eirine Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Jeg har eksamen i sosialkunnskap på torsdag. Lurte derfor på om noen her har noen gode tips til hvordan problemstillingen som kanskje kan komme i år? Tar det som privatist. Finner også svært på eksamensoppgaver som er gratis på nett, så dersom du har tatt sosialkunnskap før, hva slags spørsmål kan dukke opp på eksamen? Lenke til kommentar
Pepsimax94 Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Tidligere eksamensoppgaver ligger på Udirs nettsider Du bør forsøke å drøfte og se en problemstilling fra flere sider. Jeg har en besvarelse liggende fra da jeg tok eksamen Lenke til kommentar
mur222222 Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Tema: den norske velferdsstaten Lenke til kommentar
eirine Skrevet 29. november 2017 Forfatter Del Skrevet 29. november 2017 Ja, de udir sine tidligere oppgaver er låst, slik at kun lærere kommer seg inn med passord. Driver og leser om velferdsstaten nå Lenke til kommentar
Ast94 Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Med tanke på statistikken vi fikk, så vil jeg tro at eksamen dreier seg om eldrebølgen og problemene vi kommer til å møte i fremtiden ( Økonomi, helsepersonell osv). Lenke til kommentar
CBC Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Med tanke på statistikken vi fikk, så vil jeg tro at eksamen dreier seg om eldrebølgen og problemene vi kommer til å møte i fremtiden ( Økonomi, helsepersonell osv). Ja, det tror jeg også! Tipper vi får noe rundt kompetansemålet "analysere velferdsstatens utfordringer, og vurder velferdsstatens rolle i fremtiden". Litt vanskelig oppgave å drøfte fra flere sider.. Er det noen som har noen tanker rundt det? Har hørt at det også er lurt å begrense seg med tanke på at oppgaven en får i sosialkunnskap er såpass åpne. Tenker det er smart å vise til noen teorier. Lenke til kommentar
TB9999 Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Med tanke på statistikken vi fikk, så vil jeg tro at eksamen dreier seg om eldrebølgen og problemene vi kommer til å møte i fremtiden ( Økonomi, helsepersonell osv). Ja, det tror jeg også! Tipper vi får noe rundt kompetansemålet "analysere velferdsstatens utfordringer, og vurder velferdsstatens rolle i fremtiden". Litt vanskelig oppgave å drøfte fra flere sider.. Er det noen som har noen tanker rundt det? Har hørt at det også er lurt å begrense seg med tanke på at oppgaven en får i sosialkunnskap er såpass åpne. Tenker det er smart å vise til noen teorier. Ja, jeg og tenker at spørsmålet blir rundt "analysere velferdsstatens utfordringer, og vurder velferdsstatens rolle i fremtiden" med tanke på tabellene/figurene som ble langt ved. Lenke til kommentar
mur222222 Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Passordet på udir er Eksamen Lenke til kommentar
eirine Skrevet 29. november 2017 Forfatter Del Skrevet 29. november 2017 Ja, har lest meg litt opp på velferdsstatens utfordringer og velferdsstaten i fremtiden i forhold til bl.a eldreomsorgen Lenke til kommentar
TB9999 Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Hvilke teoretikere ville dere dratt inn? (Utenom Ulrik Beck med Becks risikosamfunn) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå