Sbaf Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Hei. Vet dette er dumt Men jeg kjørte uten førerkort i natt for å hente en kompis ble stoppet av politiet det var kontroll. Men engang jeg ble stoppet sa jeg ifra at jeg kjørte uten førerkort. Sake ble tatt videre av politiet på stedet. Bilen jeg brukte var min samboer sin bil hun viste ikke om dette og det gidde jeg beskjed om til politiet. Vet noe hva straffen blir på sånt. Har lest litt og ser at det er sperrefrist og bot noe som vet hvor lenge og mye i bot man får. Dette er første og siste gang Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Standard forelegg på kr8000 for kjøring uten førerkort, samt 6 måneder sperrefrist/utsettelse på å ta førerkort, gjeldende fra datoen du har mulighet å ta førerkort. Er du over 18, telles datoen fra og med dagen du ble tatt. Er du under 18, telles datoen fra dagen du fyller 18. Morsom historie; er du heldig glemmer de å registrere sperrefristen. I mine yngre dager har jeg blitt tatt uten førerkort ved 2 anledninger, noen år siden. Fikk da bot på kr8000 begge gangene i posten, men sperrefristen fikk jeg aldri høre noe om eller ble registrert. Søkte ved en tilfeldighet, mens jeg gikk ut fra at jeg hadde 1 år sperrefrist til fylte 19, om førerkort når jeg fylte 18. Vandel ble godkjent uten videre, så tok førerkort fort som bare det, og slapp altså sperrefristen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå