Gå til innhold

Spiller det noen rolle når vi deler?

Maxie10

Anbefalte innlegg

Ser stadig oftere i grupper jeg er med i på facebook folk som oppfordrer til å dele samtidig. Feks en artikkel i en nettavis. "Alle sammen må dele nøyaktig klokken 19.00!" Der sies at vi vil nå flere på denne måten, hvis feks ti stykker deler akkurat klokken 19,enn hvis 5 deler mellom 18 og 19, og 5 deler mellom 19 og 20. Er dette sant? Jeg har prøvd å google, men fant ingenting om det. Noen som har noe info, en artikkel om dette eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt sannhet:
Det gjelder å oppdatere på et tidspunkt når folk faktisk leser oppdateringer, og er interessert i å lese oppdateringer.

Om du deler noe klokken 4 natt til lørdag, så er det ekstremt stor odds for at ingen bryr seg.

Det sagt, om noen faktisk leser seg opp på tidspunkt man får mest respons på delinger -- så oser det litt uggent av machiavellisme; tendenser av manipulasjon, ønsker om å propagandere en mening -- av å oppgi tidspunkt for optimal deling.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner det med å dele på et tidspunkt der folk er på og har tid til å lese. Men spiller det noen rolle at vi i gruppen deler samtidig? Altså feks akkurat 19, som i eksempelet? Går det like greit om jeg deler 18.35 og en annen deler 19.28? Jeg bare lurer :)

Lenke til kommentar

Som nevnt over med optimale tidspunkt så kan vi ta med hvem du deler med. Er det optimale tidspunktet for dine delinger X og for Gunnars delinger Y så vil det si at om dere deler samtidig så vil ikke det oppnå bedre resultat. Poenget er å dele så flest mulig ser og bryr seg og da er ikke et satt tidspunkt for alle nødvendigvis det optimale.

Det er altså ikke det at dere alle deler på samme tidspunkt som er utslagsgivende eller den viktigste faktoren. Med andre ord så er ikke "gruppedeling" det mest optimale.

Edit; Kom på at grunnen til at folk tror gruppedeling på samme tidspunkt er det mest effektive er pga. demonstrasjoner i det virkelige liv. Det er mer effektivt at en gruppe går sammen enn hvis man rusler på forskjellige tidspunkt alene :wee:

Edit 2; Hvis en faktor gir et gitt resultat så er det lett å mistolke det til at en annen faktor er grunnen til det gitte resultatet, ganske vanlig feil å gjøre,

Endret av Soseks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...