Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Snøfreser: Motor kveles når jeg aktiverer skovlene

Anbefalte innlegg

​Hei,

Har en gammel Toro 826 (1980) snøfreser, med en B&S 190400 8HP motor.

Har akkurat overhalt gasser, og den starter og går. Men når jeg skal sette i gang skovlene, så kveles motoren. Jeg antar at det er denne "gass regulatoren" som ikke gjør jobben sin.

Den beveger seg fritt, og hvis jeg beveger på staget som går fra regulator til gasser så øker rpm.

Noen idè om hva som kan være problemet?

Endret av klozzmajor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan høres ut somd en ikke får nok bensin.

Er dysa helt ren for eksempel eller strå det noe der.

Når motoren møter motstand og sakker på turtall så skal en sentrifugal innretning i motoren dra mere gass og får ikke motoren bensin da så kveles den.

Regner med du lot den gå noen minutter før du dro på last.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Kan høres ut somd en ikke får nok bensin.

Er dysa helt ren for eksempel eller strå det noe der.

Når motoren møter motstand og sakker på turtall så skal en sentrifugal innretning i motoren dra mere gass og får ikke motoren bensin da så kveles den.

Regner med du lot den gå noen minutter før du dro på last.

Takk for tilbakemelding.

Har hatt fra hverandre forgasser og bytta emulsjonsrør, nåleventiler og pakninger, så selve forgasseren skulle i teorien være ok.

Kan forsåvidt hende at bensinfilteret bør byttes da, så kan prøve det før jeg begynner å pelle på noe annet.

Lenke til kommentar

Sjekka litt i går, og det viser seg at skovlhjulet som skyver snøen ut har fått seg en skrell av noe slag. Den tar borti ramma, og jeg må ta ganske godt i for å snurre det rundt.

Tar fra hverandre alt, og retter ut skovlhjulet. Bytter lageret til akselen der samtidig, da det var ganske mye slakke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...