Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Sosialkunnskap eksamen Høst 2017

Anbefalte innlegg

Jeg har eksamen i sosialkunnskap på torsdag. Lurte derfor på om noen her har noen gode tips til hvordan problemstillingen som kanskje kan komme i år? Tar det som privatist. Finner også svært på eksamensoppgaver som er gratis på nett, så dersom du har tatt sosialkunnskap før, hva slags spørsmål kan dukke opp på eksamen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på statistikken vi fikk, så vil jeg tro at eksamen dreier seg om eldrebølgen og problemene vi kommer til å møte i fremtiden ( Økonomi, helsepersonell osv). 

Ja, det tror jeg også! Tipper vi får noe rundt kompetansemålet "analysere velferdsstatens utfordringer, og vurder velferdsstatens rolle i fremtiden". Litt vanskelig oppgave å drøfte fra flere sider.. Er det noen som har noen tanker rundt det? Har hørt at det også er lurt å begrense seg med tanke på at oppgaven en får i sosialkunnskap er såpass åpne. Tenker det er smart å vise til noen teorier. 

Lenke til kommentar

Med tanke på statistikken vi fikk, så vil jeg tro at eksamen dreier seg om eldrebølgen og problemene vi kommer til å møte i fremtiden ( Økonomi, helsepersonell osv). 

Ja, det tror jeg også! Tipper vi får noe rundt kompetansemålet "analysere velferdsstatens utfordringer, og vurder velferdsstatens rolle i fremtiden". Litt vanskelig oppgave å drøfte fra flere sider.. Er det noen som har noen tanker rundt det? Har hørt at det også er lurt å begrense seg med tanke på at oppgaven en får i sosialkunnskap er såpass åpne. Tenker det er smart å vise til noen teorier. 

Ja, jeg og tenker at spørsmålet blir rundt "analysere velferdsstatens utfordringer, og vurder velferdsstatens rolle i fremtiden" med tanke på tabellene/figurene som ble langt ved. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...