mac Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Det er jo helt vanvittig at dette hullet har gått igjennom hos Apple. Slapt!Hva mener du? Jeg vet hvordan jeg kan hente ut hele "telefonen" til folk med Samsung konto Det er slappere... Det gjør du helt sikkert, og det er veldig relevant til akkurat denne saken.Vil si det er like relevant? Selv om det er et annet firma? Flere med Samsung konto enn Mac Kilde? 1 Lenke til kommentar
Calm Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Er så digg når alt bare virker, også det å logge inn med root uten passord Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Det er jo helt vanvittig at dette hullet har gått igjennom hos Apple. Slapt! Hva mener du? Jeg vet hvordan jeg kan hente ut hele "telefonen" til folk med Samsung konto Det er slappere... Det gjør du helt sikkert, og det er veldig relevant til akkurat denne saken. Vil si det er like relevant? Selv om det er et annet firma? Flere med Samsung konto enn Mac Har du noe kilde på det her? Eller er du den eneste personen som kan "hente ut hele telefonen til folk med Samsung"? Det at du ikke aksepterer problemet til Apple, men heller velger å dra inn et annet firma (uten noe kilder), får deg til å fremstå som en bitter fanboy. 2 Lenke til kommentar
wiak Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 har man fysisk tilgang så er jo sikkerheten "out the window" anyway ;P 2 Lenke til kommentar
Inspector Gadget Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Det er jo helt vanvittig at dette hullet har gått igjennom hos Apple. Slapt! Hva mener du? Jeg vet hvordan jeg kan hente ut hele "telefonen" til folk med Samsung konto Det er slappere... Hva har Samsung å gjøre med saken? Fanboy? 2 Lenke til kommentar
Jan Ulvesten Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Det er jo helt vanvittig at dette hullet har gått igjennom hos Apple. Slapt! Hva mener du? Jeg vet hvordan jeg kan hente ut hele "telefonen" til folk med Samsung konto Det er slappere... Så flink du er. Men som jeppep sier: Dette er vannvittig 2 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 har man fysisk tilgang så er jo sikkerheten "out the window" anyway ;P Det kommer vel litt ant på vell. Du må gjerne prøve å få noe ut av min Windowsmaskin. 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Da har Apple sluppet en fiks på dette sikkerhetshullet: https://9to5mac.com/2017/11/29/macos-root-fix/ Lenke til kommentar
LaKilla Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Apple, dette er skuffende... Blir nok aldri noen Mac mer på meg, det er sikkert og visst For de som ikke tok ironien... Jeg mener dette er skuffende, men en Mac vil nok alltid være et alternativ når neste maskin skal i hus uansett... med mindre det er til gaming, der taper Mac mot en eller annen Windows-PC Lenke til kommentar
mommotexx Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Åsså på Mac da, det som er sååååå mye sikrere enn Windows Haha, sikkert og sikkert, alltid vært en måte å resette passord på både windows og mac uten å logge inn. Apple fikset resetpassword i Sierra, men likevel er det problemer i High Sierra ? Lenke til kommentar
Ciel Waagenes Udbjørg Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Ja, det funka som angitt. Lastet ned patch & problemet er løst (det er ikke lenger mulig å "hacke" seg inn med "root" og enter enter enter. Alltid "Security Updates" i App Store. Dette var vel 2017-001 for High Sierra. Så hold OS’et aour med Security Updates. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Det kommer vel litt ant på vell. Du må gjerne prøve å få noe ut av min Windowsmaskin.Har man fysisk tilgang til deg og maskinen din så er nok ikke det noe problem! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå