ProphetSe7en Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Plukket dette opp på BF da jeg var innom Elkjøp. Fikk også med ett "Samsung Service Kit" som inneholdt 4 stk lengre skruer da de medfølgende ikke skulle passe i følge selger. Men hvordan i all verden skal dette veggfestet montere på Samsung KS? https://www.lefdal.com/product/tv-lyd-og-bilde/veggfeste-mobler-og-montering/ASTVMA14X/arkitect-universalt-slankt-veggfeste-astvma14x Skruene i "service kit" er jo så lang at om jeg skrur disse til vil jeg jo gå tvers igjennom hele tv. Noen som har dette eller ett annet veggfeste til Samsung KS? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 (endret) Side 10 i manualen: http://downloadcenter.samsung.com/content/EM/201605/20160527152111552/KS8000_XE_BN68-07862Q-01_L05_160524.0.pdf Endret 29. november 2017 av AndersT2 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 29. november 2017 Forfatter Del Skrevet 29. november 2017 Ja har sett i manualen. M8 skruer passer kun i de nederste hullene, ikke de øverste. Ikke står det noe om lengden på de heller. Baksiden på tv er buet og har en pyntelist, dermed kan ikke festet monteres uten avstandsstykker både oppe og nede. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Hvis du tar en tynn skrutrekker og dytter inn i hullene, så kan du enkelt måle dybden. Det er normalt M4, M6 eller M8 som benyttes. Ikke være redd for å ødelegge skjermen, der er bunn i skruehullene, slik at ingenting på andre siden skal bli ødelagt. Avstandstykker har alltid fulgt med i de veggfestene jeg har benyttet, samt skruer i både forskjellige lengder og størrelser. Men mulig de ikke ønsker slikt på den typen veggfeste som du har pga. vekt. Maskin skruer er nokså enkle å få tak i (Biltema), og kan kappes til på lengde med en baufil hvis man ikke finner i riktig lengde Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Hadde akkurat samme problemet selv. Stikk innom biltema/clas/jernvarehandel så finner du nok rette bolten. Kan være greit å måle lengden du trenger, og kanskje ta med deg en skrue i butikken slik at du ser hvilken diameter du trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå