fleur Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Jeg bestilte ny bil i august som skulle vært levert i slutten av oktober. Den ble forsinket 1 uke og kom til landet i uke 45. Nå har den stått på et tredjepartsverksted for å få montert noe i 3 uker. Har purret på forhandler flere ganger, men grunnet problemer på det verkstedet har det ikke skjedd noe. Vi har allerede tegnet eierskifteforsikring på bilen vi skal selge for 2 uker siden, dvs. ny kjøper mister hele tiden igjen på forsikringen. Har ikke turt å legge ut vår bil for salg før for noen dager siden pga dette. Nå synker jo vår bil i verdi for hver dag jeg bruker den (og bruker den hver dag), i tillegg til at forsikringen løper. Kan vi kreve noe av forhandler her? Har ikke krevd annet enn leiebil hvis vår bil blir solgt, men vi taper jo penger hver dag siden vi bruker bilen. Har sikkert kjørt 1200 km siden oktober hvor bilen skulle vært levert. Lenke til kommentar
Potet1 Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Tror desverre ikke du har noe juridisk krav. Leste kontrakten da vi bestilte ny VW i sommer, og det skulle en ganske drøy forsinkelse til før vi hadde krav på noe (tror det var 6 måneder ut over estimert levering). En annen ting er goodwill fra forhandler. Jeg hadde avtale med selger om billig lånebil dersom levering ble forsinket. Dette ble heldigvis ikke nødvendig i mitt tilfelle, men det er altså en mulighet. Skader ikke å prøve seg Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Om de har akseptert leiebil kan du vell bare selge bilen? 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå