Gjest Slettet-QVZmonLc Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Vel, denne rootkontoen har åpenbart ikke satt passord, som sikkert er en glipp fra et sted i utviklingsfasen hvor det var hensiktsmessig før den ble deaktivert. Men, når de lager mulighet til å "mase" seg til reaktivering fra utsiden, som er dustete nok i seg selv, testet de det ikke og oppdaget at passord ikke var nødvendig? Har ikke programmert mye, noe Pascal i gamle dager og en del pl/sql i oracle, men jeg testet da alt jeg gjorde. :-) Lenke til kommentar
quantum Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 At å sette root-passord ikke er påkrevet ved oppsett (førstegangsbruk) av MacOS er helt hårreisende.Passord er vanskelig å huske da, man kan da ikke gå rundt og huske på to forskjellige passord til maskinen sin. Det behøver man da heller ikke. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 At å sette root-passord ikke er påkrevet ved oppsett (førstegangsbruk) av MacOS er helt hårreisende.Passord er vanskelig å huske da, man kan da ikke gå rundt og huske på to forskjellige passord til maskinen sin. Det behøver man da heller ikke. Nei, sant nok kan jeg bare lagre alle passordene mine i Google Keep Seriøst: Hvis man klarer å huske på alle kjendiser, hva de er kjent for, og hva som har skjedd nylig med dem, så klarer man fint å huske på 10-15 passord. Det er bare snakk om å gidde. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Dette er ikke et sikkerhethull, det er sort hull. Alt slipper inn i et sort hull. Ingenting kommer ut. Ikke noe sikkerhetsproblem. Lenke til kommentar
KWPHWF43 Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Vargtass er et j**** tøft mellomnavn. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 (endret) Passord er vanskelig å huske da, man kan da ikke gå rundt og huske på to forskjellige passord til maskinen sin. Det behøver man da heller ikke. Nei, sant nok kan jeg bare lagre alle passordene mine i Google Keep Seriøst: Hvis man klarer å huske på alle kjendiser, hva de er kjent for, og hva som har skjedd nylig med dem, så klarer man fint å huske på 10-15 passord. Det er bare snakk om å gidde. 10-15 passord? Det var da en voldsom økning fra to? Kun ett er nødvendig å huske for å bruke og administrere en Mac. Endret 30. november 2017 av quantum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå