Gå til innhold

Snart blir Civilization VI mye større

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker godt civ6, selv om updates har gjort det litt mindre bra til det jeg liker bedre med det enn civ5, nemlig å gå wide. Det er alt for gunstig å gå tall i civ5.

AtW

Har ikke fulgt noe særlig med på updates til Civ6, hvordan har det endret seg?

Det eneste jeg har fått med meg er at warmonger/AI er et vedvarende problem.

Lenke til kommentar

Liker godt civ6, selv om updates har gjort det litt mindre bra til det jeg liker bedre med det enn civ5, nemlig å gå wide. Det er alt for gunstig å gå tall i civ5.

AtW

Har ikke fulgt noe særlig med på updates til Civ6, hvordan har det endret seg?

Det eneste jeg har fått med meg er at warmonger/AI er et vedvarende problem.

Vel, har ikke spillt det akkurat i det siste, men distrikter kostet etterhvert alt for mye, men det balanserte seg ut ved at man kunne ha mange production districts som virket på hver by, den muligenten er nå fjernet.

AtW

Lenke til kommentar

Det blir sikkert et fullgodt Civilization spill av dette også som med de andre i serien. Inntil den tid kommer så har jeg fortsatt mye som jeg har lyst til å gjøre i Civ 5. Jeg synes flere av de nye elementene i Civ 6 høres morsomme ut, og liker at de tatt med styresett igjen som kan eksistere parallelt med "civics"\"social policies". Dumt at de fortsatt holder på 1 (2) "unit pr. stack", et større antall som f.eks 8 hadde vært bedre etter min mening. "Pixar" grafikken er også ganske så kjip, men det ser i det minste bedre ut en Civ 4. Og, om det er en setting\sjanger som grafikk har mindre å si i enn i andre så er det historiske strategispill.

Det blir spennende og se hva neste utvidelse bringer. Håper også at mod scenen blir like levende som den var i Civ 3 og 4 sine dager.

Lenke til kommentar

AtW

Om du VIRKELIG liker å gå wide så er det Civ 3 som gjelder. :) Med et gigantisk kart! (Eller Civ 2, men det føles litt utdatert i dag synes jeg.) Det er ingen andre Civilization spill hvor krigføring, okkupasjon, imperiebygging og diplomati er like morsomt. Men så skal det sies at 4-6 har vært mye flinkere på å legge til rette for at de forskjellige byene faktisk blir forskjellige. I Civ 3 er byene mine som er av samme utviklings nivå langt likere enn de er i Civ 5.

Lenke til kommentar

AtW

Om du VIRKELIG liker å gå wide så er det Civ 3 som gjelder. :) Med et gigantisk kart! (Eller Civ 2, men det føles litt utdatert i dag synes jeg.) Det er ingen andre Civilization spill hvor krigføring, okkupasjon, imperiebygging og diplomati er like morsomt. Men så skal det sies at 4-6 har vært mye flinkere på å legge til rette for at de forskjellige byene faktisk blir forskjellige. I Civ 3 er byene mine som er av samme utviklings nivå langt likere enn de er i Civ 5.

Har faktisk aldri spilt civ3, bare 1, 2, 4 5 og 6. (personlig klarer jeg meg fint uten det stack of doom-greiene også)

AtW

Lenke til kommentar

AtW

Har faktisk aldri spilt civ3, bare 1, 2, 4 5 og 6. (personlig klarer jeg meg fint uten det stack of doom-greiene også)

AtW

Man klarer seg nok godt, med bare 1, 2, 4, 5, 6 (og etterhvert 7, 8 og 9) også! Stack of doom er mer elegant og mer gøy i 3 enn i 4, synes jeg, men det er nok en smakssak. Om du skulle få lyst til å spille Civ 2 med dypere og bredere mekanikk, mye bedre krig og mye bedre diplomati så sitter Civ 3 og venter på deg :)

Men jeg må si at jeg syns det er imponerende hvor godt de har klart å utvikle og vedlikeholde serien, særlig med tanke på at det nesten hver gang har vært noen andre enn forrige gang som styrte utviklingen av spillet. Med unntak av fra overgangen fra av 4 til 5 så har de klart å videreføre veldig mye av det forrige spillet samtidig som de har lagt til en god del nytt. Hadde ikke spillene vært så gode og varierte som de er i utgangspunktet så hadde de kanskje vært litt for like hverandre. Det hadde vært gøy med et nytt Civilization som var skikkelig ambisiøst og som tok litt sjanser. Men jeg kan forstå at det ikke er den beste ideen for Firaxis. Jeg tror også at de mangler noen litt visjonære designere som Sid Meier eller Will Wright. De har blitt veldig gode til å lage Civilization, men de har ikke så veldig mye nytt å tilføye spillene. Jeg har ikke spilt Beyond Earth, men en del av kritikken spillet fikk gikk på at det virket uinspirert og hadde lite nytt å komme med. Da Meyer og Reynolds utviklet Alpha Centauri var de veldig kreative, og dette er en god del av grunnen til at spillet ble så bra som det ble. Jeg vet ikke om noen av de som er ansatt i Firaxis i dag er like kreative.

Science fiction og fantasy spill krever mer kunnskap og kreativitet av de som utvikler spillene for at settingen skal bli involverende. Historien er så rik og farget i utgangspunktet at den ikke trenger like mange penselstrøk som mer fantastiske spill for at den skal engasjere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...